[XP] loginscript voor bureaublad etc.

Pagina: 1
Acties:

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wil graag een loginscript maken zodat iedere gebruiker zijn eigen bureaublad met inhoud krijgt, op welke computer hij ook inlogt. Het bureaublad moet van de samba fileserver worden gehaald, waar een netwerkverbinding mee wordt gemaakt.
Nu hebben we hier te maken met Windows XP computers in een werkgroep. Er is behoorlijk weinig informatie te vinden over loginscripts in deze combinatie.

Ik heb al van alles geprobeerd maar het werkt niet echt. Als ik namelijk in het register de volgende keys wijzig:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders &
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

naar de netwerkdrive z\%username% of z:\naam dan wordt bij de eerstvolgende logon deze key weer gewijzigd naar c:\documents and settings\enz

Vandaar dus dat ik een loginscript wilde maken, zodat dit elke keer weer goed gezet wordt naar z:

Er moet iets inkomen als
code:
1
2
net use Z: /d /y
net use Z: \\server\gebruikersdata
om de netwerkverbinding te maken, en vervolgens dus nog iets zodat de registerkeys goed gezet worden.

Nu zijn mijn vragen dus;
• hoe kan ik ervoor zorgen dat de keys goed gezet worden (en blijven?)
• en hoe stel ik dit script in als logonscript, want bij 'lokale gebruikers en groepen' en vervolgens het profiel van zo'n gebruiker, krijg ik steeds de melding ... is geen geldige naam voor een relatief pad. Geef een geldige naam voor het relatieve pad op.
• of is er nog een andere manier om ervoor te zorgen dat elke gebruiker zijn eigen bureaublad (en mijn documenten en favorieten) krijgt vanaf een netwerkdrive?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In een GPO zou je folder redirection instellen, maar ik heb geen idee of dat lokaal ook zou kunnen (gezien je met een Samba share werkt en dus niet met een domaincontroller...of ik lees het niet goed)

Zoek ook eens naar Roaming Profiles voor de gein...

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 27-09-2004 17:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RobIII schreef op 27 september 2004 @ 17:39:
In een GPO zou je folder redirection instellen, maar ik heb geen idee of dat lokaal ook zou kunnen (gezien je met een Samba share werkt en dus niet met een domaincontroller...of ik lees het niet goed)

Zoek ook eens naar Roaming Profiles voor de gein...
Klopt, ik werk zonder domaincontroller, active directory en domein.
Die Roaming Profiles gaan ook (bijna) allemaal over zaken waar een domein bij nodig is.

[edit]
Hm ik probeerde het net nog een paar keer en nu krijg ik hem wel zover dat ie dus echt een map aanmaakt zoals ik opgeef voor die user, dus als roaming profile, maar dan krijg ik de error dat de rechten voor map niet goed zijn, terwijl die user zelf owner is en chmod777 over de map had ook geen effect. 'K weet niet of dit nou de juiste manier voor bureaublad enzo is...
-->
Inmiddels heb ik die Roaming Profiles wel voor elkaar gekregen. Alleen nu wordt behalve het bureaublad, de documenten en de favorieten ook nog heel veel andere (onnodige?) troep weggeschreven naar die netwerkdrive, waardoor het op zich wel langzaam gaat het laden.

En nu gaat ie dus elke keer dat profiel helemaal kopiëren naar de lokale schijf, waardoor een grote 'mijn documenten' map het laden allemaal behoorlijk vertraagd. Dat is dus ook niet wat ik wil. Het bureaublad en de documenten moeten eigenlijk juist op de server blijven staan.

[ Voor 55% gewijzigd door Winnetou op 27-09-2004 19:52 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
alwinh schreef op 27 september 2004 @ 17:50:
Het bureaublad en de documenten moeten eigenlijk juist op de server blijven staan.
Daarom zei ik ook "Folder redirection" :Y) Zit daar niks tussen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij