Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Wat ik zoek is een opname apparaat met een ingang voor een standaard microfoon. Zoals minidiscs weleens hebben, maar dan in mp3speler vorm, het liefst in flash, maar hdd mag ook.

Ik heb al gezocht op google en got, maar ik vind niet veel. :X
Kunnen jullie me helpen?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
veel van die zaken hebben een line-in. Valt te regelen mits een versterkertje ertussen.

Maar ook kunnen er weinig met degelijke kwaliteit (bitrate) encoden. Voor voice toepassingen zou ik toch een Hi-md aparaat kopen.

• Teun_2
Dat voorversterkertje had ik ook al in gedachten, maar die heb ik nog nooit met batterijen gezien. Minidisc heb ik eigenlijk liever niet.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op zo'n Creative/Rio zit toch een 'echte' opname mogelijkheid :{ Dat is natuurlijk wel harddisk recording... geen flash.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

De EZ-AV EMP400 Mini Xen heeft een micro in, die NIET tevens functioneert als koptelefoonuitgang (is bij andere spelers vaak wel). Check dit draadje maar es voor reviews en specs (ik ben een van de enthousiaste eigenaars van dit juweeltje):

[rml][ MP3] EZAV EMP-400 Mini-Xen[/rml]

Volgens de website van de frabrikant (www.ez-av.com) kun je via de line in opnemen met een kwaliteit (bitrate) van maximaal 192 Kbps; niet onaardig lijkt me.

EZ-AV verkoopt overigens ook een externe stereomicrofoon met voorversterker en eigen power supply (goedkoper als je em bij je speler bestelt bij MP3spelers.nl). Van deze mic heb ik overigens nog nergens reviews gelezen. Iemand?

Speler is verkrijgbaar in 128, 256 of 512 MB uitvoeringen (flash dus, geen HD). Check pricewatch voor de laagste prijzen:

http://www.tweakers.net/p...&DB=Pricewatch&Query=ezav

Edit: MP3spelers.nl vermeldt een encoding bitrate tot 320 Kbps. Ben een beetje een n00b op dit gebied, maar het lijkt me sterk dat dat ook voor geluidsopnamen via de microfoon geldt? En anders kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je zo'n hoge bitrate nodig hebt bij voice recording...

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-09-2004 11:21 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

De Archos Gmini220 kan volgens mij tot 256kbps mp3 en CD kwaliteit wav opnemen via zijn line-in. Ook tot 192kbps of CD kwal. wav via het ingebouwde microfoontje.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Stel je vraag een op het forum van www.dapreview.com. Als ze je daar niet verder kunnen helpen dan waarschijnlijk nergens. :P

Verwijderd

De Iaudio4 al gechecked?

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heb de EZ-AV EMP-400 hier voor me en kan nu dus controleren hoe het met die bitrate zit.

Bij voice recording: 16, 32, 48, 64 of 96 Kbps
Bij opnemen via line in: 64, 96, 128, 160 of 192 Kbps
Bij opnemen van FM: 64, 96, 128, 160 of 192 Kbps

Waar die 320 Kbps dan vandaan komt weet ik niet. Deze bitrates kunnen uit het menuutje worden gekozen op de speler zelf.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort een MP3 speler met line-in MP3encoding aan te schaffen (iAudioM3L zat ik aan te denken). Heeft iemand een tip voor mij welke microfoon ik goed zou kunnen gebruiken voor het opnemen van m'n band?

• Teun_2
Iig niet dat dingetje dat bij die EZ-AV EMP-X00 komt, dat is echt geen goed mic.
Pagina: 1