Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie wil mij helpen met deze lcd

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wie kan mij helpen ik kom er niet uit ik heb gezocht met google en altavista maar kan geen pin out of datasheet vinden het scherm zelf is 17 x 7 cm en in totaal 21 x 12 cm hij heeft een aparte aansluiting voor inverter en heeft 18 pin`s aansluiting er zitten 6x lc794000 chip en 3x lc7943 op foto komt er aan groetjes

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Welkom op got.

Dat kon wel een problematisch worden, als je er geen datasheet van kunt vinden kunnen wij er ook niet veel mee.

Wat is het voor lcd ? waar komt het uit ??

Lees ook de LCD faq eens ... Frequently Asked Questions CME

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt uit een ediekiteerapperaat er staat alleen een type op ER-35-03 meer niet

• HunterPro
  • Niet online
uit een WAT? En heb je anders geen foto's? :)

[ Voor 60% gewijzigd door HunterPro op 28-09-2004 01:48 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 09:05

DinX

Motormuis

HunterPro schreef op 28 september 2004 @ 01:48:
uit een WAT? En heb je anders geen foto's? :)
een etiketteermachine misschien ? :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
jawel maar hoe voeg ik doe toe ???

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 09:05

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 01:51:
[img ]url[/img]

zonder spatie. Vind je trouwens allemaal terug in de faq

[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 28-09-2004 01:53 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Uploaden en dan:

code:
1
[img]http://www.blabla.nl/plaatje.jpg[/img]

• HunterPro
  • Niet online
kun je alsjeblieft je posts nalezen voor je op versturen klikt? Dat geeft ons ook het idee dat je nog een beetje je best doet om goed voor de dag te komen, het staat namelijk zo infantiel ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met de foto naar mijn homepage te krijgen maar wil nog niet lukken

Verwijderd

De LC794000 en LC7943 zijn ICs van SANYO Semiconductor. Je kunt de datasheet voor de LC794000 hier vinden.

Op google zijn (zeldzamere) datasheets meestal slecht vindbaar, je krijgt veel links terug naar grote ic distributeurs. Het beste kun je zoeken met een search voor datasheets. De SANYO datasheets heb ik gevonden via searchdatasheets. Vroeger zocht ik veel via questlink, maar sinds deze vervangen is is hier bijna niks meer te vinden. Misschien is het mogelijk om een lijst met goede search engines voor datasheets in de CE-faq op te nemen?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

toch heb ik zon voorgevoel dat het 123 niet zal werken
heb net die datasheets doorgenomen betwijfel of je er wat aan hebt :?

computer voor alle werkzaamheden

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Edwin van Cleef schreef op 28 september 2004 @ 02:17:
toch heb ik zon voorgevoel dat het 123 niet zal werken
heb net die datasheets doorgenomen betwijfel of je er wat aan hebt :?
Aan de datasheets van de IC's hebben we idd. weinig, daarom wachten we vol spanning op de foto's van het scherm :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/raymonhuisman/lcd.JPG
als het goed is kun je nu de foto van de print zien

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 02:44 . Reden: gebruik http://members.home.nl/raymonhuisman/lcd.JPG ipv https://homedrive.home.nl/raymonhuisman/publiek/lcd.JPG ;) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 02:34:
[afbeelding]
als het goed is kun je nu de foto van de print zien
Hier niet, moet gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Maar volgens mij link je vanuit htpps.

Verwijderd

aansluiten kun je waarschijnlijk wel vergeten.
Ik zie op heel die printplaat geen chip zitten die het aanstuurt.... (t6963c bijv)
Dus waarschijnlijk hoort er een externe controller bij.
In dat geval moet je er een zelf maken en hoe moeilijk dat is weet ik niet of je kunt het echt vergeten.
Maar mensen met iets meer verstand van lcd's lopen hier ook nog wel rond, maar ik geef je weinig kans...

Maybe is het die lc79400 maar ik zie er geen schema of wat dan ook over... iig onbekende pinlayout zover ik kan zien

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 03:09 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Heb het id dat die chips die we nu zien dienen als row en column drivers, indien dat het geval is dan word het aansturen erg pittig...

