Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Chieftec DA-01B-D irritante plaat eruit slopen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze kast Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.de/images/all/DA-01B-D.jpg

Nu wil ik een Zalman CNPS6000-Cu inbouwen. Maar nu zit deze plaat in de weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.de/images/dragon/019.jpg Zie net boven de hand.
Is dit eruit te slopen en/of stuk eraf te halen?
Heb al search gedaan, maar ken er niet direkt iets over vinden.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Snap nog niet welke plaat ? Hoe kan iets aan de voorkant nu een cpu coller in de weg zitten ?

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

hij bedoelt die hele plaat denk ik.. die dwars door die kast heen gaat

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
die koeler is niet groter als de standaard P4 koeler...
hoe kom je dan in de problemen....
Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/zal6000cu_proto.jpg

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Mmm zal ff tekeningetje maken... Zo terug ;)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07

Wok

Dakloos...

Die 6000Cu is toch zo'n waaiermodel? Dan vraag ik mij af waar de socket van je proc zit op het moederbord, want ik heb ook zo'n waaier gehad in mijn Chieftec (exact dezelfde als uit de TS trouwens ;) )en dat paste zonder problemen :)

Was trouwens een op een Athlon 1GHz T-bird @ MSI K7T Turbo V3.2 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wok op 27-09-2004 23:07 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Tekeningetje:

Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/nf7.jpg

Bout-ontwerp van Abit dus. Verder prima bordje maar dit zuigt een beetje. Als ik die wazige plaat kan verwijderen of een stuk er af kan halen ben ik al een heel eind.
In de kleinere kasten van Chieftec zit die plaat niet, dan zitten er alleen maar 2 balkjes. Zijn ook te zien op de foto, net boven die plaat. ;)

Verwijderd

Lang leve de dremel :?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07

Wok

Dakloos...

damn... die socket zit inderdaad hoog op het bord.. Dan snap ik wel dat de koeler de plaat raakt :|

Maar als het goed is, zit rond die plek ook een gat in de plaat. Wellicht dat je daar dan nog een stuk uit kunt slijpen/dremelen :?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

_Ernst_

Mark It Zero!

Wat is je vraag nu? Hoe je hem eruit kunt halen?
Als ie vast zit met popnagels dan kun je die uitboren en krijg je de plaat er zonder beschadigingen uit. Anders idd een dremel ofzo gebruiken. Je zou dan ook gewoon een stuk eruit kunnen slijpen zodat de koeler wel past.

Het eruit halen zal waarschijnlijk wel ten koste gaan van de stevigheid van de kast, maar dat zal wel mee vallen omdat iets er boven nog een stuk metaal zit.

Ben je nou een tweaker of niet? :P

Last.fm

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
Gewoon weg boren als je de rest van je kast ( en dan vooral het frame) maar redelijk geheel houd.

Denk er wel aan dat dit er voor zorgd dat je het bovenste hdd bay niet meer vast kunt zetten.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 14:58
Ik heb precies de zelfde config gehad, ik heb em er gewoon op gezet, wel worden een drietal lammelen samengedrukt, maar dat is niet anders...
Het doet niet onder voor de koelprestaties.
Een 7000 past absoluut niet, hoef je niet te proberen.
Als je die plaat eruit haalt, verzwak je je kast ernstig, dat raad ik je ten zeerste af.

[ Voor 16% gewijzigd door dynax op 27-09-2004 23:44 ]

mijn systeem.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Hm die combi heb ik ook :P Nf7-S met een CU6000. Je moet gewoon aan de bovenkant de vinnen een beetje in elkaar duwen, dan moet het wel passen :)

Verwijderd

Topicstarter
dynax schreef op 27 september 2004 @ 23:42:
Ik heb precies de zelfde config gehad, ik heb em er gewoon op gezet, wel worden een drietal lammelen samengedrukt, maar dat is niet anders...
Het doet niet onder voor de koelprestaties.
Een 7000 past absoluut niet, hoef je niet te proberen.
Als je die plaat eruit haalt, verzwak je je kast ernstig, dat raad ik je ten zeerste af.
BobR13 schreef op 27 september 2004 @ 23:55:
Hm die combi heb ik ook :P Nf7-S met een CU6000. Je moet gewoon aan de bovenkant de vinnen een beetje in elkaar duwen, dan moet het wel passen :)
Kijk!!! Dat zijn de antwoorden waar ik op zat te wachten. Hardstikke tof!
Tweaker ben ik zeker, maar als iemand het wiel al heeft uitgevonden... dan liever eerst zonder Dremel (eeeh Ferm) proberen.
Thanks! _/-\o_
Pagina: 1