USB apparaat wordt niet herkent, kan niet installeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _phuturistixxx_
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Ik heb een nieuwe install gedaan van mij PC onlangs en wel om het volgende:

Ik heb een USB datakabel voor mijn telefoon. Deze had ik aangesloten op de PC, werd herkent, ik moest een virtuele COM poort aanmaken om em aan de praat te krijgen, dus dat deed ik, en voila het spul werkte.
Helaas na een nieuwe opstart niet meer.

Ik wilde het opnieuw installeren maar dat gaat niet. Je kan niet zomaar een virtuele COM poort aanmaken op je USB poort, tenminste niet naar mijn weten. De enige manier die ik daarvoor weet is dat XP de nieuwe hardware herkent en je zelf de software kiest om te installeren.

Het probleem is nu dat, zelfs na een nieuwe installatie van XP, windows de USB datakabel niet detecteerd. Ook handmatig zoeken naar nieuwe hardware werkt niet. Hoe krijg ik windows nu zover dat ie de datakabel herkent zodat ik er de benodigde software voor kan installeren....?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:27
En heb je na het installeren van windows wel de drivers voor je moederbord geïnstalleerd?

• _phuturistixxx_
zetje01 schreef op 27 september 2004 @ 13:47:
En heb je na het installeren van windows wel de drivers voor je moederbord geïnstalleerd?
ghehe :@

Dat weet ik eigenlijk niet meer zeker!
Zal ik eens een poging wagen....

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je vraagtekens staan bij apparaatbeheer ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• _phuturistixxx_
zetje01 schreef op 27 september 2004 @ 13:47:
Dat was het dus niet helaas, heb nu alles opnieuw geïnstalleerd...

• _phuturistixxx_
ZeRoC00L schreef op 27 september 2004 @ 16:25:
Heb je vraagtekens staan bij apparaatbeheer ?
Nope geen vraagtekens, maar dat is ook eigenlijk wel logiscg aangezien er met de bestaande apparaten niks aan de hand is.

• zetje01
Trouwens, onder XP moet je (voor USB-apparatuur) eerst drivers installeren, en dan pas het apparaat inpluggen...

• _phuturistixxx_
zetje01 schreef op 27 september 2004 @ 22:49:
Trouwens, onder XP moet je (voor USB-apparatuur) eerst drivers installeren, en dan pas het apparaat inpluggen...
Mja bij de aanwijzing stond het juist andersom voor dit stukje software, maar ik ga eens proberen of het ook lukt als ik de driver gewoon installeer...

• _phuturistixxx_
_phuturistixxx_ schreef op 27 september 2004 @ 23:05:
[...]

Mja bij de aanwijzing stond het juist andersom voor dit stukje software, maar ik ga eens proberen of het ook lukt als ik de driver gewoon installeer...
Werkt dus ook niet... hoe frustrerend :(

• zetje01
En al je andere USB-apparatuur werkt wel?
En nog steeds geen vraagtekens/uitroeptekens in apparaatbeheer?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:40

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

gooi anders eens je complete usb-controllers weg en bij hidden devices ook alles van die usb kabel... dan moet hij hem ook opnieuw detecteren als het goed is.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• _phuturistixxx_
zetje01 schreef op 28 september 2004 @ 06:27:
En al je andere USB-apparatuur werkt wel?
En nog steeds geen vraagtekens/uitroeptekens in apparaatbeheer?
Nope de rest doet het allemaal. De USB poort op zich werkt ook wel, alleen ik moet een nieuw stuurprogramma installeren dat er voor zorgt dat de USB een virtuele COM poort wordt.

Als ik het stuurprogramma van de USB poort wil bijwerken zegt XP dat het bestaande stuurprogramma nieuw is en hij installeerd dus niets.

• _phuturistixxx_
hufkes schreef op 28 september 2004 @ 06:39:
gooi anders eens je complete usb-controllers weg en bij hidden devices ook alles van die usb kabel... dan moet hij hem ook opnieuw detecteren als het goed is.
Jep dat heb ik dus net gedaan, maar als je de installatie van de USB poort ongedaan maakt, en je gaat vervolgens naar hardware om hem opnieuw te installeren gaat XP automatisch weer zijn eigen stuurprogramma installeren.

Als je namelijk naar nieuwe hardware gaat zoeken vind ie de USB poort en hop alles gaat volautomatisch verder, dat proces is niet te stoppen.

Tenminste niet voor zover ik weet. Als dat wel kan hoor ik het graag want dat zou de oplossing zijn denk ik :)

• _phuturistixxx_
Schopje? Kun je als je een apparaat verwijderd en weer aansluit voorkomen dat XP automatisch de boel gaat installeren?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je niet aangeven dat je de drivers wil bijwerken, en je geeft dan de locatie op van je eigen drivers? Je hoeft die van XP niet te gebruiken, deze kunnen gewoon aangepast worden. (Kijk bij de eigenschappen van dat apparaat, tabblad "driver" in het engels, en kies voor herinstalleer/update driver)

• _phuturistixxx_
Bean schreef op 05 oktober 2004 @ 11:56:
Kun je niet aangeven dat je de drivers wil bijwerken, en je geeft dan de locatie op van je eigen drivers? Je hoeft die van XP niet te gebruiken, deze kunnen gewoon aangepast worden. (Kijk bij de eigenschappen van dat apparaat, tabblad "driver" in het engels, en kies voor herinstalleer/update driver)
_phuturistixxx_ schreef op 28 september 2004 @ 16:09:
[...]

Als ik het stuurprogramma van de USB poort wil bijwerken zegt XP dat het bestaande stuurprogramma nieuwer is en hij installeerd dus niets.
;)

• _phuturistixxx_
Anyone?
Pagina: 1