[IE] intranet met executables

Pagina: 1
Acties:

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Situatie:

Wij zijn bij een klant bezig om zijn klanten op afstand toegang te verschaffen tot de server. Dit gebeurd middels terminal services (Win2k3). In het loginscript starten wij IE in kiosk mode.

Deze toont een html pagina met executables (of lnk) om programma's te kunnen starten. Tot nu toe staat er een strakke policy geactiveerd, maar wij willen de desktop vermijden (ook omdat men dan niet door heeft dat men op een server zit met desktop en er een mooie pagina geladen kan worden).

Probleem: IE geeft standaard bij exe en lnk bestanden een warning of je het bestand wilt saven of openen. Dit scherm "file download" willen wij dus weg hebben.
Nu heb ik op internet kunnen vinden dat dit hardcoded in de DLL staat weggeschreven, maar wellicht dat er een gehackte DLL ergens te vinden is of iemand anders een truc weet.

Ik dacht zelf in het uiterste geval om een programma te schrijven die ik associeer met een bepaalde extentie bestand (ik rename de lnk bestand naar bv een .mx bestand) en start de file - .mx + .lnk.

Iemand enig idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PCplus magazine (engels PC blad) gebruikt een aparte ocx (dacht ik) op hun CD/DVDs om software e.d. mee te laten installeren.

Probeer eens in die richting te zoeken?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 27-09-2004 20:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Waarom moet het met ie? Een uiterst simpele shell met verwijzingen naar je programma's starten is toch net zo makkelijk? Shell replacements zijn er genoeg en waarom dingen in IE doen waar IE niet voor bedoeld is?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
hufkes schreef op 28 september 2004 @ 04:09:
Waarom moet het met ie? Een uiterst simpele shell met verwijzingen naar je programma's starten is toch net zo makkelijk? Shell replacements zijn er genoeg en waarom dingen in IE doen waar IE niet voor bedoeld is?
Daar heb je gelijk in, maar het moet voor de klant ook zelf te onderhouden zijn zonder ons. Een html pagina is dan erg makkelijk te realiseren. Weet jij goede shell replacements die nog een jpg als achtergrond kunnen hebben (of nieuwe informatie die belangrijk kan zijn voor de klant). Een browser is hiervoor wel handig, denk ik dan.