Toon posts:

Voeding probleempje: 3.3V lijn ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De 3.3 V lijn van mn enkele maanden geleden aangeschafte A-merk voeding schijnt niet erg stabiel.
Begon gisterenavond opeens tijdens een online race-sim game: monitor even op zwart, weer ok, weer zwart, weer ok en poeff system frozen.
Hierna keer op keer te reproduceren.

Eerst in BIOS, system health, gechekt en daar was 3.3 V waarde al te laag.
Vanavond wat langer gecheckt met 'Speedfan' zie pic.

Verder niets draaien. Je kan mooi zien wanneer ik de game start, een beetje rondrij en de game (tijdig) afsluit. Tijdig ja, voor de freeze ;)

Is dit idd een voeding probleem of zijn er nog andere opties denkbaar ?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aste/pics/3.3_volt.jpg

Verwijderd

Je zou even de voltages na kunnen meten met een multimeter, als je daartoe de beschikking hebt. Kijk even in startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 7 voor het hoe en wat.

Het lijkt er trouwens wel sterk op dat je voeding die problemen geeft, omdat de videokaart heden ten dage degene is die als grootverbruiker afhankelijk is van de 3,3 Volt lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 23:20:
Je zou even de voltages na kunnen meten met een multimeter, als je daartoe de beschikking hebt. Kijk even in startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 7 voor het hoe en wat.
Had idd de faq al even doorgenomen maar vond enkel de 12 en 5 Volts meting.
Het lijkt er trouwens wel sterk op dat je voeding die problemen geeft, omdat de videokaart heden ten dage degene is die als grootverbruiker afhankelijk is van de 3,3 Volt lijn.
Tnx, weer wat geleerd maar 't is maar een oudje hoor: msi gf4 ti4800 128 mb.
Als het idd de voeding blijkt te zijn .... hmm, 3 jaar garantie en na 3 maanden al instabiel ?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 08:01

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 00:10:
[...]

Had idd de faq al even doorgenomen maar vond enkel de 12 en 5 Volts meting.

[...]

Tnx, weer wat geleerd maar 't is maar een oudje hoor: msi gf4 ti4800 128 mb.
Als het idd de voeding blijkt te zijn .... hmm, 3 jaar garantie en na 3 maanden al instabiel ?
Oh je hebt nog garantie? Gewoon ff andere voeding ophalen, makkelijkste lijkt me :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meet de 3.3V lijn anders eens door met een multimeter zoals Eraser al aangaf.
Ik vermoed in dit geval dat het ook gewoon een voeding probleem is, maar zo kun je het toch makkelijker achterhalen.

Wat is het overigens voor een voeding (A-merk zegt zo verdomd weinig namelij).

Verwijderd

Als je even gezocht had, kon je het zo vinden. Ik heb het namelijk nog niet vermeld in de startpost van dat topic. Dat zal ik vanavond wel even doen.

Zie dus dion_b in "doormeten van hardware".

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 08:36 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 28 september 2004 @ 00:22:
Meet de 3.3V lijn anders eens door met een multimeter zoals Eraser al aangaf.
Ik vermoed in dit geval dat het ook gewoon een voeding probleem is, maar zo kun je het toch makkelijker achterhalen.

Wat is het overigens voor een voeding (A-merk zegt zo verdomd weinig namelij).
Allebei bedankt, doorgemeten en ongeveer zelfde resultaat, begint op zo'n 3.1 V en zakt na opstarten van game meteen terug naar 2.8 V .

Betreft trouwens de Tagan TG-380, noemde ik bewust even niet, wilde eerst even zeker weten of 't de psu betrof hetgeen kennelijk 't geval is. Wellicht een maandag exemplaar, who knows.

Bedankt :)

Verwijderd

ik heb zelf de tagan380 en denk dat jij een maandag exemplaar te pakken hebt.
Zie m'n specs voor de details maar er hangt nogal wat aan bij mij en dat trekt ie super stabiel.

Verwijderd

Dat is dan de eerste 'slechte' Tagan die ik tegen ben gekomen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Tagan inmiddels binnen, lekker stabiel :)
Tnx voor het meedenken en vooral dank aan de mannen van TweakFreaks.nl _/-\o_
Pagina: 1