PC wil niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielzkuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11-2018
Heb zojuist een nieuw systeem gebouwd, hij ging netjes aan en leek te werken. Tot ik de jumper van de harde schijf veranderde en dus de stroom/voedingskabel uit de voeding heb gehaald, later er weer in en toen startte het systeem niet meer op. Het lampje op het moederbord brand wel, de voedingskabels op het moederbord zitten goed, en ook het power switch kabeltje lijkt goed te staan. Na een tijdje ging hij weer wel aan, maar toen haalde ik de stekker weer eruit en erin en deed hij het weer niet.
Als ik de stekker een tijdje uit de voeding laat doet hij het weer, dan gaat hij prima aan en uit zo vaak je wilt, maar als je de stekker er een aantal seconden uitlaat en er weer indoet dan werkt hij niet meer. Maar weer wel na een tijdje de stekker er uit te laten dus. Als je de stekker er heel snel in en uit doet blijft hij het geloof ik wel doen. De voeding is een standaard voeding uit de AOpen QF50C AirG 1.1 behuizing, Component Pro staat er tegenwoordig op. Ik vind het maar een vreemd probleem. Wat zou dit kunnen zijn?

Athlon 64 3000+
Asus K8V SE Deluxe
AOpen QF50C 300Watt
Asus A9600XT
160GB Maxtor S-ATA

[ Voor 6% gewijzigd door nielzkuh op 27-09-2004 14:06 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Lijkt me een voeding-probleem, vast te stellen door bijv. de hd los te koppelen en de pc aan te zetten.
Probeer eens een sterkere voeding, aangezien 300W wat aan de lage kant is :)

Wellicht staat er meer nuttige info in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 30% gewijzigd door Rone op 27-09-2004 14:09 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

check je voeding.. ik denk dat je beter een sterkere erin kan doen...

( damn ff te laat :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 14:10 ]

• nielzkuh
Heb het even getest en de harde schijf, DVD-speler en DVD-brander van de voeding afgehaald maar dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

En als je de jumper van de HD weer in de originele positie doet dat maakt ook niks uit? Al een biosreset gedaan ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

slinger voor de grap even de voeding van de pc waar je nu op loopt te typen erin... just 4 the record

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
nielzkuh schreef op 27 september 2004 @ 14:10:
Heb het even getest en de harde schijf, DVD-speler en DVD-brander van de voeding afgehaald maar dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Dan nog is je voeding gewoon te zwak. Het kan ergens anders aan liggen, maar dat lijkt me sterk.

Uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter:
Levert mijn voeding voldoende vermogen?
• Ultra-Low-range systeem (antiek spul, Pentium/PII, VIA C3, etc): 100W à 200W.
• Low-range systeem (Duron, Athlon, P3): minimaal 250W.
• Mid-range systeem (Athlon XP, P4): minimaal 300W.
• High-range systeem (Athlon64, P4EE, P4 Prescott): minimaal 350W

Dit is natuurlijk meer een richtlijn en zal per pc (en voeding) verschillen, maar ik zou het toch maar even proberen :Y)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
oke dit klinkt heel dom maar check effe je aan en uit knop!!! want bij mn pa die precies hetzelfde systeem heeft behalve dan h600 kast en msi k8t mobo deed hij het eerst ook soms en dan weer niet toen we hem net aan deden. wij moeder bord vervangen voeding bijna alles tot dat we erachter kwamen dat de aan uit knop kaduk was :o |:( :( dus kijk t effe na!! en ik weet het het is een domme actie van ons geweest!! :+

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 13:09
ik had het zelfde probleem na een PSU Upgrade (antec true power 33 oid) en toen deed mijn systeem ook niet opstarten. Maar met de oude weer wel. ik nog een keer de nieuwe er in gezet toen deed ie het wel weer. was beetje weird.

Bij mij is het opgehouden toen ie 4 dagen non-stop draaide. Nu kan ik hem zovaak ontkoppelen als ik wil.

Ik vermoed dat ie warm moet draaien oid, was heel vreemd. Maar bij een vriend ook een keer gezien. Bij hem werk het ook goed.

Ik vermoed niet dat jou PSU kapot. alleen dat is ff een tijdje moet draaien. Als je hem aan krijgt laat hem een dag aanstaan

• nielzkuh
Heb er nu even een Q-tec 350 ingehangen en daar heb ik het probleem niet mee. Wel krijg ik alleen beeld als de harde schijf is aangesloten en gaat de computer alleen uit als het 4-polige stekkertje erop zit, niet dat dat een probleem is maar wel opvallend lijkt me.
Wellicht zit er in de andere een defect, echter deze is ook niet echt van goede kwaliteit lijkt me, en het werkelijke wattage ligt 20 tot 30% lager heb ik vernomen.

Verwijderd

Misschien niet helemaal in de lijn van deze topic, maar om er een apart topic voor aan te maken vind ik dan ook weer wat onzinnig.
Een snel vraagje.
De aan/uit knop van mijn ouders pc is namelijk stuk. Ik heb de het aan/uit knopje van mijn pc gebruikt om hem aan te zetten, en hij draait nu dus al een tijdje nonstop. Maar een nieuw knopje lijkt ons wel degelijk een vereiste willen we de energie rekening binnen de perken houden. Alleen waar haal je in godsnaam zo'n ding?
Zoeken op 'aanknopje' levert nogal veel en uiteenlopende resultaten op, en in webwinkels heb ik geen idee waar te zoeken.
Zou iemand me kunnen vertellen waar dit vandaag is te halen, of waar ik specifiek naar moet gaan zoeken?

Ps, overigens had ik ook eerst de voeding van mijn ouders pc vervangen, want daar was ook wat mis mee, puur toeval. |:(

• Thav881
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
m3rco
Probeer eens een electronica onderdelen winkel

• nielzkuh
Er is een probleem met AOpen voedingen en Asus moederborden.

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem bij een vriend van mij, hij heeft hetzelfde moederbord en kast/voeding. Maar dit is dus een bekend probleem?

• nielzkuh
Schijnbaar wel inderdaad, maar geen oplossing, wat doe jij eraan?

• nielzkuh
Nu vertelden ze weer dat dat compatibiliteitsprobleem allang gelden was en alleen voor de Asus P4P800 series was.
Echter ze denken zelf ook dat het een compatibiliteitsprobleem is bij AOpen nadat ik alles uitgelegd had.

Edit: en nu weer dat het waarschijnlijk toch een compatibiliteitsprobleem is.

[ Voor 16% gewijzigd door nielzkuh op 05-10-2004 22:36 ]

Verwijderd

ik heb er nu een chieftec 360 watt voeding ingestopt, nu loopt hij als een zonnetje, maar denk dat het niet een compatibiliteits probleem is, maar eerder een vermogenskwestie. Met die aopenvoeding bleef hij tijdens games soms hangen e.d., nu niet meer. Dus denk dat die 300 watt toch net effe te weinig is. Wel raar dat ie dat op deze manier laat blijken overigens

Verwijderd

Heel apart, hoe kan een voeding nou niet compatible zijn?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Dan heb je gewoon een rot exemplaar van die voeding te pakken.

Wij leveren bij ons op de zaak diezelfde config maar dan met een 6800gt (verbruikt nog iets meer stroom dacht ik zo) en die lopen allemaal vlekkeloos.

Maar in ieder geval beter dat het met die Chieftec wel werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Banshee op 08-10-2004 23:58 ]

Pagina: 1