[camera probleem] Spikkeltjes op alle foto's, defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 11:53

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe Medion Camera (MD511Z3) ontvangen ter vervanging van mijn oudere Medion model die half uit elkaar viel. Nu heb ik eens wat geprobeerd en is mij iets vervelends opgevallen; gekleurde spikkeltjes die op elke foto staan, en vooral goed zichtbaar zijn op een donkere achtergrond. De meeste zijn wit, maar er zijn ook blauwe, rode en paarse.

Ik dacht, de experts van GoT kunnen mij vast even vertellen wat hier de oorzaak van is. Misschien is het een bekend probleem. De lens is in ieder geval schoon. Ik ben bang dat de chip defect is of zoiets.. :/

Ik heb ook nog wat EXIF info voor het cameramodel etc.;

File: - I:\DCIM\100MD511\M5110019.JPG

ImageDescription - MEDION DIGITAL CAMERA
Make - MEDION OPTICAL CO,LTD
Model - MD511Z3
Orientation - Top left
XResolution - 72
YResolution - 72
ResolutionUnit - Inch
Software - M402250
DateTime - 2001:12:00 00:00:00
YCbCrPositioning - Co-Sited
ExifOffset - 284
ISOSpeedRatings - 100
ExifVersion - 210
DateTimeOriginal - 2004:09:25 20:52:51
DateTimeDigitized - 2004:09:25 20:52:51
ComponentsConfiguration - YCbCr
CompressedBitsPerPixel - 0.69 (bits/pixel)
ShutterSpeedValue - 2 seconds
ApertureValue - F 2.60
ExposureBiasValue - 2.00
SubjectDistance - 0.00/0.00 m
MeteringMode - Average
Flash - Not fired
FocalLength - 7.64 mm
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 2560
ExifImageHeight - 1920
InteroperabilityOffset - 886

Stukje foto met spikkeltjes; http://cursors.pocketheaven.com/bin/spikkeltjes.jpg

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:18

job

lijken mij hotpixels..
iets wat zeker niet mag.
oftewel omruilen voor een goede camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, lijkt mij ook een defecte CMOS sensor, of gewoon BUTT kwaliteit..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat het ook precies mag zijn, het is IIG kapotskie 8)7 ik zou er effe mee naar de winkel lopen en het probleem voorleggen, het is zo te zien echt een hardware probleem en hoewel er hier aardige nerds zitten, dat kunnen we niet oplossen voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

dead/hot pixels op de CCD. Iets wat bij elk merk camera die je koopt incidenteel kan voorkomen, alhoewel dit wel een waar pixelfestijn is. Ruilen dus

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man! dit is inderdaad een dode pixel confetti... :o

Ik heb zelf een minolta F100 en heb het vorig jaar aan de klauw gehad maar dat ging om drie a vier pixels. Ze hebben het binnen de garanatie gerepareerd maar nu komen ze al weer... :'(

Gewoon een andere camera eisen want dit zuigt big time toch? Je kan het wel weghalen met fotosjop maar dan ben je na een vakantietje 4 weken bezig lijkt me? :P

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 11:53

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Euj, bedankt voor de verhelderende info. Het is dus idd een hardwareprobleem. OK, hardstikke bedankt voor jullie medewerking. Ik print dit topic even uit ter assistentie bij de uitleg die ik bij Medion ga geven. Maar ik verwacht wel een andere camera. De vorige heb ik ook zonder problemen kunnen omruilen; na bijna 2 jaar (nog net binnen de garantieperiode :) ) nog zelfs.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 19:09

FaceDown

Storende factor.

Medion.. :N

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Je vraagt er ook om met Medion natuurlijk, voor hetzelfde geld kun je ook een Canon uit de A-serie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 19:09

FaceDown

Storende factor.

André schreef op 28 september 2004 @ 14:43:
Je vraagt er ook om met Medion natuurlijk, voor hetzelfde geld kun je ook een Canon uit de A-serie kopen.
Ruim 2 jaar geleden was dat misschien nog moeilijk (bij de Medion krijg je ook batterijen, lader, tasje, CF-kaart etc). Maar wie heden ten dage nog een Medion koopt, maakt imo een zeer dubieuze beslissing.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_dog
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 21:57
k wil niet lullig doen hoor maar medion is best! ik heb hier thuis een draad loos tb + draadloze optische muis dvd speler scanner mp3-speler pda en nooit geen problemen mee gehad:) (sorry btje offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

precies en om het weer on-topic te maken: met camera's blijkt de zaak net wat anders te liggen dan bij de producten die jij noemt.

Een dubbele ontkenning in het Nederlands is trouwens een bevestiging :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-07 01:19
Ja defect, dus maar weer ruilen.
Toch kan ik me er niet aan ontdoen , dat medion gewoon een relabeler is, en dat je wat dit soort dingen aangaat, soms pech hebt, net zoals trust, op zich goed, echter kun je de cams ook beter laten liggen, indien dit je budget je dat toelaat ....
Rudedadude schreef op 28 september 2004 @ 21:21:
Een dubbele ontkenning in het Nederlands is trouwens een bevestiging :)
Dacht dat dat over het algemeen bij iedere taal is, lijkt me meer wiskundig...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

PsYgHo schreef op 28 september 2004 @ 21:37:
Dacht dat dat over het algemeen bij iedere taal is, lijkt me meer wiskundig...
offtopic:
ik heb ooit geleerd dat het in het Latijn een extra benadrukking is

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En nog meer offtopic: er zijn een heleboel talen waarbij dubbele ontkenning de enige ontkenning is (Frans en Zuid-Afrikaans zijn maar twee voorbeelden)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Pagina: 1