Toon posts:

Nieuwe stereo geroosterd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel lang zoeken had ik hem uiteindelijk gevonden de philips mz1100 (ik wilde eerst de mz1000 maar die was helemaal onvindbaar) Opgestuurd uit de usa en wat doe ik? ik plug hem zo in 220 8)7 |:( Mezelf voor me kop slaan doe ik al dagelijks.

Afbeeldingslocatie: http://www.twistoflemon.net/philips/mz1100.jpg

Maar goed oude electronica heeft zekeringen dacht ik dus ik had hoop.. schroef een apart deel open de "power box" hier gaat de 120 volt in en sluit je ook de speakers op aan en vanaf hier gaat een kabel naar de radio cd speler. Ik zag geen glazen zekeringen. Wel een paar gesmolten condensatoren. Nu vrees ik dat misschien de 220 door is gegaan naar de cd speler zelf. Maar misschien is de schade in de power box al voldoende om reparatie uit te sluiten.

Ik hoop eigenlijk dat hier iemand is die zegt ah joh dat is zo te fixen en het kost je niets een 3000 euro's! Of anders hee ik heb bij mijn hifi boer nog zo'n setje zien liggen laatst.. Koop ik liever n nieuwe dan dit staren naar een dood ding :(

zie highres schade foto's
http://www.twistoflemon.net/philips/1.jpg
http://www.twistoflemon.net/philips/2.jpg
http://www.twistoflemon.net/philips/3.jpg
http://www.twistoflemon.net/philips/4.jpg

edit:

Er staat ook nog op de grote print plaat de volgende tekst: "for continued protection against risk of fire replace same type: TR 5, slow blow, 125v min. fuse"

wat mij de indruk geeft dat er een zekering in zit maar ik zie hem niet ik ken alleen die glazen dingentjes met een ijzeren draadje erin.. zucht tijdens de goede oude tijd had je die dingen nog....

edit:

Ohja op de foto zie je dus 3 componenten. Het deel op de grote foto's is het vierde component de powerbox staat dus niet op de foto in de post. Wat mij hoop geeft kinda dat het setjes zelf nof heel is alleen dit halfgare versterkerblokje ding...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 23:31 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

of het te fixen is weet ik niet, maar je hebt waarschijnlijk naast de zichtbare schade ook onzichtbare schade die moeilijk te detecteren is. Dit kan nog wel is problemen gaan geven bij het verhelpen van de schade.

Zelf denk ik dus als er geen zekeringen inzitten, dat het wel is gebeurd kan zijn met je setje.

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 27-09-2004 23:23 ]

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

dit ziet er best wel overleden uit.. Ik zou op zoek gaan naar een nieuw setje als ik jou was..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Ik denk niet dat die condenatoren gesmolten zijn. Vaak zitten die met een soort lijm vast die na verloop van tijd vies bruin wordt. Heb bij Philips gewerkt, dus weet hoe het er uit ziet.
Mijn advies: Probeer een service manual op de kop te tikken en: meten is weten!

edit: Vaag ding trouwens, waarom zou je perse zoiets willen hebben 8)7 , Naja smaken verschillen zullen we maar zeggen. :o

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 23:29 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

Heb je er voor betaald?

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Eerst hit met Google:

www.hermeselectronics.nl/...28953_philips_mz1100.html
en
www.hermeselectronics.nl/...28955_philips_mz1000.html

Genoeg te vinden in Nederland lijkt me zo (zie ook Kelkoo).

Cool design overigens

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk valt de prijs die ik betaald heb erg mee. Het is meer de emotionele schade. Het feit dat ik het beestje nergens kan kopen. Mja ergens nog wel voor 600euro maar dat heb ik dus niet. Deze heb ik voor 150gekocht via ebay....

Ik ga eens online spitten naar zo'n manual!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:21
Misschien kan een meer ervaren persoon zijn licht erop werpen, maar die elco's zien er in mijn ogen nog goed uit...

Er staat ook nog op de grote print plaat de volgende tekst: "for continued protection against risk of fire replace same type: TR 5, slow blow, 125v min. fuse"

Dat zou er normaal alleen staan als er toch een zekering is.

