trojan horse --> formatteren of backup terugzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je 'n trojan horse op je pc hebt zitten wordt deze dan verwijdert hoe kun je deze dan het beste verwijderen?

een backup terug te zetten?

of door te formatteren? (heb gehoord dat virussen nogal eens blijven hangen)
'k weet namelijk nie zeker of-ie dan geheel weg is of niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Om welk virus gaat het en met welke virusscanner heb je gescanned? Of bedoel je het in z'n algemeenheid? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lees dit eens op je gemakje door: Beveiliging en Virussen - FAQ :)

Nee deze wordt natuurlijk niet verwijderd als je niets doet ;)
Verwijderen doe je natuurlijk met een goede virusscanner.

Als je je harde schijf formatteert dan is ie zeker weten weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'k bedoel 't in z'n algemeenheid, want 'k was aan't dubben of je dan het beste kunt formatteren of een backup kunt terugzetten. want niet alle trojan horses zijn bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op een machine die ik wil kunnen vertrouwen, zou ik voor mezelf na een trojaans paard infectie data gbackuppen, formatteren en image terugzetten of een schone install doen. De kans is hopelijk niet echt groot in deze scriptkiddy wereld, maar toch gooi ik liever leeg als iemand willekeurige zaken heeft kunnen uithalen op mijn machine.

Virussen is iets anders, dan wil ik het misschien wel proberen na goed gelezen te hebben wat het doet. Of je jezelf kunt vertrouwen na een virus-infectie is een tweede :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)