sinds kort heb ik op het werk een windows 2003 servertje geinstalleerd, mat AD, en VPN mogelijkheden. nu is bij mij AD niet het grootste probleem, maar als het gaat om VPN kan ik niet echt zeggen dat mijn knnis oneindig is....
nu is de situatie dus
server: windows server 2003 Standard edition
clients: windows XP pro
internet verbindingen: allebij speedtouch ADSL modems.
nu is het me al gelukt om een VPN verbinding op te zetten, maar eigenlijk wil ik dat iemand inlogt op het domein via die vPN verbinding. na een hoop gezoek hier op tweakers en op google, is het me dan gelukt die computer op het domein te krijgen, en met het vinkje bij inloggen maakt ie nou wel VPN verbinding voordat hij het profiel binnenhaalt over de ADSL lijn.
echter als hij naar het profiel zoekt, kan hij het niet vinden, en zegt hij dat hij het profiel maar lokaal gaat gebruiken.....
dus:
VPN doet het
gebruiker is in AD
computer is in AD
maar gebruiker kan nie inloggen op domein.....
P.S. ik heb met zoeken wel wat dingen kunnen vinden dta het misschien met DNS of WINS temaken zou hebben, maar door mijn minimale kennis daarover zou ik dus niet weten wat ik dan zou moeten aanpassen.
nu is de situatie dus
server: windows server 2003 Standard edition
clients: windows XP pro
internet verbindingen: allebij speedtouch ADSL modems.
nu is het me al gelukt om een VPN verbinding op te zetten, maar eigenlijk wil ik dat iemand inlogt op het domein via die vPN verbinding. na een hoop gezoek hier op tweakers en op google, is het me dan gelukt die computer op het domein te krijgen, en met het vinkje bij inloggen maakt ie nou wel VPN verbinding voordat hij het profiel binnenhaalt over de ADSL lijn.
echter als hij naar het profiel zoekt, kan hij het niet vinden, en zegt hij dat hij het profiel maar lokaal gaat gebruiken.....
dus:
VPN doet het
gebruiker is in AD
computer is in AD
maar gebruiker kan nie inloggen op domein.....
P.S. ik heb met zoeken wel wat dingen kunnen vinden dta het misschien met DNS of WINS temaken zou hebben, maar door mijn minimale kennis daarover zou ik dus niet weten wat ik dan zou moeten aanpassen.