Toon posts:

[XP] Installeren lukt niet met een Gigabyte GA-K8VT800*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe PC staan met een SP1614C http://www.samsung.com/Pr...nPointPSeries_SP1614C.htm met een Gigabyte GA-K8VT800 moederbord. http://global.giga-byte.c...s/Products_GA-K8VT800.htm

Nu wil ik instaleren, in de bios herkend ie de hardeschijf wel, zodra ik WinXP wil instaleren gaat het verkeerd op het punt waar je op enter ramt.

Ik denk dat ik iets van drivers moet instaleren voor me hardeschijf zodat windows het ook herkend, maar iemand een idee?

Ik heb al gezocht naar makedisc.exe maar niet gevonden, op de bijgelverde CD.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Schijf = 160GB, installeer je WinXP zonder SP1? Ik geloof dat dat problemen geeft bij schijven > 128GB

Andere mogelijkheid: je moet via de F6 optie in de Setup drivers installeren voor je IDE / RAID / SATA controller.

[ Voor 38% gewijzigd door roelio op 27-09-2004 17:23 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

IDD, RAID drivers van VIA nodig, download ze anders vanaf www.viaarena.com. F6 rammen met de gemaakte diskette d'r in tijdens setup, en ga je gang.

Overigens: wel een array aangemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:26:
IDD, RAID drivers van VIA nodig, download ze anders vanaf www.viaarena.com. F6 rammen met de gemaakte diskette d'r in tijdens setup, en ga je gang.

Overigens: wel een array aangemaakt?
Geen idee? Hij komt vers uit de winkel nog niks opgedaan. Ik heb nu iets gevodnen op de de meegeleverde CD, Om een floppy te maken nu kan ik via DOS 9 opies kiezen. Ik denk verschillende controllers welke zou ik moeten kiezen?' VIA 8237 Series ATA?

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik weer een ander leuk probleem, hij reageer niet op de F6 knop, voordat ik bij het punt ben bij waar ik op Repareren of instaleren of aflsuitern (F3) kan drukken.

Nu wat?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
Zit er toevallig F-lock op je toetsenbord?
(Dit zijn vrij basic vragen try google eens).

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 27 september 2004 @ 17:53:
Zit er toevallig F-lock op je toetsenbord?
(Dit zijn vrij basic vragen try google eens).
F-lock? op me oude PC werkt alles goed met nieuwe install etc. Maar in de bios kan ik het toestenbord ook nog niet gebruiken.

Plus als ik bij einde van mijn install kom (kom niet verder dan proberen te instaleren) Kan ik wel op de F3 knop rammen voor afluisten. Dit is wel een F knop?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 17:55 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:54:
[...]

F-lock? op me oude PC werkt alles goed met nieuwe install etc. Maar in de bios kan ik het toestenbord ook nog niet gebruiken.
Zo kunnen we aan de gang blijven he ;)
Oud toetsenbord pakken?
Moederbord boekje gelezen?
Google gezocht?
Raad opgevolgd van eerder posts?(zie raid drivers)

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 27-09-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 27 september 2004 @ 17:56:
[...]

Zo kunnen we aan de gang blijven he ;)
Oud toetsenbord pakken?
Moederbord boekje gelezen?
Google gezocht?
Raad opgevolgd van eerder posts?(zie raid drivers)
Ik heb een floppy gemaakt met drivers. Maar deze moet ik gebruiken door F6 maar dit werkt dus niet. Reageer niet.

Verwijderd

Er verschijnt op het scherm: Druk op F6 om losse drivers te laden. DAN druk je op F6 (druk er anders terwijl dat op het scherm staat 10x op). Dan gaat hij drivers laden, en pas een stukje verder in de SETUP vraagt hij daadwerkelijk om de disketten.

En je S-ATA controller zit in de southbridge, en dat is óf een VIA VT8237, óf een VIA VT8251, en dat is goed zichtbaar. Die drivers moet je dus op een diskette zetten.

Dat is te herkennen aan een bestandje wat d'r bij zit wat "oemsetup" heet.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Hallo th4_d0n,

Heb je zelf nog niks kunnen vinden over dit probleem met onze mooie search engine? Zie ook: http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart, verder moet je inderdaad met de f6 toets de drivers laden.

Ik pas nog even je topic titel aan, zodat het os erin staat en ook de werkelijke vraag. Zou je dit in het vervolg zelf willen doen? :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry.

Ik heb heb probleem gevonden, USB poorten deden het niet. Waardoor toetsenbord niet reageerde. Nu gewoon een oud toestenbordje gebruikt.
Pagina: 1