Toon posts:

[DVDROM] Niet goed geinstalleerd ( niet te benaderen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met het volgende probleem een pc van een gebruiker ( Windows XP ) beschikt over 1 DVDrom en 1 DVD Brander maar nu heeft hij zn drivers weggegooit van deze 2 apparaten. Als je windows opnieuw opstart zegt hij keurig nieuwe hardware enzo maar ik kan deze niet installeren omdat de DVDrom en brander dus nu niet meer benaderbaar zijn. Hij ziet ze echter wel in apparaaat beheer maar met een uitroepteken ervoor.

Nu dacht ik ik start de pc op met de WinXp cdrom en dan in de recovery mode kopieer ik de i386 directory naar mn C:\ Dit gaat echter niet lukken omdat deze NTFS is. Nu heb ik gezocht hier op het forum en vond ik wel iets van NTFS4Dos maar dat moet je betalen en omdat het mij niet zoveel waard is zoek ik een ander alternatief. Ook heb ik al geprobeert met knoppix te kopieren maar dat lukte ook niet, evenals opstartdiskette van Win 98. De DVD brander is een

NEC DVDRW NP1300a
HL-DT-ST-DVD-ROM GDR8162B

nu zocht ik hiervoor drivers om dan met diskette gewoon te kopieren in windows maar ik vond alleen firmware.

Wie kan me helpen ?

Thx in advance

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor je DVD spelers heb je helemaal geen drivers nodig. Het enige waar je drivers voor nodig hebt is de controller waar het ding aanhangt, dus installeer die eerst eens en dan zal het gewoon werken.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Op google is ook wel wat te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
dit is echter alleen firmware hij detecteert de 2 devices niet dus hier hebi k ook niet veel aan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Voer een van onderstaande artikelen maar ff uit, grote kans dat de drives dan weer werken.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;314060

of evt.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;320553

[ Voor 5% gewijzigd door roelio op 28-09-2004 09:02 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ey bedankt man ! de oplossing :)

1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. Locate and then click the following registry subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
4. On the File menu, click Export.
5. In the File name box, type savedkey, and then click Save.
6. Click the REG_MULTI_SZ data type UpperFilters, and then click Delete on the Edit menu. When you are prompted to confirm the deletion, click Yes.

Note If this data type is missing, go to Method 2.
7. Click the REG_MULTI_SZ data type LowerFilters, and then click Delete on the Edit menu. When you are prompted to confirm the deletion, click Yes.
8. Quit Registry Editor, and then restart the computer.
Pagina: 1