MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA
of nog leuker: gentoo installeren op MacOSX
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
dat er een ppc live cd was dat weet ik maar het gaat mij er om dat ik ook gewoon alle standaard en minder standaard programma's kan kompileren en draaien.Skinkie schreef op 27 september 2004 @ 20:14:
je kunt booten met PPC linux, de gentoo live cd...
of nog leuker: gentoo installeren op MacOSX
MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA
omdat ik linux gewend ben en graag zelf controle over mijn systeem heb. Die controle is iets wat mij bij elk OSX systeem ondbrak waar ik mee in aanraking ben geweest, het is naar mijn zin veel te veel wizzards werkmoto-moi schreef op 27 september 2004 @ 20:15:
Waarom zou je perse linux willen draaien als je een megageile desktop/server OS a.k.a. OS X bij de hand hebt
Het gaat mij er dus om of ik ook programma's als Amsn, Firefox, Wine, Openoffice, Koffice, Gimp, etc... kan draaien
[ Voor 18% gewijzigd door cold op 27-09-2004 20:24 ]
Je zult alleen wel ff de devzooi moeten installeren, maar die krijg je er gewoon bij
Het enige waar je misschien aan zal moeten wennen is de iets afwijkende manier van werken, aangezien OS X gebaseerd is op *BSD.
Kan ik hieruit concluderen dat ik als die programma's het ook op OS X doen ze het gewoon onder linux doen op ppc?moto-moi schreef op 27 september 2004 @ 20:25:
Op een OS X machine kun je die programma's ook gewoon draaien hoor
Je zult alleen wel ff de devzooi moeten installeren, maar die krijg je er gewoon bij
Het enige waar je misschien aan zal moeten wennen is de iets afwijkende manier van werken, aangezien OS X gebaseerd is op *BSD.
Al die programma's die je noemt zijn zeker onder OsX te draaien, onder Fink. Zelfs KDE kun je gewoon onder OsX draaien. Maar andersom gaat die vlieger niet op.
Zoals ik eerder al aangaf ben ik niet geintereseerd in OS XNietzman schreef op 27 september 2004 @ 20:41:
Het is (imo) natuurlijk van de zotte om Linux te gaan draaien op een Mac.
Al die programma's die je noemt zijn zeker onder OsX te draaien, onder Fink. Zelfs KDE kun je gewoon onder OsX draaien. Maar andersom gaat die vlieger niet op..
Ik vind die Powerbook gewoon een mooie laptop en als ik er gewoon linux op kan draaien zoals ik dat op een x86 laptop zou kunnen ben ik meer dan tevreden
't Is overigens wel zo dat veel programmatuur gemasked is.. Ook wouden Gnome en KDE tot vorige week _niet_ compilen. Maar inmiddels daar ik naar aller tevredenheid KDE
[ Voor 38% gewijzigd door Jelmer op 27-09-2004 20:55 ]
daar heb ik wat aan.Jelmer schreef op 27 september 2004 @ 20:54:
Gewoon de handleiding volgen op de Gentoo site, hebben we bji de master systeem- & netwerkbeheer van de UvA ook gedaan voor onze G4 lampenkappen
't Is overigens wel zo dat veel programmatuur gemasked is.. Ook wouden Gnome en KDE tot vorige week _niet_ compilen. Maar inmiddels daar ik naar aller tevredenheid KDE
Is het zo dat gemaskde ebuilds niet te installeren zijn of dat ze gewoon minder stabiel zijn?
Dat is dan ook eigenlijk het enige, want verder is het gewoon stabiel (momenteel een uptime van 6 dagen)
[ Voor 50% gewijzigd door Jelmer op 27-09-2004 21:06 ]
999 Eurie is geen geld voor zo'n laptop
op donderdag bij de bijenkorf
Die aanbieding van de Bijenkorf is overigens erg okay, maar vergeet niet meer geheugen in dat ding te stoppen, Mac OS X is erg verzot op RAM.
