Op woensdag 20 februari 2002 09:58 schreef DealahZ het volgende:
Eerst draaide ik SLackware op mijn server.Het grote nadeel van Linux vind ik dat er veel howto's op RedHat gebaseerd zijn.Als je dan een distro als SLack hebt draaien zijn er dingen weer net ff anders ,waardoor je wer een tijd aan het kloten bent.
Ik draai Debian, maar ik heb nou echt nooit last van HOWTO's die niet kloppen... En om nou te zeggen dat Red hat en Debian hetzelfde zijn? Neuh.
Uiteindelijk wil ik gaan draaien op Openbsd ,vanwege de goede verhalen van de veiligheid die ik hoor.
Mja, dat is overrated hoor.
De default install is al een jaar of 4 remote-exploit-vrij, maar met de default install ben je dan ook tamelijk beperkt in de mogelijkheden. Als je alleen wilt masqueraden en geen services draaien prima, maar dan is FreeBSD en elke GNU/Linux distro even veilig (zonder draaiende services is het tamelijk lastig om geexploit te worden).
Wil je wel services draaien, bijvoorbeeld apache, dan kun je gewoon gecrackt worden als er een hole in apache zit, of je nou OpenBSD, FreeBSD, NetBSD, Solaris, HPUX of GNU/Linux draait.
OpenBSD legt redelijk wat focus op veiligheid en dat is een goed iets, maar uiteindelijk komt de veiligheid toch bij de admin neer. Die maakt of breekt de veiligheid van een server, wat het OS ook is.