Hulp nodig met verbinden PC in LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik was gevraagd een aantal computers opnieuw te configureren en vers te installeren bij het internet cafe van een kennis.

Er staan hier ongeveer 40 PC`s die allemaal verbonden zijn naar de centrale server, en hebben allemaal toegang tot een netwerk folder.

Ik heb Windows Xp pro vers geinstalleerd en de netwerkkaart is actief.
Nu wil ik dat deze computer via de router verbind naar het internet en in het netwerk word herkend, alsmede toegang krijgt naar de shared network folder, waar ik bestanden op heb staan die ik straks nodig heb.

Ik heb een paar uur lopen klooien met wizards maar aangezien hier (in Montreal,Canada) alles in Frans is, kom ik er maar niet uit.

Ik wil graag weten waar ik de informatie vergaar die ik nodig heb (van de server) , en waar ik die gegevens dan moet invullen.

Aangezien ik absoluut geen ervaring heb met netwerken en er hier niemand is die het netwerk onderhoudt,vraag ik jullie te hulp.

ps.

Als dit topic om een of andere manier buiten de policy valt, neemt u mij niet kwalijk.
Ik heb flink gezocht naar mogelijke oplossingen maar het meeste verstrooid me alleen maar, ik weet niet waar ik naar moet zoeken.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

mr_petit

opperprutser

ik denk dat je wat meer info moet geven met betrekking tot de structuur:

bijv. draait er een dhcp server

voor de rest denk ik dat dit idd wel een beetje buiten de policy draait (maar wat geeft het, ik ben toch geen modje).

volgens mij is een goede plaats om te beginnen met zoeken de FAQ.
Volgens mij staat daar alles in wat je zo ongeveer nodig hebt om 'simpele netwerken' op te bouwen, behalve natuurlijk hoe alles in het frans heet.

Echter is de kans groot (als het een profi internetcafé is) dat er een wat meer profi netwerk draait waarbij er gebruik wordt gemaakt van bijv een proxy enz.

[ Voor 75% gewijzigd door mr_petit op 28-09-2004 00:01 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kijk eens hoe het bij de andere pcs ingesteld staat, stel je op de nieuwe pcs ook zo in.

• Makara
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09-2023
De netwerk gegevens kan je laten uitdelen door de DHCP server. Deze kan zowel een ip nummer voor de pc uitgeven als router informatie ( en nog meer )

Het bekend maken van de machines ( je hebt dus waarschijnlijk een 200x domein ) moet je doen op de server of als admin inloggen op de werkstations en deze vanaf hier joinen aan het domein.

Het connecten aan de netwerk share kan je het beste doen via het inloggen. Dus via een logon script. kan gewoon een batch bestand zijn met NET USE.

Good luck

Verwijderd

Sorry, maar dit is inderdaad niet echt wat we hier graag zien. Doordat het in het Frans is en jij er geen/weinig ervaring mee hebt worden je vragen zó algemeen dat er niet normaal antwoord meer op te geven is. Het is nu niet een kwestie van je kennis omzetten in een antwoord voor jou, maar gewoon een complete handleiding schrijven waarmee je alles stap-voor-stap kunt doen.

Helaas, zo wordt het niets. Ik denk dat je het beste iemand kunt zoeken die Frans spreekt en/of die hier veel vaker mee werkt :)

Dit topic is gesloten.