Toon posts:

mailserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mailserver van kerio geinstalleerd achter een modem van speedtouch 500 serie en router van usrobotics 8054.
Ik kan vanuit mijn lan geen email versturen en ophalen van die server,dit lukt wel vanaf het internet.
Ik heb de poorten 25,110 gemapt naar de server.
De emailclient geeft wel aan de server gevonden te hebben,maar verder doet ie niks.
Weet iemand hier een oplossing voor????
Oja heb natuurlijk ook een domeinnaam geregistreerd en gekoppeld aan mijn ipadress.
Bij voorbaat dank.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dus je connect vanaf bínnen in je LAN naar je éxterne IP? Dat gaat helaas bij speedtouches niet werken. Althans, ik ken geen speedtouch met nat loopback, dat heb je namelijk nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik doen?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

reiker

dan jij!

Twee opties:

1) zorg dat je een router/modem krijgt mèt NAT loopback, of
2) benader je server op z'n interne adres.

[search=nat loopback]
[google=nat loopback]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Eh, 3 opties, waarvan ik persoonlijk optie 3 nog het makkelijkst vind:

3) Ga naar je HOSTS bestand (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts) en maak daar een nieuwe entry voor: jouw lokaal IP - jouw externe domeinnaam.

Zo zal je LAN PC bij gebruik van de externe domeinnaam toch gewoon het interne IP adres blijven gebruiken!

Wees consequent, maar niet altijd

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
4) indien je een DNS server hebt intern, maak een split-dns.
Dus 2x de zone jouwdomein.nl - een op je interne DNS server en een op je externe DNS server - met daarin het A record dat verwijst naar je externe IP voor de buitenwereld op de externe DNS server, en het A record dat verwijst naar je interne IP voor je LAN op de interne DNS server.
Alleen nuttig indien je meerdere computers thuis hebt, zodat je niet overal de HOSTS file hoeft bij te werken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1