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
heb je nog de main-print van het lcd?? daar zit vast wel de lcd controller op. en je kan de connector met snoertjes vast en keer gebruiken om aan je lpt poort te hangen. volgens mij zijn die 8 koper puntjes je data lijnen??

pak je multi-meter en meet het eens door. probeer de GND punt te vinden. staat er in de datasheet niet ergens hoeveel V er op moet??

tip: sluit het lcd-mainprint en de voeding eens aan en kom er dmv je multimeter achter hoeveel volt er op moet. dus zwart pen op dat ijzeren framepje en met de rode ga je langs de connector- puntjes

ik ben nu ook bezig met het aan sluiten van een lcd uit een fax apperaat en ik loop nu vast op het solderen van mijn datalijnen...
[url] [rml][ LCD] pin out? hoe aansluiten op LPT poort?[/rml] [/url]

ik heb de voeding van 5 volt er al aan , ook de R, RS en RW draadjes zitten er al op "vast" (met plakband :Y) ) nu zit ik nog met 8 irri draadje die niet zo makkelijk aan sluiten zijn.... mijn lcd bezit gelukkig een ic die hem aanstuurt. maar ook dat is al niet gemakkelijk 8)7

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Mooi dingetje hoor :P . Denk dat het een 480x128 is of zelfs een 640x200. Zodoende is er een SED1335 controller voor nodig, je moet uit zien te vissen hoeveel negatieve spanning die nodig heeft en backlight vereisten.
Absoluut mogelijk om het aan te sturen, vereist wel wat werk en ongeveer 50 a 60 euro aan investering.
Specsheet zou mooi zijn, er staat trouwens een company logo net onder het '-03' stukje op de PCB. Komt me niet bekend voor.

*ik oogje in de zeil houden op etiketteermachines >:)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/raymonhuisman/lcd2.JPG
Deze print heb ik ook nog deze zat achter de lcd hier zit de touchscreen op aan gesloten de grote chip is een NEC D80C42C 176 964 1H7007

• coorz

coorz

Back to crop!

Die kleine Epson SED1330 ernaast is interessanter, dat is je LCD controller ;) .
Met deze gegevens zou je wellicht de pin layout van je LCD kunnen traceren. En dan alsnog een losse SED bordje kopen, of je moet kundig genoeg zijn de SED1330 en RAM eraf te slopen en weer een werkend geheel van te maken.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
kijk eens, je datasheet van die epson sed1330,

http://www.pacificdisplay...20notes/epson/SED1330.pdf

oke, en nu ff mijn probleem. ik zit hier met mijn lcd en ik moet 8 draadjes solderen aan mijn datalijn puntjes die op een afstand van minder dan 2 mm van elkaar af zitten. wie kan er heel goed solderen? in de omgeving van utrecht?

foto's en andere info: [rml]willy1986 in "[ LCD] pin out? hoe aansluiten op LPT poo..."[/rml]

het gaat om het 2e plaatje, T 5 tot T 12 dat zijn mij datalijnaansluitpunten. maar hoe kan ik die solderen met mijn DIKKE soldeerbout (ja vijlen is mischien een optie, maar denk ook aan de hitte... k zelf heb ook een braadpan met vet >:) ) iemand tips? of mischien een aansluitblokje?

[ Voor 75% gewijzigd door willy1986 op 28-09-2004 22:20 ]

Verwijderd

Modbreak:Niet offtopic posten a.u.b.

[ Voor 94% gewijzigd door AcouSE op 29-09-2004 07:56 ]

• tafkaw
willy1986 schreef op 28 september 2004 @ 21:59:
kijk eens, je datasheet van die epson sed1330,

http://www.pacificdisplay...20notes/epson/SED1330.pdf

oke, en nu ff mijn probleem. ik zit hier met mijn lcd en ik moet 8 draadjes solderen aan mijn datalijn puntjes die op een afstand van minder dan 2 mm van elkaar af zitten. wie kan er heel goed solderen? in de omgeving van utrecht?

