excel formule

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
hallo,

ik moet bij een bedrijf een overzicht maken.
Het volgende moet gebeuren.
vb:
aala aala
aarb akkc
akkc anka
aksa assb
alba bakb
altc bakd
ampa balb
anka balc
anta beed

in de derde kolom moet er, als in de 1 en 2 kolom de zelfde waarden voorkomen, een match worden gemaakt met in de derde kolom die betreffende waarde.Als er geen match word gemaakt dat komt er dus geen waarde. Dus in kolom 3 moeten alleen waarden worden weergegeven als er een match tussen 1 en 2 zit.
Welke formule zou dat moeten zijn??

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01 19:08
ik snap er geen snars van maar dat kan aan mij liggen. misschien een ander voorbeeld, iet wat meer spreeks zodat het niet zo veel inlevings vermogen vraagd.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
=if(A1=b2; ;A1)

zoiets ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat je de formule =ALS(A:A =B:B;B:B) moet toekennen aan alle velden van C, maar hoe je dat snel en gemakkelijk kunt doen mag joost weten

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:35
=ALS(A1=B1;A1;"") In nederlandse versie anders if gebruiken.

In een cel intikken met je muis op dat kleine blokje rechtsonderin klikken en naar beneden trekken om andere cellen ook de juiste formule te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door StaticZ op 27-09-2004 15:09 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De ALS/IF functie is toch wel erg standaard functionaliteit :o

Prima om een dergelijke vraag te stellen (Daar zijn we hier voor), maar het is toch wel de bedoeling dat je eerst zelf een poging waagt en dat lijkt hier helemaal niet het geval te zijn (wat heb je al geprobeerd? Waar dacht je zelf aan? Zegt F1 niet al veel op termen als "vergelijken"?) Ik sluit dit topic dan ook.

Lees ajb het SA Policy onder het kopje beleid even door voor meer over het waarom hiervan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.