Dvd brander aansluiten op ide1 of ide2

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• jeremy1111
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
Ik heb een vraag ik gebruik 1 sata schijf aangesloten op sata 1.
En ik heb ook nog een dvd brander moet ik die nou op ide 1 master of ide 2 master zetten.
Dit is de eerste keer dat ik een computer in elkaar zet alvast bedankt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je alleen een s-ata schijf eraan hebt hangen zou ik hem gewoon aan ide1 master hangen.

ide1 slave kan ook en ide2 master/slave kan ook.
makkelijkste is dus ide1 master

welkom op tweakers.net trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door chucky666 op 27-09-2004 20:13 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

IDE1 of IDE2 maakt niet uit.

Het liefst zet je em als Master en zonder andere apparaten (slave) op dezelfde kabel. Klaar!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat maakt dus niet uit :) Verder is het hier op GoT de bedoeling dat je minimaal over basiskennis beschikt en dat je o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt eer je een topic opent. Hier in OM is dat dus de OM FAQ / Beleid. Kijk aldaar onder "Een paar basiscursussen" en onder "Hoe kan ik mijn IDE configuratie het beste indelen?". Daarin zul je de antwoorden vinden B)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 27-09-2004 20:17 ]

Dit topic is gesloten.