Toon posts:

[ASP] Sessie time out afhandelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website welke werkt met sessies in asp. Nu is mijn probleem het volgende:

Ik wil mijn sessie netjes kunnen afhandelen als deze verlopen is.

Echter als de sessie verlopen is dan gaat het als eerste mis in mijn global.asa. Dit is vervelend want ik kan daar geen Redirect of Response.Write.

Waarop kan ik op vergelijken of mijn sessie nog "alive" is?

(Ik heb altijd gedacht dat de global.asa maar 1 keer uitgevoerd werd)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
met een hidden frame met daarin een javascript en een timer...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Wiggert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Wat bedoel je met afhandelen? Je kan natuurlijk door middel van een cookie nagaan of die persoon daarvoor aanwezig was en zo een nette foutmelding geven.

Meer info is handig!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zou als ik jou was even iets meer lezen over global.asa. De global.asa wordt niet uitgevoerd zoals een gewone pagina dat wordt. Er zijn vier belangrijke functies die je kunt definieren in je global.asa.

Session_OnStart() -> wordt uitgevoerd bij het aanmaken van een nieuwe sessie (door een gebruiker)
Session_OnEnd() -> wordt in principe uitgevoerd bij het verlopen van de sessie.
Application_OnStart() -> wordt uitgevoerd zodra de allereerste gebruiker je website bezoekt
Application_OnEnd() -> wordt uitgevoerd bij het verlopen van het applicatie object (geen idee wanneer dat precies gebeurt).

Maar de makkelijkste test of een sessie verlopen is, is natuurlijk door te testen op een variabele die je kunt verwachten in een actieve sessie (bijvoorbeeld als je een loginscript gebruikt, kun je testen op aanwezigheid van Session("user_id").