Toon posts:

Debian installeren op externe USB Harddrive [ervaring mee?]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil proberen Debian 3 te installeren op een externe harddisk die via USB2 aan mijn PC hangt. Ik heb net mijn PC helemaal ingesteld en wil Debian liever niet op een van de partities installeren.

Mijn vraag is of dit uberhaupt kan werken en zo ja wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Ik ben benieuwd.

Gr,

Nielsmans

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 18:15:
Ik wil proberen Debian 3 te installeren op een externe harddisk die via USB2 aan mijn PC hangt. Ik heb net mijn PC helemaal ingesteld en wil Debian liever niet op een van de partities installeren.

Mijn vraag is of dit uberhaupt kan werken en zo ja wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Ik ben benieuwd.

Gr,

Nielsmans
Misschien het gewoon es proberen ? En een topic openen als je een probleem hebt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Tomsworld schreef op 27 september 2004 @ 18:46:
[...]
Misschien het gewoon es proberen ? En een topic openen als je een probleem hebt.
Dat lijkt mij een oplossing (en een eerste poging) die ik van een tweaker zou verwachten. Gegeven dat we hier allemaal tweakers (zouden moeten) zijn, lijkt het me ook een goede raad voor de TS.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben zeker gelijk dat je altijd wel zelfondernemend moet zijn. Ik was alleen benieuwd, puur uit nieuwsgierigheid, of iemand dit als eens gedaan heeft. Met 3.0 werkt het in ieder geval niet want die herkend geen usb devices gedurende de installatie. Effe de nieuwe iso downloaden en die maar proberen. Ander moet ik misschien eerst via ide installeren en dan de hd in mijn usb2 bakje monteren....

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Nu ben je tenminste op de goede weg. Laat ons ook de resultaten weten als je klaar ben alsjeblieft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT