Ik heb J/connector gedownload van de site van MySQL en nu wil ik hem laten werken alleen wil dat niet echt. Ik heb het stukje van MySQl gemaakt om te testen alleen krijg ik daar de volgende foutmelding:
> Executing: C:\PROGRAM FILES\CONTEXT\ConExec.exe "C:\Program Files\j2sdk1.4.2_05\bin\javac.exe" "F:\stage\Bers\Programma\Database Connectie\LoadDriver.java"
F:\stage\Bers\Programma\Database Connectie\LoadDriver.java:14: unreported exception java.lang.ClassNotFoundException; must be caught or declared to be thrown
Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance();
^
F:\stage\Bers\Programma\Database Connectie\LoadDriver.java:14: unreported exception java.lang.InstantiationException; must be caught or declared to be thrown
^
2 errors
> Execution finished.
Dit is mijn code:
Verder heb ik de .jar package al opgenomen in mijn autoexec.bat. Eigenlijk hoeft dit niet omdat heir een mapje in java voor zit. het betreffende "ext" mapje.
Kan iemand mij vertellen waarom dit niet werkt. Ik zag wel veel info over de .org package maar jha deze is nieuwer en die wil ik ook graag werkend hebben.
> Executing: C:\PROGRAM FILES\CONTEXT\ConExec.exe "C:\Program Files\j2sdk1.4.2_05\bin\javac.exe" "F:\stage\Bers\Programma\Database Connectie\LoadDriver.java"
F:\stage\Bers\Programma\Database Connectie\LoadDriver.java:14: unreported exception java.lang.ClassNotFoundException; must be caught or declared to be thrown
^
F:\stage\Bers\Programma\Database Connectie\LoadDriver.java:14: unreported exception java.lang.InstantiationException; must be caught or declared to be thrown
^
2 errors
> Execution finished.
Dit is mijn code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| import java.sql.Connection; import java.sql.DriverManager; import java.sql.SQLException; // Notice, do not import com.mysql.jdbc.* // or you will have problems! public class LoadDriver { public static void main(String[] args) { try { Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance(); Connection conn = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://100.1.1.1/bromedo_esmono?blaat"); // Do something with the Connection } catch (SQLException ex) { // handle any errors System.out.println("SQLException: " + ex.getMessage()); System.out.println("SQLState: " + ex.getSQLState()); System.out.println("VendorError: " + ex.getErrorCode()); } } } |
Verder heb ik de .jar package al opgenomen in mijn autoexec.bat. Eigenlijk hoeft dit niet omdat heir een mapje in java voor zit. het betreffende "ext" mapje.
Kan iemand mij vertellen waarom dit niet werkt. Ik zag wel veel info over de .org package maar jha deze is nieuwer en die wil ik ook graag werkend hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door BSeB op 27-09-2004 13:12 . Reden: Wachtw en username vergeten te editen ]