[ Voor 51% gewijzigd door Wormaap op 27-09-2004 23:50 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer de lokale electronika en TV boer eens, vaak kunnen die nog wel het een en ander repareren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 17:02

mymind*

A Beautiful Mind

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 23:14:
for continued protection against risk of fire replace same type: TR 5, slow blow, 125v min. fuse
Heb je deze tekst zelf vertaald of staat het er echt in het engels op? Ik zie dit op de foto's alleen in het frans erop staan. Zit de zekering misschien in de buurt van deze franse tekst? Misschien een beetje 'verscholen' onder het printje waarvan je tegen de onderkant aankijkt? (dat groene)

Misschien moet je de aansluiting van de voedingskabel eens beter bestuderen. Soms zit de zekeringhouder op een of andere manier daarin verwerkt. bijvoorbeeld dat je alleen bij de zekering kan als de kabel eruit ligt.

[E d i t ]
Ik heb nog eens wat gezocht op inet, maar de TR5 fuse is volgens mij een miniatuur zekering. Hij zou best wel eens achter het dopje boven de kabelaansluiting verstopt zitten.

Zo ziet een TR5 zekering eruit Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Diversen_bestanden/zekeringen/RFT.jpg

Dat kan je misschien helpen met zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door mymind* op 28-09-2004 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de hulp zover! Ik kan die zekering niet ontdekken... vooralsnog tenzij het, het dingetje op de foto is?

zie twee nieuwe foto:

http://www.twistoflemon.net/philips/5.jpg
http://www.twistoflemon.net/philips/6.jpg

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 17:32
Bij de foto's in je startpost zit niet een defect onderdeel ( zover je kan zien ) de wat grotere ( en zwaardere ) onderdelen worden met wat lijm op de print vastgezet zodat hun gewicht niet aan de aansluitpootjes kan hangen.
De onderdelen op foto's 3 en 4 zijn spoelen en daar zit geen dielectricum in en die kunnen dus ook niet eens lekken.

Dus die smurrie is lijm en geen leeggelopen elco ( als een elco een flinke overspanning te verwerken krijgt hoef je niet bang te zijn dat je dat niet opvalt ....
9 van de 10 keer knalt dan de aluminium kan ervanaf.

De onderdelen die je op foto's 5 en 6 laat zien zijn geen zekeringen, 1 is een transistor en de 2e een optocoupler.

Post eens een overzicht foto van de print waar de netspanning op binnen komt ( die beige )

EDIT

Dit lijkt me de zekering ... met een betere foto van die kant kan ik dat bevestigen, maar dit lijkt er het meeste op.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/zekering.JPG

Afbeeldingslocatie: http://product.ic114.com/Image/Product/Image1/TR5-1.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Sine op 28-09-2004 01:20 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Overizhtfoto en closeup om te checken of dit wel echt lijm is?

http://www.twistoflemon.net/philips/7.jpg
http://www.twistoflemon.net/philips/8.jpg

aansluiten op nl net via een blokje soort ding weat ik het stopcontact stopt. Heb hem nog voor de zekerheid doorgemeten. Transformator blokje ofzoiets. Maakt van 220v 120v

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 01:24 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
Ik zie geen schade op de foto's.

Hoe wilde je dat ding eigenlijk op het nederlandse net gaan aansluiten?

• Sine
Jup, da's 100% zeker lijm ...

En dat rode tonnetje is je zekering, 2 Ampere die kun je vervangen door een klassieke glaszekering als je die er met een paar stukjes draad aansoldeert.
Wel isoleren want hij voert netspanning !!!

Met een beetje geluk is de zekering er direct uitgeknalt zonder verdere schade aan te richten.

staat er trouwens buitenop het kastje voor welke spanning hij bedoeld is ??
vaak zijn die schakelende netvoedingen geschikt voor 100 tot 240 volt

maw ... misschien was ie al naar de vaantjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Sine op 28-09-2004 01:26 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat op 120volt. Nog wat gewouwel over 30 watt ofzo maar dat lijkmt me vebruik.
Toen ik hem aansloot zag ik voor n paar seconden het display oplichten. Dus ik gok dat hij het wel deed.. misschien rest spanning of misschien dat toen pas de zekering er mee kapte? maar ik kan dus een 2 ampere zekering kopen (of nieuwe rode tonnetje zekering ding) rode tonnetje eraf slopen die eraan solderen en dan moet hij werken? Mits er natuurlijk niet veel meer kapot is gegaan?
Zou te gek zijn natuurlijk!!!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
het is iig de moeite van het proberen waard, maar dan moet je hem uiteraard niet weer op 220 aansluiten.

