Ik was weer eens aan het prutsen aan mijn site en kwam tot de ontdekking dat ik niet met het muiswieltje kan scrollen in een divje, ook niet als je er eens in klikt en je muis er gewoon boven houd. Dit doet zich iig voor in Mozilla en Internet Explorer.
Dit is natuurlijk zeer frustrerent en ik ben al tijden bezig dat wieltje aan de praat te krijgen, maar zonder resultaat helaas.
Mijn site is ongeveer alsvolgt opgebouwdt. (Normaal zit er ook nog een menu en een banner in de main div, maar deze hebben geen invloed op mijn probleem.)
Er lijkt mij niet zoveel bijzonders in de CSS of HTML te staan en ik begrijp dan ook niet waarom dat scrollwiel niet mee wil werken. Doe ik iets fout met de overflow? Of positioneer ik mijn site op een verkeerde manier in het midden van het scherm?
Ik heb een voorbeeldje (down gehaald) van mijn probleem online staan. Deze is alleen berijkbaar als mijn PC aan staat, maar mss wel handig om het probleem even snel te bekijken.
Ik heb echt geen idee meer waar ik het zoeken moet, hopelijk is er iemand die mij hier verder mee kan helpen. Alvast bedankt!
Dit is natuurlijk zeer frustrerent en ik ben al tijden bezig dat wieltje aan de praat te krijgen, maar zonder resultaat helaas.
Mijn site is ongeveer alsvolgt opgebouwdt. (Normaal zit er ook nog een menu en een banner in de main div, maar deze hebben geen invloed op mijn probleem.)
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" [knip]> <html> <head> <title>Welkom</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css" /> </head> <body> <div class="split"> <div id="main"> <div id="content"> [inhoud] </div> </div> </div> </body> </html> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| div.split { position: absolute; left: 50%; top: 50%; } div#main { position: absolute; left: -350px; top: -250px; width: 700px; height: 500px; border: solid 1px; } div#content { position: absolute; left: 0px; top: 0px; height: 500px; width: 680px; background-color: #ffb401; padding: 0px 10px 0px 10px; overflow: auto; } [CSS voor andere div-jes enz] |
Er lijkt mij niet zoveel bijzonders in de CSS of HTML te staan en ik begrijp dan ook niet waarom dat scrollwiel niet mee wil werken. Doe ik iets fout met de overflow? Of positioneer ik mijn site op een verkeerde manier in het midden van het scherm?
Ik heb een voorbeeldje (down gehaald) van mijn probleem online staan. Deze is alleen berijkbaar als mijn PC aan staat, maar mss wel handig om het probleem even snel te bekijken.
Ik heb echt geen idee meer waar ik het zoeken moet, hopelijk is er iemand die mij hier verder mee kan helpen. Alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Mac_Cain13 op 27-09-2004 20:54 ]