foto's en andere info: [rml]willy1986 in "[ LCD] pin out? hoe aansluiten op LPT poo..."[/rml]

het gaat om het 2e plaatje, T 5 tot T 12 dat zijn mij datalijnaansluitpunten. maar hoe kan ik die solderen met mijn DIKKE soldeerbout (ja vijlen is mischien een optie, maar denk ook aan de hitte... k zelf heb ook een braadpan met vet >:) ) iemand tips? of mischien een aansluitblokje?
Dat is niet erg SMD achtig hoor, ik heb wel fijnere contacten gesoldeert... Wat je zou kunnen doen is een fijne bout kopen, of de tutorial van BB op Casejunkies.com lezen, alhoewel dat allemaal hiervoor wel erg klein is (Hetgene wat je moet solderen is echt niet zo klein hoor...) Eventueel zou je ook je oude bout kunnen pakken, hier een stuk koperdraad om winden, dit eindje vertinnen en daar mee gaan solderen... Maar een klein boutje kost ook geen drol, had die van mij al voor 15 euro, en al vaker gebruikt dan mn oude soldeerbout...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pinout na gemeten en dit kwam er uit

1 4,65v
2 4,65v
3 0,11v
4 2,49v
5 0,10v
6 2,07v
7 4,65v
8 4,65v
9 4,92v
10 0.04v
11 -22v
12 8,93v
13 0,00v
14 0,00v
15 0,00v
16 0,00v
17 0,00v
18 0,00v

Verwijderd

Topicstarter
wie is bereid mij te helpen om deze lcd van TERAOKA SEIKO aan te sluiten

• tafkaw
kick, zodat we hier weer verder kunnen! Volgens mij kun je beter een nieuw RAM geheugen kopen en een SED1330 en dan daar de boel opnieuw aan solderen... Eventueel zou je ook met een dremel de boel van het huidige bord dremelen ;) maar das wel moeilijk als je multiple layer borden hebt...

Verwijderd

Topicstarter
ok ik kan het er wel af krijgen maar dan ???

Verwijderd

Stook je oven goed heet paar min erin en ze vallen er zo af..

Verwijderd

Topicstarter
en dan kan ik ze zeker ook weg gooien

Verwijderd

jep

• coorz

coorz

Back to crop!

Beetje flauw hoor dudes }:O
Moet absoluut te doen zijn, aangezien je de controllerbord als referentie hebt.
Als ik jouw was zou ik het volgende doen;
- alle benodigde pinnen doormeten die je nodig zal hebben (D0-D3, FLM, VCLK etc etc)
- SED bordje kopen a 40 ~50 euro. Desolderen en opnieuw PCB'tje maken zal je zwaar tegenvallen.
- inverterje voor de backlight

En dan komt 't lastigste; uitzoeken welke pin en hoeveel (negatieve) spanning het nodig heeft voor de contrast regeling. Maar volgens mij had je die al gevonden, een van die pinnen gaf een negatieve spanning.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Deze truuk (oven) heb ik eerder gehoord, zou dus wel eens beter kunnen werken dan je denkt :o

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• coorz

coorz

Back to crop!

Prammenhanger schreef op 07 oktober 2004 @ 00:16:
[...]

Deze truuk (oven) heb ik eerder gehoord, zou dus wel eens beter kunnen werken dan je denkt :o
Daar ben ik van op de hoogte ja.
Alleen 'Stook je oven goed heet paar min erin en ze vallen er zo af..' is een beetje ongenuanceerd...

Verwijderd

Topicstarter
inverterje voor de backlight zit er wel bij
maar hoe kom ik aan zo,n sed bordje ?
en welke moet ik hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 21:18:
Stook je oven goed heet paar min erin en ze vallen er zo af..
ik gebruik nog wel eens een afbrandfohn...
niet te dicht erop houden en blijven bewegen met dat ding en daarna 2 keer met die pcb tikken en ze donderen er zo af...

succes

Verwijderd

Topicstarter
coorz wil jij mij eens mailen r.huisman@home.nl

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt mij de beste keuze omdat deze 20 pin aansluiting heeft MPIS133-32K Controller Board without connectors

• coorz

coorz

Back to crop!

Ik mail je morgen of maandag. Ja dat bordje heb ik zelf ook, werkt prima. Maar eerst zou ik toch de pin layout van je LCD achterhalen voordat je iets gaat kopen ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.