• Sine
Jup, mits niet meer gefrituurd is moet hij dan weer werken.

Dan kun je meteen naar een verhuistrafo vragen van 230 naar 110 V

-- EDIT --
Er was me iemand voor zie ik :P

[ Voor 50% gewijzigd door Sine op 28-09-2004 01:34 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Shit de electroboer is al dicht ;) zal even moeten wachten! ik laat het jullie weten harstikke bedankt alvast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 16:47
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/edv/got/toast.jpg

Die ziet eruit alsof er intern een klein vuurwerkje was... Ik vermoed dat het een condensator is met Y1 / Y2 veiligheidsklasse. Die kan je als particulier bijna niet vinden, maar Farnell heeft ze bv. wel. In ieder geval niet vervangen door een "standaard" condensator, het is niet voor niets dat men op die plaats een veiligheidscondensator inzet.

Eventueel kan het ook een gewone VDR zijn - die kan je wel goed krijgen, geen probleem in dat geval.

In beide gevallen kan je de component gewoon doormeten: met de multimeter in de stand weerstandsmeting mag hij helemaal niet doorgeven.

• MrDraw
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 13:45
subsonik schreef op 28 september 2004 @ 19:03:

Die ziet eruit alsof er intern een klein vuurwerkje was... Ik vermoed dat het een condensator is met Y1 / Y2 veiligheidsklasse. Die kan je als particulier bijna niet vinden, maar Farnell heeft ze bv. wel. In ieder geval niet vervangen door een "standaard" condensator, het is niet voor niets dat men op die plaats een veiligheidscondensator inzet.

Eventueel kan het ook een gewone VDR zijn - die kan je wel goed krijgen, geen probleem in dat geval.

In beide gevallen kan je de component gewoon doormeten: met de multimeter in de stand weerstandsmeting mag hij helemaal niet doorgeven.
Dit lijkt mij een varistor te wezen (zie http://www.gallawa.com/microtech/varistor.html)
Deze wordt juist geplaatst om de klap op te vangen in geval van een te hoge spanning, dus hopelijk heeft hij zijn werk gedaan. :Y)

Specs

• Sine
Die zit in de secundaire kring ... daar mag helemaal geen hoge spanning komen.

Trouwens, als je op de originele foto flink inzoomed zie je dat het ook lijm spatten zijn, als zo'n ctje doorslaat dan springt er meestal een schijf vanad aan de kant van een van de aansluit draden.

Repareren doe je zo.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 01:40:
Shit de electroboer is al dicht ;) zal even moeten wachten! ik laat het jullie weten harstikke bedankt alvast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben benieuwd :/

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Naar aurora gegaan zakje zekeringen gehaald en zo'n houder dingetje. Zekering los gesoldeerd houdertje ervoor in de plaats. Zekering erin. Testen...............

Hieper die piep hoera! Hij werkt dus! Ik ben zo blij als n kind in de ballenbak van de ikea!

Could not have done it without you!
Heel veel dank! _/-\o_

Verwijderd

Prachtig! zou je misschien wat pics willen posten van het ding- buitenkant zegmaar... vind 't errrg strak design

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Gefeliciteerd, topic las echt als een detective-verhaal op zoek naar het slachtoffer. Gelukkig kon deze worden vervangen. :+

Verwijderd

Topicstarter
Op verzoek:

Afbeeldingslocatie: http://www.twistoflemon.net/philips/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.twistoflemon.net/philips/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.twistoflemon.net/philips/11.jpg

Voor de mensen die denken ik wil hem ook hebben kan ik zeggen dat ik gister heb ontdekt dat ze bij de media markt, Amsterdamse poort er nog een stuk of 3 hadden. 280E per stuk...

(foto's net te breed gemaakt jammer)

Verwijderd

Heb je de waarde van zekering gehalveerd? Omdat je nu in 230V gebied het ding gebruikt?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
En hoe klinkt het?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik vind de set zelf wel mooi alleen ik moet gewoon kwijt dat ik de AB aartslelijk vind.

Canon Digital Ixus V3

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Woei :D Ik denk dat je gewoon ontsettend veel geluk hebt gehad. Het had ook net zo goed heel slecht kunnen aflopen.

