Hey mensjes, vandaag werd bij mij aan de deur een leuk setje bezorgt, leek me wel leuk, niet al te luxe setje.. Tis (wat ik hier lees) "Philips Audio PC400".. Heb het aangesloten en het testgeluidje (xear 3d) werkt prima! Alleen als ik muziek probeer af te spelen, werken alleen mijn gewone boxjes.. geld zowel voor winamp, als voor wm player als voor bijv powerdvd.. heb al een hele poos zitten zoeken en proberen maar kom er niet uit. Weet iemand waar dit aan ligt?
Er lekkere topic start zeg
geen specs van je geluidskaart, niet hoe het aangesloten is, geen OS, geen instellingen, en niet wat je geprobeert hebt! Kortom, met deze informatie is het onmogelijk om je te helpen.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ja 
Mp3 is stereo geluid, en stuurt dus alleen het linker- en rechter kanaal aan. Wil je de rest er ook bij betrekken, dan zul je er dus voor moeten zorgen dat óf je geluidskaart, óf je speakers de rest er bij gaat verzinnen
.
Kun je niet ergens instellen in je drivers iets als 'bass redirection' o.i.d.?
Succes
Mp3 is stereo geluid, en stuurt dus alleen het linker- en rechter kanaal aan. Wil je de rest er ook bij betrekken, dan zul je er dus voor moeten zorgen dat óf je geluidskaart, óf je speakers de rest er bij gaat verzinnen
Kun je niet ergens instellen in je drivers iets als 'bass redirection' o.i.d.?
Succes
en zo is het voorspeld!
Ja, maar specs van geluidskaart zijn die belangrijk dan als het testgeluid werkt? Maar ok, komen ze zo:
@Res-Q:
Midden/bas-uitvoerwissel? Dat staat aan in instellingen.. in winamp weet ik eigenlijk niet ..
@Res-Q:
Midden/bas-uitvoerwissel? Dat staat aan in instellingen.. in winamp weet ik eigenlijk niet ..
[ Voor 34% gewijzigd door r0bert op 27-09-2004 21:37 ]
Nee, bass rederectionr0bert schreef op 27 september 2004 @ 21:36:
Ja, maar specs van geluidskaart zijn die belangrijk dan als het testgeluid werkt? Maar ok, komen ze zo:
@Res-Q:
en zo is het voorspeld!
Specs van geluidskaart zijn idd minder belangrijk als de test werk... rest echter wel, zoals de instellingen in power DVD...r0bert schreef op 27 september 2004 @ 21:36:
In mp3 is idd stereo, en geen surround.. Hoe je daar wel surround van te maken is moet je wel kunnen vinden, wordt namelijk bijna iedere week wel een keer gevraagt
Ik ga zoeken! Enneuh, kun je mssn specifieker zeggen welke instellingen je nodig hebt? 't zijn er zo veel 
verder buffer en alles standaard.. primair stuurprogramma..Certified: yes, emulated: no
Supports sample rates from 100 Hz to 100000 Hz (continuous)
Hardware memory: N/A
Hardware mixing: supported, 16 free streams (17 max)
Speaker setup: 5.1
[ Voor 61% gewijzigd door r0bert op 27-09-2004 21:45 ]
Wat dacht je van audio instellingenr0bert schreef op 27 september 2004 @ 21:41:
Ik ga zoeken! Enneuh, kun je mssn specifieker zeggen welke instellingen je nodig hebt? 't zijn er zo veel
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 27-09-2004 21:44 ]
Kun je niet ff een screenshotje maken van het schermpje waar je alles instelt? Wij kunnen zo ook niet ruiken hoe dat er uit ziet / hoe dat bij die specifieke driver is geregeld....
en zo is het voorspeld!
Nee, driverschermpje...
Heb je in windows wel 5.1 geluid ingesteld?
en zo is het voorspeld!
compleet afgezien daarvan, zou jij dat programma waar je daar screenshot van neerzet ergens kunnen uploaden? of mss een download link geven...
ik zou er erg mee geholpen zijn....
Als je in winamp Hardware acceleratie aanzet dan?
Heb ik al geprobeerd, als je het dan probeert te installeren krijg je een foutmelding dat het niet geïnstalleerd kan worden omdat de chip niet aanwezig isHeefStan schreef op 27 september 2004 @ 22:04:
compleet afgezien daarvan, zou jij dat programma waar je daar screenshot van neerzet ergens kunnen uploaden? of mss een download link geven...
en zo is het voorspeld!
@Heefstan.. euh daar heb ik geen installatiebestand van dat ik weet, maar zal even zoeken.. zie bovenbuurman blijkbaar.. mocht je m toch nog willen hebben, email me maar even ok?
@Hurricane.. ja had ik ook al geprobeerd.. doesn't do the trick
@Hurricane.. ja had ik ook al geprobeerd.. doesn't do the trick
[ Voor 26% gewijzigd door r0bert op 27-09-2004 22:10 ]
Na euh.. heel veel uur kloten kreeg ik zonet toch echt geluid uit de subwoofer! Na installeren van CS II (Circle Surround II) deed hij het! Blijkt dat je maar 30 seconden ermee af kan spelen
En werkt alleen onder wmp.. Terwijl ik juist graag met winamp afspeel.. Voor winamp heb ik al alle plugins geprobeerd die er gematched worden op de site winamp.com als ik zoek op 5.1 of surround, maar daar lijkt het me niet mee te lukken
Ik ben nu dus weer bij af, maar weet dat ie het gedaan heeft en doet met dat programmaatje CS II.. zijn daar mssn alternatieven voor ofzo
Verwijderd
Je kan in PowerDVD het geluid instellen op Dolby ProLogic voor muziek en dan je MP3's hier afspelen. Dan heb je 5.1 muziek, maar wil je dat echt? Wat zitten er trouwens voor instellingen bij het tabblad 'Effects'? Mogelijk kun je hier je subwoofer aanzetten en eventueel een passend surroundeffect selecteren.
FF wat anders: Heb jij die CSII-software als los programmaatje? Ben nl. hiernaar op zoek.
FF wat anders: Heb jij die CSII-software als los programmaatje? Ben nl. hiernaar op zoek.
zijn ergens instellingen, gewoon nalopen. Staan allemaal wel ergens genoemd. Lukt dit niet, dan heeft dit topic ook geen zin en is het blijkbaar stuk ofzo.r0bert schreef op 27 september 2004 @ 21:31:
Hey mensjes, vandaag werd bij mij aan de deur een leuk setje bezorgt, leek me wel leuk, niet al te luxe setje.. Tis (wat ik hier lees) "Philips Audio PC400".. Heb het aangesloten en het testgeluidje (xear 3d) werkt prima! Alleen als ik muziek probeer af te spelen, werken alleen mijn gewone boxjes.. geld zowel voor winamp, als voor wm player als voor bijv powerdvd.. heb al een hele poos zitten zoeken en proberen maar kom er niet uit. Weet iemand waar dit aan ligt?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()