[php] export naar excel en meerdere Sheets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
De vraag of het mogelijk is. Je kan via php gegevens exporteren naar een excel bestand, maar is het ook mogelijk om dit te doen over meerdere sheets? Dus in plaatst van 3 bestanden apart te moeten downloaden, dat je deze gegevens over verschillende sheets verdeelt?

Ik vraag me af of het wel mogelijk is, maar mocht iemand ideeen hebben dan zijn ze uiteraard meer dan welkom.

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heet wat jij "sheets" noemt, eigenlijk niet "workbook"? Als je dan wat rondbladert in de manual, dan kom je er daarmee wel uit. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet via de standaard functies van php. je zal excel moeten instantieren ($excel=new com("application.excel"); daarna kun je er uiteraard alles mee wat excel ook kan. dit vereist wel dat excel aanwezig is op dezelfde pc waar php op draait, dus is dit mss geen optie voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Dat is geen optie. De server beschikt niet over excel (althans, ik kan deze niet gebruiken). Ik kan alleen php gebruiken. Dus waarschijnlijk moet ik het idee laten schieten. Misschien dat iemand anders nog ideeen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 23:02
Als office 2003 op de client aanwezig is zou je een excel-xml document kunnen genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een "tab gescheiden" bestand, daar kan je als je niet al te ingewikkelde zaken hoeft te doen (alleen data im/exporteren) ook een eind mee komen.

Je moet een excel sheet maar eens opslaan als tabgescheiden, dan kan je in een text-editor de structuur zien en bepalen of dat genoeg is..?

edit: sorry, niet goed gelezen. O+ je wilt persé meerdere werkbladen. Ik geloof niet dat dat kan met tab-gescheiden bestanden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ja dit kan :) er zijn meerdere php excel classes :) zal straks op mn werk ff zoeken voor je :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kijk eens naar deze class : http://pear.php.net/package/Spreadsheet_Excel_Writer

Deze kan wat jij wil en nog een heleboel dingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op 28 september 2004 @ 09:08:
Kijk eens naar deze class : http://pear.php.net/package/Spreadsheet_Excel_Writer

Deze kan wat jij wil en nog een heleboel dingen meer.
Zit je dan niet met het probleem dat Pear geïnstalleerd moet zijn op de server? Volgens mij is dat namelijk ook 1 van de 'problemen' die rmfloris schetst. (
kan alleen php gebruiken.
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site geeft men wel aan een class te hebben die kan wat jij wilt, je moet er alleen wel voor betalen (£9,99) Misschien dat zij je meer informatie kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 09:46:
[...]

Zit je dan niet met het probleem dat Pear geïnstalleerd moet zijn op de server? Volgens mij is dat namelijk ook 1 van de 'problemen' die rmfloris schetst. (
[...]
)
Nee want PEAR zit standaard bij PHP.
En als het er niet bij zit kan je in noodgevallen je eigen PEAR neerzetten.

Die excel libjes zijn wel beta, en ze hebben dependencies, dus je dient het alsvolgt te installeren:

pear config-set preferred_state beta
pear install OLE
pear install Spreadsheet_Excel_Writer

daarna je preferred_state weer terugzetten naar stable

Edit: als ik hun voorbeeldje volgt komt er wel een XLS sheet maar die is corrupt :'(

[ Voor 34% gewijzigd door usr-local-dick op 28-09-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Ik kan ook geen pear installeren. Ik heb wel een link naar een script gevonden maar de pagina bestaat niet meer. Hij wordt op heel het internet gelinkt:
My-sq-xl

Maar geen van alle links werken, echt geen enkele op google. Misschien dat iemand dit script heeft. Deze schijnt namelijk wel de mogelijkheid te hebben om meerdere worksheets te ondersteunen.

(Mod's dit lijkt inderdaad op een script request. Het probleem is dat er geen makkelijke oplossing is en dus het beste is om een script te analyseren en dan het resultaat te publiseren. Zo hebben users na ons ook iets aan deze post. Mocht het toch als een script request worden opgevat, please edit dit dan en haal het gedeelte weg. Hiervoor bij voorbaad mijn excuses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Pear kan je ook gewoon handmatig uploaden en includen. hoef je niet te installeren. Pear is alleen een framework van php-bestandjes met een commandline installer. Je kan ook gewoon alleen de php-bestandjes uploaden en klaaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kan ook geen pear installeren.
Waarom kun je geen pear installeren dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ik heb ergens een ontiegelijk geile Excel class die vrijwel alles kan.
Van formules voor de inhoud van cellen tot hyperlinkende afbeeldingen, en natuurlijk het gebruik van verschillende tabbladen :)

Ik ga m even voor je zoeken...

edit:

Heb m niet meer online staan. Kan hem morgen ff online zetten (ligt op mn werk) of je moet zelf even zoeken. De bestanden heten; class.writeexcel.php (ed.) Ik heb ze van sourceforge oid toen ik opzoek was naar een goede methode voor het maken van echte excelsheets, zonder extra onzin als Excel zelf of PEAR (nofi)

[ Voor 42% gewijzigd door frickY op 28-09-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
@frickY

Ik heb helaas niks meer gehoord van je. Heb je dit script toevallig nog?

Of heeft iemand anders nog een oplossing voor dit probleem? het maken van meerdere sheets wil niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een class met dit in de header, kan helaas de url niet terug vinden

* The author of the Spreadsheet::WriteExcel module is John McNamara
* <jmcnamara@cpan.org>
Pagina: 1