Hotmail niet meer gratis icm Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Gebruikers van Hotmail, de gratis e-maildienst van Microsoft, moeten gaan betalen als zij hun Hotmail uitlezen via het mailprogramma Outlook of Outlook Express. Het bedrijf hoopt hiermee het grote aantal spamberichten te verminderen en zo het gebruik van scripts tegen te gaan.

Momenteel biedt Microsoft haar gebruikers een speciaal programmaatje aan waarmee je je Hotmail-adres kan beheren op je eigen computer, in plaats van de Hotmail-internetpagina. Deze plugin die nu nog gratis aangeboden wordt, zal vanaf april 2005 gekocht moeten worden. Wie zich nu aanmeldt bij de dienst kan nu al niet meer beschikken over de gratis plugin. Diegene die al een adres heeft, kan de functie nog wel gebruiken, maar zal binnenkort een bericht ontvangen waarin staat of de gebruiker over wil stappen naar een betaald abonnement om de functionaliteit te behouden.

Volgens Brooke Richardson, MSN-productmanager van Microsoft, is dit geen listige truc van zijn werkgever om meer betalende Hotmail-gebruikers te werven. De functie wordt nu namelijk misbruikt door spammers die met de plugin veel ongevraagde e-mails versturen vanaf verschillende Hotmailadressen. De spammers maken naast de plugin gebruik van scripts, waardoor er honderden berichten in één keer verzonden kunnen worden.

Momenteel maken er volgens Microsoft meer dan 9 miljoen Hotmailers gebruik van de dienst(WebDav) van de in totaal 187 miljoen gebruikers. Wie de functie wil blijven gebruiken zal naar een Hotmail Plus- of naar een of MSN Premium-abonnement moeten overstappen voor respectievelijk 19,95 dollar per jaar of 99,95 dollar per jaar.

bron: Fok

Best jammer dat deze functie weg gaat, ik gebruikte deze combinatie altijd. Wat me trouwens wel opvalt de laatste tijd is dat Outlook met Hotmail rete traag is. Ik stuur een mailtje via Outlook Express en paar uur later komt ie pas aan. Ook het ophalen van mails van Hotmail duurt soms best lang.

Zijn er eventueel nog andere opties om Hotmail op te halen :? Enige voordeel wat ik hier wel uit haal is dat ik voor mijn pop3 account nu Mozilla Thunderbird kan gebruiken, en jah Hotmail voortaan maar met MSN Messenger bekijken.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

ik stel voor dat meneer gates eens opschiet met het upgraden van de mailboxes. als die gewoon naar 500MB gaat ofzo hoef je hem ook niet elke week leeg te trekken :)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

CycloneX schreef op 27 september 2004 @ 12:22:
[...]
Zijn er eventueel nog andere opties om Hotmail op te halen :? Enige voordeel wat ik hier wel uit haal is dat ik voor mijn pop3 account nu Mozilla Thunderbird kan gebruiken, en jah Hotmail voortaan maar met MSN Messenger bekijken.
[rml]Trinsec in "[ GMail] Nieuwe email dienst van Google! ..."[/rml]

[This is what you get when you mess with us]

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 19:20

DJTimo

Cuyoapart.mza

Goed, ik was dus al een beetje moe geworden van Hotmail. Mails die niet aankomen of gerust 2 dagen onderweg zijn. De beperkte opslag van 2 mB. De enige reden dat ik hotmail nog gebruik is overigens omdat ik er mee msn.

Ik ben er nu dus helemaal klaar mee en neem 'n gmail account. Kan ik tenminste ook meteen over naar Thunderbird, iets wat ik nu niet gebruikte omdat die geen hotmailondersteuning heeft (had?) .

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08 12:51

mickjuh

Good news everyone!

@DjTimo

Ik gebruik Gmail al voor msn, als je dan nog ff een progje G-Popper draait kun je via outlook ook je mail ophalen... Alleen laat msn nu niet zien hoeveel nieuwe e-mails je hebt maar das ook niet interessant, ik check regelmatig...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DJTimo schreef op 27 september 2004 @ 12:35:
Goed, ik was dus al een beetje moe geworden van Hotmail. Mails die niet aankomen of gerust 2 dagen onderweg zijn. De beperkte opslag van 2 mB. De enige reden dat ik hotmail nog gebruik is overigens omdat ik er mee msn.

