XFX 6800 GT probleem (beeld verloopt niet soepel)

Pagina: 1
Acties:

• wezza
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-10-2023
Nu heb ik een aantal dagen een XFX 6800 GT. Mooie kaart, echter heb ik 1 probleem. Het beeld in diverse games (Far cry, MOHAA en CoD) en in 3DMark01 en '03 verloopt hakkering. Vaak is het een regelmatig interval... dan slaat de kaart als het ware stukjes over.. erg vervelend. Opvallend is dat dit voordurend voorkomt, ook met een zeer hoge FPS.
Als eerste had ik er ForceWare 61.77 op gezet, later geprobeerd met de 61.21 die op de driver-cd stond, maar het probleem bleef onveranderd. Verder nog gekeken of fastwrites het probleem was... en uitgezet mbv rivatuner (geen optie in het BIOS overigens). Ook dit bleek niet te helpen. De scores in 3DMark01 en '03 lijken overigens vrij normaal te zijn met respectievelijk 19.226 en 10.837.

Dit is mijn systeem:
-Asus P4C800 E Deluxe
- P4 3.2 GHz (Northwood)
- 1024 Mb DDR (Corsair Cl2)
- XFX 6800 GT
- 480 W Tagan

Dit alles draait op default kloksnelheden en op Win.XP SP1 (DirectX 9.0c) Als ik kijk naar m'n voltages valt op dat de 12V lijn bijna altijd wel onder de 12V zit.. zo tussen de 11.68-11.98. Op zich nog redelijk binnen de marges zou je zeggen...
Heeft er iemand een idee waarmee ik het probleem mogenlijk zou kunnen oplossen?

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Misschien draaien er windows-based progams die af en toe een I/o request doen waardoor je game ff blijft haken?
Kijk eens in je task manager. naar veel cpu gebruik.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nu ik dit zo lees..

Wat is een regelmatig interval?

Ik zit sinds een paar dagen UT2004 te spelen en om de paar minuten (zal ik nog even meten) gaat het een seconde of 3 schokkerig. Het klinkt als hetzelfde probleem.

Heb hier een AMD 3200+
1 Gig Hyperx
Win XP SP2
XFX 6800 GT (default snelheid)
61.77 driver
Hendal. schreef op 27 september 2004 @ 19:07:
Misschien draaien er windows-based progams die af en toe een I/o request doen waardoor je game ff blijft haken?
Kijk eens in je task manager. naar veel cpu gebruik.
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, had zelf ook het gevoel dat het synchroon loopt met harddisk gerammel (S-ATA Raptor)
Maar.. hoop dat daar dan een oplossing voor is wat het is knap irritant

[ Voor 43% gewijzigd door *discostar* op 27-09-2004 19:19 ]

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Zorg dat je gaan monitoring achtergrond progs hebt. Kill bijvoorbeeld eens alles en probeer het dan nog een keer :)

Verwijderd

Ik heb zelf 3,0 ghz fsb 800, 1024 mb ram, PNY Verto geforce 6800 GT en ook een Tagan 480 Watt.

Fastwrites staat bij mij uit. Ik had in begin ook last van zeg maar dat bijvoorbeeld in call of duty in map bocage bijvoorbeeld, flinke frame drops en hurtgen, zodat beeld zeg maar een beetje schokte. Ik gebruik forceware 66.31.

Ik heb mijn processor overclocked naar 3,6 ghz om te kijken of misschien de cpu neit genoeg power gaf, maar bleef zelfde, ik heb dan de voltage van de cpu op 1,56 volt gezet en frequency op 3,6 ghz, opeens draait hij erg stabiel en loopt die zware maps bij call of duty ook best lekekr nu met antialiasing op 4x en anisotropic op 8x, dus maybe trok de videokaart te veel voltage ofzo :S waardoor de cpu instabiel werd, en met een voltage verhoging naar 1,56 volt is het nu helemaal stabiel.

Ik had overclocked met divider 5:4, dus ddr400 op ddr333 gezet en dan cpu FSB naar 240 gezet, maar binnekort heb ik ddr500 geheugens dus kan ik dan divider 1:1 gebruiken. Maar ik zou zeggen probeer een voltage verhoging in bios bij je cpu. 1,56 Volt is neit veel, maar hij heeft mijn probleem wel gefixed.

• wezza
hey thx voor de snelle replies. Ik ben wel wat achtergrond programaatjes draaien zoals PC Probe van Asus. Het intervel van de happeringen ligt zo ongeveer op 1,5 seconde. Overigens is het erger naar mate de instellingen wat zwaarder zijn voor de videokaart, met name bij de nature-test van 3DMark 2k3... Ik ga direct even testen zonder PC Probe op de achtergrond..

Net getest... een paar keer 3DMark gedraaid, en het probleem zat h'm in het programaatje DU-meter... Thanks man!!
Vreemd overigens, dat ik dit probleem met m'n ATI 9800 pro in precies hetzelfde systeem met dezelfde software niet had.

[ Voor 27% gewijzigd door wezza op 27-09-2004 20:18 ]

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
wezza schreef op 27 september 2004 @ 19:39:

Net getest... een paar keer 3DMark gedraaid, en het probleem zat h'm in het programaatje DU-meter... Thanks man!!
:*)

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
:) Had ook DU-meter draaien, opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door *discostar* op 27-09-2004 21:26 ]

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik snap niet dat DU meter dat doet, ik heb altijd DU meter aanstaan terwijl ik games speel en nooit haperingen of wat dan ook :?

• wezza
Voorheen had ik ook altijd DU-meter aanstaan, en nooit problemen mee gehad. Maar als ik DU-meter uitzet is het toch echt afgelopen met de haperingen in 3DMark 2k3... Wel jammer dat ik het programmaatje niet meer altijd kan laten draaien, was er juist zo gehecht aan geraakt :) Ben wel blij dat het nu is opgelost, althans zo lijkt het iig.. Toch zou ik er wel graag achter willen komen hoe ik DU-meter gewoon kan laten draaien zonder problemen, aangezien dit altijd al zo is geweest...

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Als je het venstertje sluit dan staat het progje nog steeds in systray werkt dat niet?

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Relaxed dat het opgelost is, 8) veel speelplezier

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• wezza
Hey thx!!! Gaat wel lukken met zo'n prachtige kaart _/-\o_

Maar zijn er verder eigenlijk nog meer mensen die problemen hebben met DU-meter ism een 6800 GT? Ik vind het nog steeds vreemd dat ik dit niet had met m'n ATI 9800 pro in vrijwel hetzelfde systeem, en ook nooit gehad in een voorgaand systeem met een ATI 8500 (gebruik DU-meter al jaren :)). Misschien dat het dan iets te maken heeft met de NVidia-drivers? Lijkt me vreemd iig.

[ Voor 12% gewijzigd door wezza op 28-09-2004 18:21 ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem Wezza! Het zijn stotteringen bij mij om de 3sec.

Op het moment gebruik ik de laatste 66.70 drivers, en het hele systeem loopt op standaardsnelheden. Ik draai overigens geen DU-Meter op de achtergrond.

Lijstje van 'niet Mircosoft' services die meestarten:

Afbeeldingslocatie: http://img15.exs.cx/img15/9898/service1.jpg

Al deze problemen had ik niet met m'n 9800 Pro i.i.g.
Pagina: 1