Toon posts:

ati radeon vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit er veel verschil in 32mb ddr en 64mb drr
mijn monitor is een lg 19" resulution 1600\1200max

graag antwoord op deze vraag omdat ik een anderen video kaart moet aan schaffen
nu zit er een ati rage fury maxx in

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verkeerde forum overigens.

32 Mb draait op 166 MHz (core dus) en de 64 Mb draait op 183 MHz (core dus).
de 64 Mb variant heeft dus meer geheugen (ik zie daar het nut niet van in) en draait ook 10% sneller. Tevens kan je makkelijk een ViVo nemen (dat kost niets extra's)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

de retail versie van de 64 mb is de enige die op 183 mhz mem/core draait. de vivo draait dus gewoon op 166 dacht ik. al heeft ie wel 64 mb ram.

verder een heel fijn kaartje. (ik heb de 32 mb ddr)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Nu we 't toch over Radeons hebben: Werkt zo'n ding goed onder Windows 2000?

• Knightwolf
  • Laatst online: 26-08 15:19
Verdeerde forum idd, maargoed.

Ik ga ook een Ati Radeon kopen, en wel de 64 MB VIVO versie.
Maar kheb geen idee van de mem/core MHz'en...

Vraag ik me ook af of die onder Win2k goed werkt?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De retail 64MB is met vivo|:(
die draait op 183 mem en core (synchroon)

check anders de ATi site ff
www.atitech.com daar moet het te achterhalen zijn, ben namelijk net terug van beetje stappen :P

Breek je nek voorzichtig

• Knightwolf
  • Laatst online: 26-08 15:19
Op zaterdag 30 december 2000 02:07 schreef The_PyroPath het volgende:
De retail 64MB is met vivo|:(
die draait op 183 mem en core (synchroon)

check anders de ATi site ff
www.atitech.com daar moet het te achterhalen zijn, ben namelijk net terug van beetje stappen :P
Ok Thanx, kzal FF gloeken :)

Verwijderd

Hmm ze draaien dmv van powerstrip 3 volgens mij allemaal zonder probs op 183 (die van mij loopt nu lekker op 192). Ach 64mb zal wel schelen op grotere textures, ik heb de 64mb vivo iig en hij bevalt perfect.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:29

JT

VETAK y0

Ik zou voor dat beetje geld de 64 meg kopen, voor in de toekomst als de textures enz. groter worden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Hij werkt prima onder Win2k, alleen wel trager :(
Ik denk dat dat in de nieuwe driver release wel verholpen wordt.

Maar echt erg is het niet, alle spellen die ik tot nu toe geprobeerd heb werken igv.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

in win2k werkt het wel. ik heb nog niks 3d gedraaid.

in linux moet je de nieuwste xfree86 hebben. over drivers in linux weet ik weinig.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Kzou gewoon een Radeon 64Mb DDR/DVI nemen hoor , kost minder als VIVO en je kan er digitale CRT monitors en flatpanels aanhangen .

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Rage3D heeft een specsheetje staan.

© ocf81 1981-infinity

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik denk dat het verschil tussen een 32MB (DDR) en een 64MB Radeon niet groot is in huidige games. In Sacrifice bijvoorbeeld (zeer nieuwe game) met gebruik van 512*512 textures op o.a. de creatures komt de hoeveelheid gebruikte textures eigenlijk nooit boven de ong. 13 oid megabyte uit (kun je zien door twee maal op F8 te drukken). Met 32MB zit je voorlopig dus nog echt wel goed. Maakt het geld je niet uit neem dan een 64MB :) ... Op de toekomst voorbereid ben je nooit met videokaarten en tegen de tijd dat die 64MB echt van pas komt zijn er kaarten uit die vijf keer zo snel zijn :+ .

PC Specs

Pagina: 1