[Windows Media Player 10] enorme memory leak?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 10:21
Ik kwam zojuist terug bij mijn computer, zie ik allerlei foutmelding van programma's en de mededeling dat mijn swap space te klein is. nou heb ik 1.5G toegewezen voor swap en die zat helemaal tjokvol.

Nadat ik windows media player 10 had afgesloten was mijn geheugen weer vrij.

windows media player deed tijdens het voorval niets: ik was weggegaan toen de player op 'stop' stond, met wel de nieuwe visualisatie voor WMP10(Energy Bliss) aan en 1 album in de playlist.

herkent iemand dit probleem? ook bevat de library meer dan 10G aan mp3 bestanden, wellicht dat het indexeren daarvan oid te maken heeft met de enorme geheugenvreetactie van WMP 1.5G blijft dan toch wel veel. misschien was het meer geweest, maar de instelling van m'n pagefile staat nu eenmaal vast op 1.5G.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het spijd me dat ik niet on-topic reageer, maar dit soort lompe dingen vind ik precies het probleem van de Windows Media Player.

Je kent em vast wel, maar is Winamp's library niet iets voor jou? Zo zijn er wel meer programma's met een mooie media library.

Voor filmpjes kun je als alternatief bsplayer gebruiken.

offtopic:
links: winamp bsplayer

Koop al mijn ads!

• .Johnny
hmm, ik heb op dit moment inderdaad meer aan on-topic reacties :/

ik heb winamp ook jaren gebruikt hoor, maar ik vind de interface van wmp op dit moment eigenlijk gewoon lekkerder.

Verwijderd

als je wmp 10 installeert creeert ie een restore point. Al eens geprobeerd om dat restore point terug te zetten en wmp opnieuw te installeren?

• .Johnny
hmm, ik heb system restore uitstaan.
bovendien heb ik geen reden om aan te nemen dat dit een incident betreft.

Verwijderd

ik heb ongeveer 40 gig en wmp draait bij mij altijd en ik heb er geen last van...Hij gebruikt bij mij ook weinig geheugen.

• .Johnny
wmp 10? het gebeurt bij mij ook pas na een paar uur, als ik wmp aan laat staan. Niet spelend, maar gewoon niet afsluit dus.

Dat enorme verbruik verdwijnt meteen als ik wmp afsluit.

voor een screenshotje:

http://vaccae.xs4all.nl/temp/loaded.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door .Johnny op 28-09-2004 17:46 ]

Verwijderd

hmm jullie gebruiken allebei media bliss zie ik. Ik zal dat vanavond ook even uittesten.

edit: die memory leak zit hem dus in die visualization. Net hier op m'n werk die visualization aangezet (20 minuten geleden of zo). Mem gebruik was toen ongeveer 6 mb. Nu staat ie op 34 mb en hij gaat steeds verder omhoog....

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 18:02 ]

• .Johnny
allebei? maar ik zal eens testen zonder energy bliss. opzich hielp switchen van visualization niets, maar misschien is het geheugenlek niet om te keren door van vis. te switchen als die al opgestart is.

• .Johnny
ik heb 't nu kunnen reproduceren op meer machines. gewoon een kwestie van in de taskmanager ook even aanvinken dat je VM size wilt zien en dan WMP aanzetten met energy bliss en wachten...

Waar zou je zoiets moeten melden eigenlijk, want het is best een lelijke fout en ik kan op de site van WMP ook niet echt een duidelijk meldpunt vinden voor dit soort dingen?

Verwijderd

ik zou het eerst in de nieuwsgroepen proberen:
http://www.microsoft.com/...indowsmedia&lang=en&cr=US

Als je daar geen respons krijgt kun je altijd een issue aanmelden en als het een bug is (waar het wel op lijkt) zitten daar geen kosten aan verbonden.

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 10:41
het geheugenlek zit in de visualisatie (die overgens 3rd party is)
op zon semi-officiele wmp site waar plugins zijn te downloaden staat bij de comments van de Bliss visualisatie ook dat er een memoryleak plaatsvind in sommige gevallen..

dat lijkt me duidelijk genoeg..

sjaakduhuuhl
was dus inderdaad lekker fout bezig..

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Twisted
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Je kan van kid1988 zeggen wat je wilt (bijvoorbeeld dat hij 2 jaar oude topics kickt) maar met een oplossing komt ie wel! B)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• .Johnny
die was vlak daarvoor ook al gevonden :|

Enige tijd later had dat team trouwens de memory leak ook gefixt, dus het probleem is al lang en breed vertrokken

maar toch aardig :)

[ Voor 49% gewijzigd door .Johnny op 27-04-2006 11:33 ]

• pasta
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

kid1988, zou je in het vervolg op de datum van de laatste reply willen letten? Een topic uit 2004 omhoogschoppen met een oplossing die al genoemd was is niet echt zinvol. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.