[Citrix] Servers groups voor published apps

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 12:04
môgge, we hebben een zeer snel groeienden omgeving waarin er met Blade machines gewerkt wordt. Op deze blades draait Citrix PS3. Mooi, nieuwe blade erin, scripted install van de hele zaak, via Installtion Manager (van Citrix) een paar packages distributen en klaar. Nee dus. Ik moet alle published applications aangeven dat ze OOK op de nieuwe server moeten draaien. Aangezien er +- 100 applicaties op deze farm draaien is dat nogal veel werk.

Is het mogelijk om binnen Citrix de applicaties te publiceren naar een 'group' van servers, om zodoende een nieuwe server te kunnen toevoegen aan zo'n groep?

Installation manager kan wel een en ander met groups, echter lang niet alle pakketten werken hier met installation manager, omdat ze gewoon weg zonder te installeren vanaf een netwerkdrive draaien. Dergelijke apps zou ik dan nog steeds handmatig moeten 'toekennen' aan de nieuwe servers. Enige suggesties?

Verwijderd

lekker scripten met setprop of apputil (er staan nog geen PS3 voorbeelden bij).
http://www.citrix4ge.de/ctxsdk/rmsfpa.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 12:37 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 12:04
wow great! Dat hele zaakje kende ik dus niet, heb er eigenlijk in al mijn searches ook niks op gevonden.

Ik zal hier nog reporten of het voor PS3 ook werkt, maar ik ga er vanuit van wel.

[edit]
PS3 werkt idd ook met deze tools, met alle 4 die vermeld staan. Application manager (waarvan ik de auteur nergens kan vinden) is een zeer handig tooltje. Deze combineert de kracht van apputil.exe en een handige GUI. Helaas is deze alleen in het Spaans, maar ik ben al bezig met een vertaling naar het engels voor de meeste termen. Mocht iemand die willen hebben hoor ik het wel.

[ Voor 51% gewijzigd door Rataplan_ op 28-09-2004 14:49 ]