Toon posts:

[W2000-netwerk] 1 client erg traag dialoogvenster printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het bedrijf waar ik werk ligt een domein met een windows 2000 server en pak 'm beet 15 clients met windows 2000 proffesional (acad stations). Het vreemde is dat de netwerk printers geen problemen op leveren, behalve op één PC. Op deze PC duurt het welgeteld minsten 30 seconden voordat het print dialoog venster wordt weer gegeven nadat de opdracht gegeven is. We hebben al met de instellingen zitten spelen/vergelijken, maar het schijnt geen invloed te hebben. Als er eenmaal geprint is en je wil direct daarna nog iets printen gaat het wel vlot. Het is dus net of het lang duurt voordat er verbinding met de printer is. Iemand nog suggesties? Nogmaals; op de andere pc's gaat het als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
nu is een kick wel veroorloofd denk ik. We zitten er echt een beetje mee in ons maag. Misschien nuttig om nog te vermelden dat dit na een clean install was en dat het in iedere applicatie is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die printerqueue staat op een server :? of is het een lokaal aangemaakt netwerkpoort (tcp/ip poort)

de taskmanager geeft niks bijzonders weer :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Alles gaat via een windows 2000 server. In ieder geval (ben niet helemaal thuis in grotere netwerken) installeren we de printers door naar namen te zoeken in het domein. Dit werkt op alle werkstations behalve dus die ene. Als poort wordt wel een tcp/ip poort gebruikt (192.0.2.21 enz.)

Verwijderd

Topicstarter
ik durf nog één heel voorzichtig kickje te geven.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 14:09:
ik durf nog één heel voorzichtig kickje te geven.
Wellicht dat er een lichtje gaat branden bij iemand anders als je iets meer over je netwerk configuratie, of wat er anders is aan die ene pc.ipv van een legale kick.

( staat hij verder weg, netwerk interface is heel langzaam, persoon logt nooit uit of heel vaak, netbuie wel/niet, pc is een Pentium 5 10 gigaherz met 4 gigbyte gegeugen, is van directeur die ook kazaa draait .... roept u maar.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
helemaal waar. als ik nou iets te zeggen had over die ene pc. Het typische is dus dat hij volledig identiek is (voor zo ver dat mogelijk is) aan de andere pc's. Ik kan geen verschillen ontdekken in netwerk-, of printer instellingen. Ook de windowsprestatie instellingen zijn hetzelfde. We zitten hardware technisch allemaal aan elkaar verbonden via een stapel switches waaraan dus ook de server hangt met daarop de printers (tenminste; daar zijn ze geinstalleerd. het zijn netwerkpinters. (werken via een ICP poort in ieder geval) we gebruiken geen netbuie. Hij gaat iedere avond uit en heeft geen verbinding met internet what so ever. Ze pc's zijn alleen verbonden verder aan een mailserver en voor radio aan mijn pc, maar daar maakt deze ene pc geen gebruik van.
Als iemand nog iets wil weten wat relevant blijkt te zijn, waar ik niet op kom dan roep maar...

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! De verrbinding zocht naar de DNS servers van de ISP terwijl deze computers geen verbinding met internet hebben. DNS instellingen verwezen naar de server en het werkt als de bliksem.
Pagina: 1