Sms shortcode eigenaar..

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18091

Topicstarter
Goeie avond!

Heeft iemand enig idee hoe ik de eigenaar van een sms shortcode (e.g. 1234) kan achterhalen? Bij de opta kan ik wel van alles vinden over operators etcetera, maar niet de eigenaren van die shortcodes. Ook zoeken op google levert me weinig (ookwel niets! :P) op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Waarom wil je de eigenaar achterhalen? Wil je je afmelden voor een bepaalde dienst? Wil je een steen door de ruit van zijn kantoorpand gooien?

Maw, waarom heb je de eigenaar nodig? En om welk nummer gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:06
volgens mij was dat niet de vraag, en is er ook geen reden om te vragen waarom hij dat wilt weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Als het alleen is om af te melden kan je dat opzoeken op de site van t-mobile en diverse andere sites, als meer informatie over het nummer gewenst is, kan ik ook niet helpen. Btw, 1234 is een nummer van "t-mobile bonus"

Mijn vraag is dus puur ter beoordeling of ik kan helpen of niet: wijsneus
Bovendien heeft je post weinig toe te voegen, dus waarom plaats je hem? zie: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

[ Voor 27% gewijzigd door JeroenG op 27-09-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 13-06 16:14

markvt

Peppi Cola

Ik zou wel het echte nummer willen weten achter die snelcodes...

Direct sms'en is een stuk goedkoper namelijk :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

In dit Excel bestand van Orange staat veel info. Als je helemaal naar rechts scrolt zie je de gegevens van de eigenaar van de shortcode.

http://www.orange.nl/media/xls/sms_shortcodes.xls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
www.smsafzeggen.com dacht ik ergens in die trend zou je kunnen helpen

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18091

Topicstarter
die excel sheet is exact wat ik zocht, thanks!!!! :D

ik wil het graag weten omdat ik voor m'n studie bezig ben met een marktonderzoek op de sms markt en dus opzoek ben naar transparantie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
markvt schreef op 27 september 2004 @ 22:57:
Ik zou wel het echte nummer willen weten achter die snelcodes...

Direct sms'en is een stuk goedkoper namelijk :)
dat is er niet. Shortcodes worden in het SMSC van een operator direct gekoppeld aan de backend van de sms-boer. Een 'gewoon' mobieltje of mobiel nummer hangt daar niet meer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 09:06
JeroenG33 schreef op 27 september 2004 @ 22:56:
Als het alleen is om af te melden kan je dat opzoeken op de site van t-mobile en diverse andere sites, als meer informatie over het nummer gewenst is, kan ik ook niet helpen. Btw, 1234 is een nummer van "t-mobile bonus"

Mijn vraag is dus puur ter beoordeling of ik kan helpen of niet: wijsneus
Bovendien heeft je post weinig toe te voegen, dus waarom plaats je hem? zie: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done
ik wil hier eigenlijk niet op in gaan, omdat ik in die mooie link van jou kan vinden dat dat niet gewenst is, maar vragen waarvoor hij het nodig heeft is ook niet constructief. Zeg dan gelijk dat wat je in je 2e post zei. Ik probeerde het ontopic te houden en de TS een antwoord te laten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Bij deze aan marteltor en JeroenG33 het verzoek om de discussie verder even te laten rusten. Als iemand uit interesse wat over de achtergrond van een vraag wil weten, dan mag dat best worden gepost.

[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 28-09-2004 20:13 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1