Relaiskaart aansturen via com poort

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
L.S.

Ik ben op zoek naar een relaiskaart die via de com poort aangesproken kan worden. Ik heb al verschillende gevonden die het doen via de printerpoort, maar dat is bij mij geen optie.

ik zoek dus zoiets : http://www1.nl.conrad.com...L&p_init_ipc=X&~cookies=1,
maar dan via de com poort

Weet iemand of zoiets bestaat? En zo ja, waar dan? Circuits voor zelfmaak zijn ook welkom, maar liever een pakket.

Ik heb met google en tweakers gezocht, maar niks kunnen vinden over dit onderwerp specifiek.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

ik denk dat http://www.ebt.nl je wel een handje kan helpen... Vraag maar een catalogus aan! Ze hebben echt de meest wauze zooi!

/me werkt er niet hoor... iweet alleen dat ze dat soort rommel ook wel verkopen...

misschien kun je beter eerst ff telefonisch contact opnemen, want ze zijn nog een beetje aan t timmeren aan de consumenten-markt....

Persoonlijk heb ik een graftakkelhekel aan t bedrijf, maargoed, ik denk dat jij er wel wat aan kan hebben.

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
En weet je ook dat dit bedrijf datgene verkoopt wat ik zoek, of vermoed je het?

Verwijderd

Eerste hit op Google:

http://www.technoplus.nl/astro/lx200.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.technoplus.nl/astro/interface.jpg

De sourcecode voor de AVR staat er ook, maar zal voor jouw toepassing wel iets aangepast moeten worden.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hoeveel poorten moeten er eigenlijk op zitten? Want t punt is dat de com poort minder uitgangen heeft als de parallele poort, waardoor je wel moet multiplexen als je bijv. 8 uitgangen wil. Via de parallele poort kun je dat zonder multiplexen :)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 15:35

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik weet niet wat je er precies mee wilt doen, maar ik zou een 4094 ic gebruiken, dat is makkelijker te maken dan zo'n gedoetje met een max232 en een AVR.

Het werkt als volgt:
4094 heeft 3 ingangen: Data, Clock en Strobe
Je klokt een byte in (telkens als klok van laag naar hoog veranderd wordt het datasignaal naarbinnen geschoven). en dan geef je een puls aan de strobe ingang.
Als dat gebeurt verschijnt de ingeklokte byte parallel op de uitgangen van de 4094.

Aan elk van de acht uitgangen kun je een relais verbinden op de manier zoals dat hier in de Parallelle poort FAQ kunt vinden.

Let wel op dat je seriele poort + en - 10 volt gebruikt, je zult dus een zenerdiode moeten gebruiken om te voorkomen dat de spanning die de 4094 binnenkrijgt niet te hoog wordt.

edit:
Conrad heeft een relaiskaart met seriele interface:
nummer 967720 - 8A
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/9000_9999/9600/9670/9677/967720_LB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Cassettebandje op 28-09-2004 19:38 ]

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Cassettebandje schreef op 28 september 2004 @ 15:55:
Ik weet niet wat je er precies mee wilt doen, maar ik zou een 4094 ic gebruiken, dat is makkelijker te maken dan zo'n gedoetje met een max232 en een AVR.

Het werkt als volgt:
4094 heeft 3 ingangen: Data, Clock en Strobe
Je klokt een byte in (telkens als klok van laag naar hoog veranderd wordt het datasignaal naarbinnen geschoven). en dan geef je een puls aan de strobe ingang.
Als dat gebeurt verschijnt de ingeklokte byte parallel op de uitgangen van de 4094.

Aan elk van de acht uitgangen kun je een relais verbinden op de manier zoals dat hier in de Parallelle poort FAQ kunt vinden.

Let wel op dat je seriele poort + en - 10 volt gebruikt, je zult dus een zenerdiode moeten gebruiken om te voorkomen dat de spanning die de 4094 binnenkrijgt niet te hoog wordt.

edit:
Conrad heeft een relaiskaart met seriele interface:
nummer 967720 - 8A
[afbeelding]
Dat conrad kaartje lijkt me wel wat, maar als ik dat nummer opzoek bij conrad wordt mij verteld dat het artikel niet bestaat...kan iemand mij een link of iets dergelijks verschaffen?

Verwijderd

Vul dan ook alleen het eerste deel van het nummer in: 967720 @ Conrad.nl ;)

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
bijdehandje :P
maar toch bedankt hoor! Zo gauw ik het kaartje heb gekocht en leuke resultaten ermee heb gehaald maak ik wel een topique-je.

Verwijderd

Ik heb eens gewerkt met van die Velleman kaarten. Kon je er ook nog 2 in serie zetten en zo dubbele kanalen schakelen. Ze hadden ook nog wat AD/DA convertors geloof ik. Zat leuke software bij voor visual basic en delphi. Lijkt wel veel op die kaarten van Conrad.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 00:22
jk_warrior schreef op 30 september 2004 @ 23:39:
[...]
Dat conrad kaartje lijkt me wel wat, maar als ik dat nummer opzoek bij conrad wordt mij verteld dat het artikel niet bestaat...kan iemand mij een link of iets dergelijks verschaffen?
Echt een te gek kaartje, ik betaalde ooit iets van €42,-.

Ik heb 'm in een VHS-video-doos gefrommeld en kan nu via de PC 8 * 220V schakelen. Werkt uit de kunst. Je hebt nog wel een aparte 12V-voeding nodig (min. 500mA).

Volgens de handleiding mag je niet rechtstreeks 220V aansturen maar op de relais staat dat ze 240V bij 4A kunnen sturen.

Het leuke is verder dat je die RS232-relais kaart van Conrad kan cascaderen zodat je je zelfs iets van 2000 relais m.b.v. 1 RS232 poort kan besturen.

Op deze link http://www.franksteinberg.de/hardsteu.htm vind je een aardig overzicht van diverse relais-kaarten. Die van Conrad staat er ook bij. Er is ook een Web/HTTP server programma dat je dus kan gebruiken om remote via een webpagina de relais te schakelen.

P.s. Conrad verkoopt ook een hulpprogrammaatje om de relais te besture. Kost €10,- maar is niet veel soeps voor het geld. Een recht toe programmaatje. Je kan wel een een stappen programmaate maken.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1