Toon posts:

Sateliet tv naar computer met tv out. Kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week mijn schotel set geinstalleerd. Ik heb de kabel van de LNB op de reciever aangelosten. En met een tv getest. Dit gaat met een scart kabel.

Tot zover gaat alles goed. Ik heb in mijn pc een pinacle pro kaart zitten waar kabel tv op kan worden aangesloten. Ook S-video is aanwezig.

Op de receiver zitten de volgende aanluitingen.

- LNB in
- IF out (geen idee waar dit voor is)
- Scart tv
- Scart VCR
- Video
- Audio L en R
- Ant IN
- TV OUT

Voordat ik nu uitgebreid kabels ga trekken.

Kan ik nu op mijn computer TV kijken door vanaf de TV out op de receiver een coax kabel door te trekken naar de TV in op de pinnacle kaart?

En komt hier nog meer bij kijken als alleen een coax kabel door trekken naar de pc?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

van receiver naar pc kan makkelijk.
Dit is namelijk een analoog signaal, en kan dus.

uiteraard krijg je maar 1 zender doorgestuurd, en zul je dus moeten zappen op je receiver.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 27-09-2004 13:40 ]

Verwijderd

Inderdaad dat kan prima. Een leukere oplossing zou zijn om een DVB kaart te gebruiken in je PC. Dan kan je ook zappen op de PC, timeshiften, digitaal opnemen, en gebruik maken van "creatieve" software.

De goedkoopste kaart is de Skystar 2, vanaf ca. 50 euro.

Verwijderd

Let er wel op of de satelliet receiver wel Svideo ondersteund, anders zit je met zwart/wit beeld op je PC. Alternatief kun je een composiet kabel gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik shop mijn topic weer even naar boven omdat ik jullie hulp wederom nodig heb.

Ik heb de aansluiting op mijn TV weer even logekopeld en geexpirimenteerd met de PC en mijn TV kaart. Ik was deze dagen toch vrij :)

Ik ben er nu achter dat ik de receiver niet zomaar kan doorlussen naar mijn TV Kaart. Ik overweeg nu om een DVB set te kopen zoals in de bovenstaande link. Ik heb echter geen idee wat een DVB kaart precies inhoud.

Ik heb een beetje op internet gezocht en gezien dat je op een DVB kaart direct de kabel vanaf je LNB kan aansluiten. Mijn receiver die ik nu heb heb ik dan niet meer nodig? En als dat zo is wat dan te doen met mijn smart card die mij toegang geeft tot mijn zender abonnement?

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

interessant... *bookmarked*

denk er ook al ff over om een nieuwe tunerkaart te kopen met een schotel 8)

maar toch nog een vraagje wat voor de ts ook wel handig is: die kabel die van je schotel afkomt en normaal naar je decoder gaat, gaat die nu gewoon naar de dvb kaart zonder tussenzooi enzo? Dus dat als je die kabel split dat je op tv EN op pc verschillende schotelkanalen kunt kijken.

Insert vies grapje hier

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

subtiel schopje

Insert vies grapje hier

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 23:22
Nee je kunt hem niet splitten naar mijn weten, als je met 1 schotel naar verschillende kanalen wilt kijken (tegelijkertijd PC en TV) moet je een dubbele kop hebben en dus ook 2 coaxiale kabels... en ja de coax word gewoon direct op je DVB-S kaartje geplugged zonder rommel erbij tussen
en je kunt er smartcard readers bijkopen bij zoon DVB-S kaartje.
en wat ook leuk is met zoon ding.. je kunt er super snel mee downloaden >:)
alleen upload wil niet dat moet via telefoon ofzo

http://www.happysat.org/ is een handige site over DVB of neem eens een kijkje op de russische variant of de .at versie http://www.google.nl/sear...at&btnG=Google+zoeken&lr=
for educational use only !

[ Voor 54% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-01-2005 23:54 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem weer even.

Het is geen probleem om niet naar verschillende kanalen te kunnen kijken ik gebruik of de tv of de pc en niet tegelijk naar verschillende kanalen. Kan het dan wel?
Pagina: 1