Toon posts:

[XP] Direct afmelden na het inloggen*

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het probleem dat windows me automatisch uitlogt 1 sec na het inloggen.
en ben de Windows Operated Systems - FAQ aan het volgen...
Ik stuit alleen op een probleem, ik ben een complete n00b ik geef het toe, maar op een bepaald moment moet je naar de juiste map in het register gaan. in die faq staat ´cd windows NT´ maar ik heb XP, dus dat werkt niet... Ik heb van alles geprobeerd, maar hij kan niks vinden...
Weet iemand misschien wat dit wel moet zijn...
Bij voorbaat dank!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Ik denk dat je wat in de war bent met het register of iets anders doet dan er staat :) Het gaat bij het oplossen nl om het aanpassen van je register, waar wel een 'windows nt' instaat. Om maar even een post van elevator te quoten:
    • Als de PC op een netwerk hangt, dan connecteer je met regedit (File -> Connect Network Registry) naar de kapotte PC.
    • Of je hangt jouw harddisk in een wel startende Windows PC, en gebruikt regedit -> je selecteert "HKEY_LOCAL_MACHINE" -> file -> load hive -> en je selecteert hier de file "SOFTWARE" die je vindt in de oude Windows installatie in "\Windows\System32\config\".
    • Of je installeert een 2e Windows er naast, en gebruikt regedit -> je selecteert "HKEY_LOCAL_MACHINE" -> file -> load hive -> en je selecteert hier de file "SOFTWARE" die je vindt in de oude Windows installatie in "\Windows\System32\config\".
  • Vervolgens navigeer je in dat stuk wat je net geladen / geconnect hebt, naar "(naam hive)\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" en je kijkt daar naar de value "Userinit" - hier staat nu waarschijnlijk iets als: "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," door dit te vervangen door "userinit.exe," (bewaar de oude waarde wel eventjes - mocht dit niet werken kan je het systeem in oude staat herstellen)).
  • Reboot nu, normaal kan je nu terug inloggen
je hebt in je post wel staan dat je dingen met het register probeert. Volgens welke methode doe je dat?

[ Voor 11% gewijzigd door SilentStorm op 27-09-2004 17:46 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
ik doe het met de diskette. Mijn pc hangt niet op een netwerk. Maar hij kan windows nt dus niet vinden...
Voor de rest heb ik alles gedaan wat er stond, en ook goed denk ik... Wat dat kon ie wel vinden

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

dus je vindt wel een hkey_local_machine, met daaronder software, microsoft, maar daaronder alleen gewoon 'windows' en niet 'windows nt'?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm oke
ik heb een foutje gemaakt....
Windows moest met een hoofdletter...
Gelukkig doe ik het n00b zijn eer aan!
Bedankt voor je hulp!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

geen probleem hoor :) -- ik had hier zelf ook nog niet aan gedacht. Succes verder!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:32
Zou je de volgende keer een duidelijke topic start willen maken? En nog belangrijker een duidelijke topic titel? :) De "regeltjes" hiervan kun je nalezen op: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titel, ook zou je iets beter moeten vermelden wat er nu werkelijk niet lukte en het liefst dit doen inclusief foutmeldingen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.