Ik ben er nu dus helemaal klaar mee en neem 'n gmail account. Kan ik tenminste ook meteen over naar Thunderbird, iets wat ik nu niet gebruikte omdat die geen hotmailondersteuning heeft (had?) .
Ook met niet-hotmail.com / msn.com email-adressen kun je een passport aanvragen om te msn'en :) Zelf gebruik ik al jaren een email-adres bij dolfijn voor mijn msn. Mooie is dat dat mailadres niet eens meer bestaan (dolfijn mail is ilse mail geworden), maar dat het passport blijft werken. Zodoende ontvang ik ook niet al die vervelende messenger-spam van Microsoft :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

Zoefff

❤ 

Tsja, dit was natuurlijk wel te verwachten, gezien de hoeveelheid spammers die hier misbruik van (kunnen) maken.

En aan de andere kant, er is maar een klein percentage van de gebruikers wat van deze functie gebruik maakt. Jij en ik (tweakers) maken er wel dankbaar gebruik van, maar de gemiddelde breezerslet heeft nog nooit van het bestaan gehoord.

T is wéér een minpuntje aan hotmail, maarja, voor meer da wat spam en aanmeld-dingen gebruik ik het toch niet ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

idd, de serieuze gebruikers zijn al lang overgestapt op andere services.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik gebruik allang geen hotmail acountje meer.....
Ik heb eigen domein en gebruik daar gewoon een msn@mijndomein.net voor....

Net zo makkelijk en de msn spawm lees ik daar dus nooit aangezien dat alleen voor msn is heb nog een ander email adres waar me normalen mail opkomt...

Werkt allemaal veel makkelijker en het kan allemaal in pop.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Een beetje vreemde actie waarmee MSN zichzelf in de vingers lijkt te snijden. Outlook is het enige programma waarmee je hotmail binnen lijkt te kunnen krijgen. Voor mensen die een hotmail-account hebben en deze veel gebruiken is dit dan ook een van de redenen om niet voor een ander mailprogramma te kiezen. Nu deze mogelijkheid weg valt, zullen denk ik een heleboel mensen hun hotmail-account afstoten en wellicht ook op zoek gaan naar andere mailprogramma's nu ze deze beperking niet meer hebben.

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

OpifexMaximus schreef op 28 september 2004 @ 15:19:
Outlook is het enige programma waarmee je hotmail binnen lijkt te kunnen krijgen..
Dit is niet echt waar, door een klein programmaatje genaamd freepops te gebruiken (zie ik de eerste de beste breezerslet ook niet doen maar goed) kun je met in principe elke POP3 compatible emailclient je hotmail binnen halen.
Het leuke aan Freepops is ook dat je nog meer webbased email-providers kunt gebruiken.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Verwijderd

Ik zit er dus over te denken om gebruik te maken van deze betaalde dienst van MSN. Ik heb een aantal eerst een adres gehad wat ik kreeg van mijn provider, na verandering van provider verviel dit adres, daarna heb ik een gratis adres gehad wegen misbruik door spammers werd poort 25 geblokkeerd en nu moet ik gvd weer een ander adres zoeken. Omdat ik denk dat microsoft nog wel een tijdje blijft bestaan en ik niet om de zoveel jaar weer van adres wil veranderen zat ik te denken om dan maar te gaan betalen voor een adres (hoewel ik absoluut geen microsoft fan ben), ook omdat ik niet die vervelende webinterface wil gebruiken maar alles gewoon met outlook/incredimail o.i.d wil doen.

Heeft er iemand al ervaring met een betaalde hotmail account?
Ik wil er wel zeker van zijn dat je met outlook je mail kunt binnenhalen etc (nadat er is betaald), kan iemand dit bevestigen?
Iemand nog betere suggesties?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:29

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 10:02:
Heeft er iemand al ervaring met een betaalde hotmail account?
Ik wil er wel zeker van zijn dat je met outlook je mail kunt binnenhalen etc (nadat er is betaald), kan iemand dit bevestigen?
Iemand nog betere suggesties?
Anders stuur je ze een mailtje met je vragen? Bij Microsoft-NL werken ook gewoon mensen die jou best informatie willen geven, zeker als dat tot een verkoop gaat komen...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1