Maar het nut van Linux draaien op een Apple-laptop ontgaat mij dus ook compleet. Ik ben tot nu toe geen Linuxsoftware tegengekomen die ik niet met Fink kan installeren. En ja, Mac OS X heeft ook wizards, maar die schreeuwen nergens en laten je gewoon met rust als je wat met de hand wil configureren. Wil je buiten de GUI om instellingen doen? Dan duik je toch gewoon de Terminal in? Ik snap het probleem niet echt.
[ Voor 55% gewijzigd door FL!PNEUS op 27-09-2004 21:23 ]
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
er zit in deze laptop toch nog geen wireless netwerkaart die moet je er los bijkopen als je dat wilt
ik ben er aleen nog niet helemaal uit of deze linux drivers ook op ppc werken
Waarom niet beide...dat kan ook prima namelijkmoto-moi schreef op 27 september 2004 @ 20:15:
Waarom zou je perse linux willen draaien als je een megageile desktop/server OS a.k.a. OS X bij de hand hebt
Kortom: waarom? Tja, waarom niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 28-09-2004 14:52 ]
Wilke schreef op 28 september 2004 @ 14:52:
[...]
Waarom niet beide...dat kan ook prima namelijk
maar ik ben er benieuwd of er iemand is die ervaring heefd met Wlan USB stick
en met de Zydas chipset in het bijzonder (die is 54Mbit en kost maar 28 Eurie)
Omdat je hetzelfde kunt met OS X ?Wilke schreef op 28 september 2004 @ 14:52:
Waarom niet beide...dat kan ook prima namelijk
En omdat OS X gewoon pure eye candy is ?
Ik zou i.i.g. niet direct OS X eraf flikkeren, eerst kijken of OS X bevalt, switchen kan altijd nog tenslotte.
[ Voor 18% gewijzigd door moto-moi op 28-09-2004 15:08 ]
http://sourceforge.net/fo...d=1066988&forum_id=326770
maar dat is vrij oud en gaat vooral over de driver zelf die nog niet op een 2.6 kernel werkt (nu el expirimenteel)
verder krijg ik de indruk uit de start post dat die het toen wel gewoon op een 2.4 kernel en ppc werkte
maar dat is mijn conclusie en ik heb graag wat meer zekerheid
OS X later trugzetten natuurlijk ookmoto-moi schreef op 28 september 2004 @ 15:08:
[...]
Omdat je hetzelfde kunt met OS X ?
En omdat OS X gewoon pure eye candy is ?
Ik zou i.i.g. niet direct OS X eraf flikkeren, eerst kijken of OS X bevalt, switchen kan altijd nog tenslotte.
maar eye candy is natuurlijk leuk en aardig maar ik ben nu een maal linux fan...
De meeste software kan je gewoon compilen op de apple je zit alleen vaak een paar minor versies achter de x86 versies. En dat KDE en Gnome vorige week nog niet gecompiled konden worden is onzin, dat waren dan gewoon oudere versies.
de nieuwe Apple wireless netwerkkaarten worden NIET ondersteund!Wannapuf schreef op 28 september 2004 @ 15:14:
De wireless kaart van de oude iBook werd prima ondersteund onder Gentoo. Ik weet niet hoe het met de 54mbit versie zit.
De meeste software kan je gewoon compilen op de apple je zit alleen vaak een paar minor versies achter de x86 versies. En dat KDE en Gnome vorige week nog niet gecompiled konden worden is onzin, dat waren dan gewoon oudere versies.
dat is op dit moment zeer zeker het gaat mij er nu om dat ik met zoo'n Wlan USB Stick wel op mijn draatloze netwerkje kan, dus dat die linux driver ook op ppc compileerd
Mee eens, zolang je de _NIET_ extreme kaarten hebt wordt het prima ondersteund, had ik ook zonder problemen draaien en zelf geautodiscovered (???). Verder had ik begin dit jaar Gnome ook prima aan het werk, dus waar degene hierboven vandaan haalt dat dat niet compiled weet ik niet, maar hier ging het prima.Wannapuf schreef op 28 september 2004 @ 15:14:
De wireless kaart van de oude iBook werd prima ondersteund onder Gentoo. Ik weet niet hoe het met de 54mbit versie zit.
Gewoon spullen