[LITE-ON] SOHW-1663S - brandfouten halverwege DVD

Pagina: 1
Acties:

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een [LITE-ON] SOHW-1663S :) nix mis mee natuurlijk! Behalve het volgende...

Als ik een DVD film brandt brand hij hem zonder fouten op de DVD+r (8x DVD+R van HP), maar zodra ik de DVD af ga spelen gaat het fout.
De 1e DVD die ik heb geprobeert (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) heb ik zelf niet gekeken, maar direct aan een vriend van mij uitgeleend, hij SMSte mij de dag daarna dat de film halverwege begon te stotteren, en uiteindelijk stopte... (hij keek hem in een philips DVDspeler), zelf heb ik diezelfde dag de image van die film nog gemount en zonder problemen gekeken...
Ik dacht, naja, zal wel iets mis zijn gegaan, heb hem gebrand via het netwerk (de image stond dus op mijn server).

Vandaag, na een hoop gekloot met een aantal niet nader te noemen programma's heb ik The Lord of the Rings 1 - Extended Edition succesvol verkleind zodat hij op DVD+r te branden was. Ik de film gebrand, vanaf een iso vanaf m'n eigen schijf (dus niet via mijn server), ging weer zonder fouten, maar wat schetst mijn verbazing toen ik hem ging kijken: rond 38:45 stopte de film er mee, m'n PowerDVD crashte (ja ik heb volledige, niet-trial versie), en ik moest met CTRL+ALT+DEL de taak be-eindigen.
Na een restart van PowerDVD kreeg ik hetzelfde resultaat...
Na een volgende restart heb ik de film op de 39:05 timer gezet en vanaf daar gaan spelen, en hij doet het nu al weer eventjes zonder problemen.
Nu is dit voor mij een klein probleempje, zolang ik die DVD's maar in m'n PC kijk, maar zodra 't in m'n Retail DVD spelertje gaat, is het een groter probleem. En het is natuurlijk gewoon slordig...

Ik heb de laatste firmware van de lite-on website gehaald en geinstalleerd.
Nog even wat system specs:

- RAM: 768 DDR
- CPU: AMD XP 2400+
- DVD-RW Drive: [LITE-ON] SOHW-1663S
- Software gebruikt om te branden: Alcohol 120%
- Media: HP dvd+r 8x

Weet iemand een mogelijk oplossing voor dit probleem?

(sorry als ik nog te onduidelijk ben geweest in m'n TS, k heb m'n best gedaan)

Verwijderd

Je hebt ook andere media uitgeprobeerd neem ik aan?

• Wussie
nee ik kom net tot de conclusie dat ie kapot is niet goed functioneerd, en had niets anders in huis, en heb voorlopig ook geen tijd om naar de winkel te gaan (stage van 8:30 - 17:00) maar 't is HP dus daar zal 't toch nie aan liggen? is redelijke kwaliteit toch meestal?

[ Voor 20% gewijzigd door Wussie op 27-09-2004 19:51 ]

Verwijderd

WuSSiE schreef op 27 september 2004 @ 19:49:
nee ik kom net tot de conclusie dat ie kapot is niet goed functioneerd, en had niets anders in huis, en heb voorlopig ook geen tijd om naar de winkel te gaan (stage van 8:30 - 17:00) maar 't is HP dus daar zal 't toch nie aan liggen? is redelijke kwaliteit toch meestal?
Dat zijn een hoop aannames die je op deze manier echt niet hard kan maken hoor.

HP maakt zelf geen schijven, dus vertrouwen ook op de QC van de DVD fabrikant, en tsja.. er kan altijd een slechte batch tussen zitten.

Zeker als je 2 schijven met eenzelfde probleem ziet, zou ik eerder de schijven, en dan pas de schrijver pas verdenken, en al helemaal als je geen echte foutmelding krijgt.

• Wussie
ik zal es kijken of ik ergens andere media kan vinden. Kijk morgen in m'n pauze wel even ofzo. Zijn er ondertussen nog mensen met andere ideen?

EDIT: ooo, schiet me ineens wat te binnen, ik kreeg bij alcohol 120% wel ergens tijdens 't cachen de melding: Cache file too big, couldn't cache all files...

misschien dat ie bij de overstap van gecachede en niet gecachede files een fout maakt? is dat mogelijk?

[ Voor 50% gewijzigd door Wussie op 27-09-2004 20:48 ]

Verwijderd

WuSSiE schreef op 27 september 2004 @ 20:17:
..8<..
EDIT: ooo, schiet me ineens wat te binnen, ik kreeg bij alcohol 120% wel ergens tijdens 't cachen de melding: Cache file too big, couldn't cache all files...

misschien dat ie bij de overstap van gecachede en niet gecachede files een fout maakt? is dat mogelijk?
Weet vrijwel zeker van niet.

Om 2 redenen:

1. Het probleem trad op bij zowel branden over het netwerk, als van je eigen schijf. Die cache staat op je eigen harde schijf. Vul zelf verder maar in.

2. Je brander heeft een buffer underrun protectie, als je cache niet voldoet, kickt die in.

Verwijderd

EDIT: ik zie dat je het had over een 1663S ?? Die bestaat niet volgens de Lite-On site.. dus ga ik er maar even van uit dat je de 1633S bedoelt...

Ik heb geen problemen tot nu toe met deze brander. Circa 10 films gebrand én gekeken op verschillende stand-alone DVD spelers en PC-DVD Spelers...

Tips:

Download OmniPatcher en de nieuwste (unscrambled) firmware voor de 1633s, Omnipatcher gebruik je om een firmware nog meer aan te passen volgens geteste waardes, waardoor je beter media-compatibiliteit krijgt, en je sommige 4x media gewoon op 8x kan branden.

Op deze site staat alles uitgelegd:

http://codeguys.rpc1.org/

Dit is de nieuwste firmware:
http://codeguys.rpc1.org/...tock/1633S.BS0G.stock.rar

En hier staat OmniPatcher:

http://codeguys.rpc1.org/...rw_omnipatcher-1.3.12.rar

Lees wel even goed de site door!!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 23:04 ]

• Wussie
thanx! ik ga 't vanavond proberen,n ja ik heb 't over de 1633S :P typo, my mistake =)
Ondertussen heb ik al een vordering gemaakt, ik heb met Nero DVD2 van LOTR gebrand op 4x en niet vanaf .iso maar gewoon de .vobs enzo, en die speelde die wel helemaal goed af... Dus 't lag misschien nog aan alcohol... Maja ik laat 't nog wel weten :)
Pagina: 1