Toon posts:

Lockups in office applicaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

MSI K7T turbo rev.3
AMD XP 1500+
256mb SDram pc133
(GF4MX400, 14GB maxtor HDD, 100mbit 3com NIC)

Deze config liep continue vast, maar slechts in applicaties van Office XP. Met name in outlook XP. Alles opnieuw geinstalled, probleem blijft. Andere email clients geprobeerd (mozilla, incredimail, outlook express) probleem blijft. Nieuw mobo, cpu en geheugen gekocht, werkt weer.

nu, zeg 2 maand later, probeer ik dit mobo met cpu en mem bij een maat van me die een heel oud systeem had. XPpro geinstalleerd met office 2003. Ging even goed maar liep daarna op EXACT dezelfde momenten vast.

config:
MSI K7T turbo rev.3
AMD XP 1500+
256mb SDram pc133
(GF2MX400, 40GB seagate barracude UDMA4, 100mbit NIC, Aopen 24x CDRW)

Het geheugen is goed. Komt met vlag en wimpel door 24 uur memtest. Welk programma we ook gebruiken, de pc werkt perfect.
TOTDAT we een office applicatie draaien. Dan loopt alles acuut vast

Hoe kan dit? Hoe kan een PC alleen vastlopen op 1 programma?
Is dit een bekende bug en is dit te verhelpen?

Al die shit nieuw kopen is voor hem geen optie (arme student) en een oud mobo waarom sdram draait en die cpu krijg je niet zomaar meer..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 15:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

K7T .. Check eens de condensatoren op het bord :) Zie verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 27 september 2004 @ 15:02:
K7T .. Check eens de condensatoren op het bord :) Zie verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
al gechecked... maar dat zijn random vastlopers.. dit lijkt heel specifiek op 1 applicatie. Condensatoren zijn in orde.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar hoezo specifiek 1 applicatie? Je schreef het volgende in de TS:
Andere email clients geprobeerd (mozilla, incredimail, outlook express) probleem blijft.
Zijn het niet specifiek mailapplicaties? :) En hoe loopt de PC vast? Bevriest het boeltje gewoon (incluis de HDD/tobo/muis) of krijg je een BSOD? Of kun je nog wel muizen, maar niks doen? etc..

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 27 september 2004 @ 15:24:
Maar hoezo specifiek 1 applicatie? Je schreef het volgende in de TS:
[...]
Zijn het niet specifiek mailapplicaties? :) En hoe loopt de PC vast? Bevriest het boeltje gewoon (incluis de HDD/tobo/muis) of krijg je een BSOD? Of kun je nog wel muizen, maar niks doen? etc..
het zijn freezes, alles stil, niets meer te doen.

Laat ik het zo zeggen, het loopt alleen vast in office appz, word, excel, outlook. Vaak al na 10 seconden. Verder alleen in andere mail clients. Andere progs lopen prima (IE, winzip, winamp, mediaplayer, games).

Verwijderd

Memtest al gedraaid? Lijkt erop dat office een specifiek geheugenadres aanspreekt wat niet goed is.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 00:22:
Memtest al gedraaid? Lijkt erop dat office een specifiek geheugenadres aanspreekt wat niet goed is.
Iets met vlag en wimpel enzo...

Toch vreemd, freezes? Bij brak mem zou je reboots of blauwe schermen verwachten. Geef de pc eens een stresstest, belast de CPU (wat is de temp?) of draai eens een bench als 3dmark.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op 28 september 2004 @ 01:04:
[...]

Iets met vlag en wimpel enzo...

Toch vreemd, freezes? Bij brak mem zou je reboots of blauwe schermen verwachten. Geef de pc eens een stresstest, belast de CPU (wat is de temp?) of draai eens een bench als 3dmark.
tsja en dat geheugen heb ik dus al vet doorgetest... daar lijkt niets mis mee...
met de CPU zal toch ook niets aan de hand kunnen zijn? Die doet het, of doet helemaal niets toch?
Mobo lijkt de aangewezen veroorzaker. Ik heb alleen nog niet kunnen controleren op rotte condensatoren. Al had ik die wel gezien tijdens de installatie. Als het dat niet is, kan ik dan aannemen dat dat moederbord gewoon instabiel is?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Tsja, eehhmm:
- Het is zo'n oude VIA-chipset. (Al hele oude VIA-drivers geprobeerd?)
- Misschien Soundblaster geluidskaart?
- geheugen al eens gewisseld? (reepje of bankje)

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 28 september 2004 @ 19:13:
Tsja, eehhmm:
- Het is zo'n oude VIA-chipset. (Al hele oude VIA-drivers geprobeerd?)
- Misschien Soundblaster geluidskaart?
- geheugen al eens gewisseld? (reepje of bankje)
geheugen is het niet... geluidskaart zit onboard (AC'97)

drivers heb ik niet geinstalleerd voor de chipset :X

hij doet het ook zonder toch :?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Oh, ik dacht dat je problemen had...

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 28 september 2004 @ 22:37:
Oh, ik dacht dat je problemen had...
of ik die 4in1 drivers nou install of niet, daar ligt het niet aan hoor!

Verwijderd

Topicstarter
ok, hij heeft de Via 4in1 drivers geinstalled en,

i quote:
Ionize zegt:
je moet alleen de goeie hebbe
Jay zegt:
condensdingen zien er goed uit
Ionize zegt:
allemaal?
Jay zegt:
zo te zien wel
condensdingen :P zien er dus keurig uit...

Verwijderd

Vanmiddag had ik ook dit probleem in Word (2003). Ik had het al maanden op m'n compu staan, maar vandaag gebruikte ik het pas voor het eerst. Als ik 3 letters getikt heb zit alles vast (A7V133, XP 2100+, 1 GB geheugen dat 24 uur getest is, win2k AS). De PC is normaal gesproken stabiel. Vanwege het feit dat er een Palomino in zit heb ik hem zelfs iets ondergeklokt (FSB 133 -> 130) en het voltage iets hoger (1,75 V -> 1,8 V).

Oplossing: Office 2000 gebruiken. Dit heb ik gedaan en e.e.a werkt weer perfect.
Pagina: 1