Maar ik moet zeggen, het ding past goed bij je interieur!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:21
Die Ghostbusters wagen heb ik hier ook nog ergens :D
Ontopic: Mooi dat't toch nog goedgekomen is :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Het is een mooi ding, net kunst :P , ook de AB ;) . Alleen volgens mij moet er gewoon standaard een bijpassende sub te maken zijn voor op die set! :Y)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij de Bijenkorf hebben ze ook van die Philips koekblikken. Of in ieder geval een soortgelijk model.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ben blij voor je dat hij weer werkt, maar wat is dat een spuuglelijk ding zeg :D
Ik kan echt niet voorstellen dat iemand dit serieus mooi vindt. Als ik hoofd van de designafdeling bij Philips zou wezen dan zou ik degene die dit ontwerp heeft voorgesteld gelijk op staande voet ontslaan... Maar misschien ligt het wel aan mij, want blijkbaar vinden meerdere mensen dit mooi :?

Ik hoop maar niet dat dit een trend gaat worden oid, want dan heb ik de komende jaren een probleem. Zoiets komt bij mij niet het huis in :+

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 19:27:
Ben blij voor je dat hij weer werkt, maar wat is dat een spuuglelijk ding zeg :D
Ik kan echt niet voorstellen dat iemand dit serieus mooi vindt. Als ik hoofd van de designafdeling bij Philips zou wezen dan zou ik degene die dit ontwerp heeft voorgesteld gelijk op staande voet ontslaan... Maar misschien ligt het wel aan mij, want blijkbaar vinden meerdere mensen dit mooi :?

Ik hoop maar niet dat dit een trend gaat worden oid, want dan heb ik de komende jaren een probleem. Zoiets komt bij mij niet het huis in :+
Nouja, komen van Philips de mooiste dingen af? Niet dat mij is opgevalen. :o
Het is IMO een best leuk ding, helemaal niet bij dat interieur. :)

🌞🍃

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben je een van de frontjes kwijt, of hoort dat zo?
Hoe klinkt het geheel?

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17
Volgens mij ligt dat frontje er naast...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

idd... sorry... niet opgelet :P
Maar klinkt het wel naar verwachting?

Verwijderd

OMG dat ding is prachtig.... je hebt ook al lavalamp.... past wel.... ik wil dr eik ook wel een.. hou wel van dit soort dingen, en die prijs valt nog best mee... /me is verliefd O+ ik snap dat mensen dit oerlelijk vinden... maar ik hou wel van dit soort excentrieke dingen... prachtig! :D gg googelen naar specs enzo...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe smaken lopen natuurlijk uiteen :) Gelukkig maar ik hoe niet zo van een volledige uniformiteit. Maar idd ik heb een frontje eraf gehaald om te laten zien dat het ook zonder kan. Die ab is wel een gek plat ding.. Ik zelf irriteer me een beetje aan het ontbreken van een shuffle functie, wat op een mp3cd niet heel veel gevraagd is lijkt me.
Ik heb een aangesloten op mijn subwoofer met satelliet speakertjes setje (van de lidl) omdat ik verwachtte dat het geluid veel beter zou zijn. Maar het val heel erg mee. Qua bas kan je hem ook op +3 zetten dan is die bas behoorlijk. Natuurlijk komt die woofer verder maarja ach, kan niet alles hebben (tenzij je er idd eentje zelf bij mod). Dat is dan dus ook de enige optie die je heb een treble en een bas van -3 tot +3. Desondanks ben ik heel tevreden over het geluid vooral als je de optie (suffe opties zijn dat altijd) incredible sound of surround, i.s. aanzet (ik heb de handleiding nog niet gelezen ;))
Ohja uit interesse welke Bijenkorf, welke stad had jij dit setje gezien exerion?

Verder als mensen nog vragen hebben over het setje of specs zoek ik het ff op!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-08 15:41
Damn, echt mazzel voor je ja :)
Je hebt echt geluk, mooi setje ja, echt apart gewoon :P
Khoop voor je dat ie het voorlopig nog ff blijft doen, ik weet niet veel van electronica af maar het zag er best stoer uit 8)

• Sine
ik begrijp dat je er meteen een verhuistrafo bij gekocht hebt :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Believe it or not dat ding had ik dus al in huis liggen (shame on me) maar laat ik dan in mijn verdediging aanvoeren dat ik net uit de bergen kwam en dus nog ff niet was ingetuned op technologie ;)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 11:29

BaRF

bijna kerst

felicitee! :D wat een ding zeg :) meer lavalampen eromheen!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1