[iPod] Geen synchronisatie met iTunes meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb al overal gezocht maar kon hier niks van vinden.
Ik heb sinds kort als ik mijn iPod aansluit en iTunes opstart dat iTunes zegt:
The software required for communicating with the iPod is not installed correctly. Please reinstall iTunes to install the Ipod's software
Heb iTunes al meerdere keren herinstalleerd.

Wat zal hier het probleem zijn?

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Heb je de firmware van de iPod al eens ge(her)update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
The Evil Brain schreef op 27 september 2004 @ 16:48:
Heb je de firmware van de iPod al eens ge(her)update?
Geprobeerd, hij geeft een servicefout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
andere computer proberen? Dit kan er alleen wel voor zorgen dat alle muziek van je iPod verdwijnt, maar dat lijkt me nu niet het grootste probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Je bent onder Windows bezig, of niet? Als dat inderdaad zo is, kijk dan eens, vanwege de fout die de iPod-updatesoftware geeft, of je niet per ongeluk heel toevallig de iPod-service hebt gedisabled in Windows. Want in dat geval gaat dat synchroniseren inderdaad niet werken. Als dat het niet is weet ik het zo gauw ook niet, maar dit schoot me ineens te binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
Ik heb nu via een andere computer de iPod hersteld. Het werkt niet met iTunes maar wel met EphPod, en dat is toch al wat!
Als er iemand de goude oplossing heeft, graag want vind iTunes toch wel erg lekker werken :)
IIG bedankt Evil Brain en wouterve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Het verwijderen van iTunes laat o.a. de iTunes library staan, verwijder deze bestanden eens handmatig en installeer iTunes opnieuw.

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik had gisteren hetzelfde probleem. Hij disconnect de iPod zonder dat ik er om vraag...Als het goed is zou alles geupdate moeten zijn, ik heb de boel zelfs geherinstalleerd. Hopelijk is alles nu weer in kannen en kruiken, zo niet dan kom ik m'n bevindingen hier spuien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aangezien dit topic al bestaat zal ik mijn probleem hier in posten:

Gisterochtend werd mijn iPod mini 2gen 4GB Green afgeleverd op mijn werk. Ik stak hem in mn pc op mn werk, installeerde de software en opende iTunes. de iPod werd herkent, geupdate en ik kon mijn mp3's etc er gewoon opzetten. Het systeem op mijn werk was een gloednieuwe Dell Dimension 8400 met USB2.0.

Diezelfde avond thuis voerde ik het zelfde tafereel uit. ik installeerde de software, sloot de iPod aan, opende iTunes, maar iTunes gaf de volgende foutmelding:

[/quote]
the software required to communicate with this iPod is not installed correctly.
Please reinstall iTunes to install the iPod's software.
[quote]

Ik dacht al, het kan niet aan de iTunes op de cd liggen want die werkte op mijn werk prima, maar goed. Ik downloadde iTunes 4.7.1.30 en installeerde die. na het herstarten bleef ik dezelfde melding krijgen. ik downloadde de iPod updater handmatig, installeerde die, maar het probleem bleef zich voortdoen. ik de-installeerde en installeerde alles weer maar op de een of andere manier wilt het niet.

Ik heb een PC met USB2.0, Windows XP en alles wat je van een gemiddelde thuis-PC mag verwachten. ik hoop dat dit probleem wel op te lossen is aangezien ik geen zin heb een nieuwe pc te moeten kopen voor mijn iPod.

De iPod word wel weergeven als externe storage device. ik heb de iPod opnieuw ingesteld (reset) maar dit haalde niks uit. Ik heb de iTunes library + folder verwijderd maar de melding bleef na een reinstall hetzelfde.

Kan iemand mij hier verduidelijking over geven want ik zou het erg triest vinden als hij op mn pc niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen windows, maar wat zoeken leverde deze link op bij Apple support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik was al aan het lezen op het apple forum en daar werd de volgende link opgegeven:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716

Mijn iPod werkt nu met iTunes, ik moest uiteindelijk de com poort opnieuw instellen. (zeldzaam geval als ik het zo lees)

Tnx!! :Y)
Pagina: 1