Toon posts:

2 pc's met 1 hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 pc's met een netwerkje, maar 1 pc heeft nogal een trage hdd. En dachty ik is het niet mogelijk om de ene pc op te starten vanaf de hardeschijf van de andere?
Dus via het netwerk opstarten vanaf de andere hardeschijf.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
Ik denk dat je netwerk trager is dan die trage hardeschijf... in principe is het echter wel mogelijk als je BIOS dit ondersteund :P

Verwijderd

dat kan, als je bios het ondersteunt tenminste. en je moet op de andere pc natuurlijk continu een bootserver draaien.

alleen je wil het niet: dan zou de verbinding tussen je moederbord en de werkschijf door dat utp kabeltje moeten. da's in theorie wel 100 mbit, maar in de praktijk schiet het natuurlijk niet op

//en anders typ ik gewoon wat sneller 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 20:47 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45
Is dit ook niet het principe van een Thin client ? Wel traag denk ik.

Edit : Fuck.. te laat.

[ Voor 16% gewijzigd door sorted.bits op 27-09-2004 20:47 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Via het netwerk is het nog 10x zo traag opstarten als van een trage HDD. :)

Het kan wel met een netwerkkaart met een BOOT-ROM, maar eigenlijk zie je dat bijna niet meer.

Senile! Senile Oekaki

• Spixo
_bas_ schreef op 27 september 2004 @ 20:48:
Via het netwerk is het nog 10x zo traag opstarten als van een trage HDD. :)

Het kan wel met een netwerkkaart met een BOOT-ROM, maar eigenlijk zie je dat bijna niet meer.
Zelfs me nieuwe laptop kan van een netwerk booten.

Neem aan dat gewone pc's dat ook kunnen mits je een fatsoenlijke netwerkkaart hebt (en dus geen Sweex, Trust en weet ik veel wat voor cheapass crap)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ricardo87 schreef op 27 september 2004 @ 20:51:
[...]

Zelfs me nieuwe laptop kan van een netwerk booten.

Neem aan dat gewone pc's dat ook kunnen mits je een fatsoenlijke netwerkkaart hebt (en dus geen Sweex, Trust en weet ik veel wat voor cheapass crap)
Geen slecht woord over sweex spullen voordat je ook echt weet waar je het over hebt. Ik heb toevallig verleden week een gigabit lan sweex gekocht voor 19,95. Niet veel geld zul je zeggen, zal dan ook wel niks zijn. Maar hij heeft plaats voor een bootrom en ik haal 40mb/sec met hem (meer gaat niet omdat de HD in m'n server gewoon niet meer kan leveren).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Spixo
Djoekie schreef op 27 september 2004 @ 20:59:
[...]

Geen slecht woord over sweex spullen voordat je ook echt weet waar je het over hebt. Ik heb toevallig verleden week een gigabit lan sweex gekocht voor 19,95. Niet veel geld zul je zeggen, zal dan ook wel niks zijn. Maar hij heeft plaats voor een bootrom en ik haal 40mb/sec met hem (meer gaat niet omdat de HD in m'n server gewoon niet meer kan leveren).
Ach, over Sweex zullen de meningen verdeeld zijn, heb een tijdje in een computer zaak gewerkt en hoe vaak daar wel niet een Sweex router werd omgeruild voor een 'echte' router...

Maar zoals ik al zei, iedereen zijn eigen ervaringen... in jouw geval dus een goede ervaring :9

[ Voor 5% gewijzigd door Spixo op 27-09-2004 21:11 ]

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Djoekie schreef op 27 september 2004 @ 20:59:
[...]

verleden week een gigabit lan sweex gekocht voor 19,95.
Maar dan heb je nog steeds geen switch :(

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

KnoppenSpook schreef op 27 september 2004 @ 21:21:
[...]

Maar dan heb je nog steeds geen switch :(
Hehe, op een computerbeurs een keer voor 50 euro een 4 poorts switch uitgehaald (eventueel zelfs 19inch rack montage). Dus gigabit lan is geen probleem tegenwoordig om goedkoop te kunnen krijgen. Die sweex heb ik pas van verleden week maar m'n p4c800-e heeft gigabit onboard en werkt al dik een half jaar probleemloos ook op die snelheid icm met die switch.

Even terug naar de TS zijn vraag. Om performance problemen te voorkomen kun je dus goedkoop gigabit lan kaartjes aanschaffen (de sweex is prima zoals je ziet bij mij). Een switch moet je even geluk mee hebben, maar de prijzen gaan lekker omlaag. Let ook even op je bekabeling, koop voor de zekerheid een nieuwe standaard kabel (cat 5 met shielding etc niet perce nodig) om problemen te voorkomen bij deze hoge snelheden.

[ Voor 11% gewijzigd door Dukey op 27-09-2004 22:08 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
maja, dan blijft een nieuwe harddisk toch wel goedkoper.........

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FAQ Network Troubleshooting -> booten via LAN

Is gewoon in de FAQ te vinden, en anders kun je eens naar iets als RIS of Terminal Services kijken.
Maar ik denk dat het niet echt veel sneller zal zijn dan je HDD :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.