Codecs updaten in stand-alone DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Is het mogelijk om de codecs van een stand-alone DVD speler te updaten? (Dus niet de firmware, maar de DivX en Xvid codecs).
Op m'n pc spelen DivX films vloeiend/perfect, maar speel ik die films op m'n Samsung P244 stand-alone speler af, dan stotteren/haperen ze soms.
Omdat ik op m'n pc de nieuwste codecs kan installeren, vermoed ik dat de fabrieks codecs in de Samsung wat verouderd zijn.
(ik brand de films met Nero 6.3 en op 4 speed. Ik heb ook de laatste nieuwe firmware van de Samsung website geflashed in de speler).

update : in de handleiding staat dat je de firmware kan updaten (wat ik dus heb gedaan), maar je kan ook de codecs updaten. Alleen wordt nergens vermeld HOE je die codecs kan updaten.

[ Voor 29% gewijzigd door BonBon op 27-09-2004 21:48 ]

Verwijderd

ehm, als jouw dvix speler firmware kan upgraden zal dat wel in de handleiding staan he?

/me kan zich trouwens niet voorstellen dat er divx spelers zijn die je niet kan upgraden

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Je moet dus de firmware updaten :) Zal vast wel op de site van de fabrikant staan :)

301SQN

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja, maar de firmware is de software in de DivX speler... DivX wordt echter door hardware gedecodeert, en dus zal de firmware update niet de decoder updaten. Er zullen hoogstens wat meer functies van de hardware gebruikt kunnen worden, en wat bugs aangepast worden. Je hebt dan alsnog kans dat DivX'jes vloeiender afgesteelt worden (zeker als je ziet dat de zelfde chip in verschillende apparaten verschillende prestaties leveren).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op 27 september 2004 @ 21:47:
Ja, maar de firmware is de software in de DivX speler... DivX wordt echter door hardware gedecodeert, en dus zal de firmware update niet de decoder updaten. Er zullen hoogstens wat meer functies van de hardware gebruikt kunnen worden, en wat bugs aangepast worden. Je hebt dan alsnog kans dat DivX'jes vloeiender afgesteelt worden (zeker als je ziet dat de zelfde chip in verschillende apparaten verschillende prestaties leveren).
bij alle divx spelers die ik ken zit de decoding JUIST in de firmware, om hem bij nieuwere versies niet waardeloos te maken :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 21:48:
[...]

bij alle divx spelers die ik ken zit de decoding JUIST in de firmware, om hem bij nieuwere versies niet waardeloos te maken :)
Ik vrees dat je daar geen gelijk hebt.. Mpeg4 is gewoon een standaard, en er verandert in princiepe weinig aan. Dat men er steeds meer bij verzint maakt niet uit, aangezien het wel backwards compatible is. Er komen natuurlijk wel opvolger chips die die mogelijkheden wel weer hebben...

De belangrijkste chips op dit moment zijn de MediaTek MT1389 (verschillende modellen) en ESS Technologies Vibrato II. Opvolgens staat echter al zo goed als in de startblokken

Verwijderd

ja de chip blijft hetzelfde, maar ik bedoel gewoon dat als er een nieuwe versie van divx uitkomt, dat ik dan ook een nieuwe firmware erin moet flashen, omdattie het anders gewoon niet snapt. dat het eigenlijke mpeg werk op een chip zit zal inderdaad wel.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 19:43

mjl

Ugh

Kortom: je kunt alleen je firmware updaten, divx codec bestaan niet voor DVD spelers, die zitten in de firmware verwerkt en die kun je zelf niet aanpassen.

-------

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Krijg van Samsung 2 tegenstrijdige emails terug. De een stuurt me de gezipte firmware + handleiding hoe je moet flashen, en een of andere 'Mandy' beweert dat m'n garantie vervalt zodra ik ga flashen... :?

email :

"Bedankt voor uw email aangaande uw DVD speler.

Hoewel firmware updates voor uw dvd-speler vast wel op verschillende websites
beschikbaar zijn, zou u af willen raden hier gebruik van te maken. In het geval van
reparatie door derden, of in uw geval een door u zelf uitgevoerde firmware update,
komt uw garantie te vervallen. Samsung voert geen algemen firmware updates uit.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen
heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Samsung Electronics Benelux "

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

BonBon schreef op 28 september 2004 @ 16:49:
beschikbaar zijn, zou u af willen raden hier gebruik van te maken.
Dat doe je toch ook niet, je hebt toch van Samsung zelf een update gekregen ;)

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BonBon schreef op 28 september 2004 @ 16:49:
Krijg van Samsung 2 tegenstrijdige emails terug. De een stuurt me de gezipte firmware + handleiding hoe je moet flashen, en een of andere 'Mandy' beweert dat m'n garantie vervalt zodra ik ga flashen... :?

email :

"Bedankt voor uw email aangaande uw DVD speler.

beschikbaar zijn, zou u af willen raden hier gebruik van te maken. In het geval van
reparatie door derden, of in uw geval een door u zelf uitgevoerde firmware update,
komt uw garantie te vervallen. Samsung voert geen algemen firmware updates uit.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen
heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Samsung Electronics Benelux "
Das gewoon zo'n leuke disclamer tekst :)
Als je wilt updaten gewoon doen als je weet wat je doet.. :P
Pagina: 1