ik ben pc in elkaar aan 't zetten (antec sonata kast en asus mobo). nu wil ik ff weten of 4 schroeven genoeg is ipv 9 anders moek die mobo en al weer uit die kast halen om er dingetjes in te zetten zodat er 9 schroeven in kunnen. en da's nogal kutwerk. dus is 4 genoeg of niet?
Goede topictitel.
Waarom denk je dat er 9 gaten in dat moederbord zitten? Als je er verder geen kaarten e.d. instopt kan je er mee wegkomen, maar ik zou het niet doen. Op strategische plaatsen 1 of 2 weglaten ja, maar 5...
Waarom denk je dat er 9 gaten in dat moederbord zitten? Als je er verder geen kaarten e.d. instopt kan je er mee wegkomen, maar ik zou het niet doen. Op strategische plaatsen 1 of 2 weglaten ja, maar 5...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
In principe wel als je ze in de hoeken zet. Maar dan zou je geen zware koelblokken eraan moeten hangen. Ik denk dat dit ook alleen maar tijdelijk werkt.
Toch denk ik dat 4 wat weinig is, zou toch minimaal 6~7 nemen.
Toch denk ik dat 4 wat weinig is, zou toch minimaal 6~7 nemen.
[ Voor 18% gewijzigd door GeforceDDQ op 27-09-2004 21:46 ]
301SQN
Verwijderd
volgens mij staat er bij asus altijd een norm in de handleiding.
maargoed, het ligt er een beetje aan waar ze zitten. je mobo heeft zo nodig voor de aarding, voor steun als je er iets op drukt, en voor houvast om de socket+koeler niet te laten wegzakken (mobo buigt dan door). dus als dat wil met je huidige "layout" is het niet echt een probleem.
iets anders: waarom niet gewoon 5 extra afstandsbusjes erop gezet?
// da's al m'n derde spuit 11 vandaag
maargoed, het ligt er een beetje aan waar ze zitten. je mobo heeft zo nodig voor de aarding, voor steun als je er iets op drukt, en voor houvast om de socket+koeler niet te laten wegzakken (mobo buigt dan door). dus als dat wil met je huidige "layout" is het niet echt een probleem.
iets anders: waarom niet gewoon 5 extra afstandsbusjes erop gezet?
// da's al m'n derde spuit 11 vandaag
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 21:46 ]
Vier is wel erg weinig, een enkele er uit laten kan ik me nog voorstellen. Maar volgens mij krijg je misschien problemen van resonantie, dat een gedeelt van je moederbord gaat trillen door bijvoorbeeld trillingen van fans, of hd's.
thnx voor de reacties, eruit maar weer met dat ding
gooi 'm maar op slot
ltrz
ltrz
Neem nou gewoon de moeite voordat je strax een nieuwe kunt halen
grootste probleem lijkt mij dat het moederbord niet op de juiste afstand gehouden wordt, wat voor kortsluiting (tussen mobo en kast) kan zorgen.
4 (voor in de hoekjes) lijkt mij zeker te weinig, in het midden kan het mobo teveel doorbuigen.
Zou je er 5 hebben (elk hoekje en eentje in het midden) dan lijkt het me wel acceptabel. Maar zelf zou ik altijd alle afstandbusjes ed gebruiken.
4 (voor in de hoekjes) lijkt mij zeker te weinig, in het midden kan het mobo teveel doorbuigen.
Zou je er 5 hebben (elk hoekje en eentje in het midden) dan lijkt het me wel acceptabel. Maar zelf zou ik altijd alle afstandbusjes ed gebruiken.
Je meent heten da's nogal kutwerk
Koop voortaan een complete PC.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()