Toon posts:

[2000] Gebruikt teveel systeembronnen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een pentium 2 computer met windows advanced server erop, voor in een thuisnetwerk. processor is 400 mhz, en er zit 192 mb ram geheugen in... nou heb ik wat dingen geinstalleerd, of proberen te installeren, zoals msn (wat het wonderbaarlijk niet deed), trillian, soulseek en e-donkey... Hierna echter, begonnen de problemen. Als ik bijvoorbeeld 2 explorer vensters openhad, dan was mijn cpu-gebruik al 100%, en dat werd dan ook niet lager. Ik had verder nix op de achtergrond draaien, maar toch liep mijn computer vast, keer na keer... ook heb ik problemen bij het inloggen, want dit keer deed ie het niet, maar normaal gesproken moet ik 3 keer inloggen wil ik ook echt ingelogd worden..

Ik weet dat het verstandig is (denk ik) om windows gewoon opnieuw te installeren, maar omdat ik mijn cd kwijt ben, gaat dat even niet zo makkelijk...

Iemand ideeen over wat het kan zijn of wati k kan proberen ??? het is niet echt een duidelijk omschreven probleem, maar alle mogelijke oplossingen zijn welkom :)

Verwijderd

Je zit denk ik aan de max van je geheugen, 192Mb is erg weinig voor w2kas. Gekoppeld met een langzame (en te kleine) harde schijf en die 'leuke; share proggies die je erop hebt staan zal dit nooit echt soepel werken. Waarschijnlijk staat windows na de inlog en het starten van al die sjit al te swappen als een gek.

Kortom, gooi er min 256MB in (beter nog 512) en gebruik een 2e HD als dedicated swapfile.

edit
bovendien lijkt me w2kas wel overkill voor een paar shareproggies. Waarom heb je dat erop gezet? w2kas is zo'n beetje het zwaarste OS dat je kan bedenken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het er op gezet omdat ik wel iemand kende met 2000AS, en niemand met normaal server... maar die share proggies zijn zoiezo al gedeinstalleerd, omdat dat ook mijn eerste gedachte was, maar nou doet ie het nog steeds.. ook heb ik een scsi harde schijf van 5 gigabyte (wow) en een IDE van 40, dus ik heb geen te kleine harde schijf... oke, meer geheugen is misschien wel nodig, maar het geheugen loopt zelf niet op het maximum, de processor wel

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Heb je de "server" al wel gescand op spyware/virussen, met al die share programma's zou het me niks verbazen als er iets is meegekomen. Zou je verder de volgende keer het Os willen vermelden in je topic titel?