Hallo allemaal, ik loop tegen het volgende probleem aan: het weergeven van afbeelingen in een (executable) JAR-file resulteert tot de volgende melding:
Na veel rondgezocht te hebben kwam ik hier uit: [rml][ JAVA] image laden met relatief pad[/rml] maar dat heeft me weinig verder geholpen.
Hieronder mijn code
Dit werkt allemaal perfect, zolang ik het run vanuit JBuilder (X). Maar ik wel er een Application (= JAR) van maken en dan gaat het fout. Als ik dan de JAR ga runnen krijg ik bovenstaande foutmelding. Ik heb alle tips/probeersels uitgeprobeert uit bovenstaande link, maar daarmee kom ik niks verder.
Wie kan me op weg helpen om een image vanuit een JAR-file te kunnen laden?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| An unexpected exception has been detected in native code outside the VM.
Unexpected Signal : EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION occurred at PC=0x6D2835EB
Function=JNI_OnLoad+0x249
Library=C:\Program Files\jvm\bin\jpeg.dll
Current Java thread:
at sun.awt.image.JPEGImageDecoder.readImage(Native Method)
at sun.awt.image.JPEGImageDecoder.produceImage(JPEGImageDecoder.java:144)
at sun.awt.image.InputStreamImageSource.doFetch(InputStreamImageSource.java:257)
at sun.awt.image.ImageFetcher.fetchloop(ImageFetcher.java:168)
at sun.awt.image.ImageFetcher.run(ImageFetcher.java:136) |
Na veel rondgezocht te hebben kwam ik hier uit: [rml][ JAVA] image laden met relatief pad[/rml] maar dat heeft me weinig verder geholpen.
Hieronder mijn code
Java:
(De naam GUIController spreekt voor zich)1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| try { plaatje = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(GUIController.class.getResource(s)); } catch (Exception e) { System.err.println("Fout bij laden plaatje");} tracker = new MediaTracker(this); tracker.addImage(plaatje,0); try { tracker.waitForAll(); } catch(InterruptedException ie){} |
Dit werkt allemaal perfect, zolang ik het run vanuit JBuilder (X). Maar ik wel er een Application (= JAR) van maken en dan gaat het fout. Als ik dan de JAR ga runnen krijg ik bovenstaande foutmelding. Ik heb alle tips/probeersels uitgeprobeert uit bovenstaande link, maar daarmee kom ik niks verder.
Wie kan me op weg helpen om een image vanuit een JAR-file te kunnen laden?
Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.