Exotische overgang van NT4 SQL 7 naar W2K3 SQL 7 Unicode prb

Pagina: 1
Acties:

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 16:12
Ben momenteel een overgang aan het voorbereiden van een Windows NT Server machine naar een Windows 2003 Server machine. Daarop draait een SQL7.0 Server omgeving.

Nu is alles kwa instalatie voltooid en de manager ziet beide SQL servers. Alleen bij het expoteren van de database stuit ik op hetvolgende probleem.

Het probleem is dat ik de landinstellingen (unicode id en unicode allocation) van de oude server nergens terug kan vinden. Zonder deze instellingen kan ik de database niet back-uppen en restoren.. Op de nieuwe moeten deze namelijk hetzelde staan

Is er een manier om die instellingen terug te vinden uit de oude server cq database.

Don't Speak, Just Think

Verwijderd

Jij durft nogal met een niet gesupporte combinatie:
http://support.microsoft.com/?kbid=810391

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Eerste hit Google:

http://www.google.nl/sear....0&btnG=Google+zoeken&lr=

Determining the Unicode Locale ID and Unicode Comparison Style

The new nchar, nvarchar and ntext Transact-SQL Unicode data types were introduced in SQL Server 7.0 and MSDE 1.0. These new data types can inherit their collating sequence and comparison style from Windows locales defined in the Win32 National Language Support API (NLSAPI). The Unicode Locale ID (LCID) and Unicode Comparison Style for a particular database server installation is selected at install time, and cannot be changed without re-installing the database server because they affect the physical structure of indexes. Multiple simultaneous Locale IDs and comparison styles are not supported. A future release of SQL Server will support multiple local IDs and comparison styles for a single database server installation.

The Locale ID for a database server installation can be determined by examining the "Unicode Locale ID" server configuration option using the sp_configure system-stored procedure. You can also examine the CurrentValue property of the SQL-DMO ConfigValue object. A comprehensive list of Locale IDs supported by SQL Server 7.0 is provided in the SQL Server Books Online for SQL Server 7.0.

The comparison style is actually a bit mask value constructed by combining several hexadecimal constants using bit wise comparison. The individual constants used to construct the comparison style are listed in the following table.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SdR
uhu...
Ik moet wel. hele specifieke applicatie. Wat helaas al een aflopende zaak is ja..

Ach.. heb je weer iets leuks te doen toch.. Ik bedoel. Het draait al wel. alleen de database nog backupppen..

Don't Speak, Just Think

Verwijderd

zo specific dat sql7 een must is? over het algemeen is het voldoende dat er een db beschikbaar is waarop queries gedraaid kunnen worden, of dat nu sql2000, 7 of zelfs mysql (ok dan moeten de queries meestal veranderd worden, maar niet tussen 2000 en 7...).

maar als je naar sql7 over moet kan je natuurlijk ook gewoon win2k gebruiken ipv 2003... da's namelijk wel gesupport!

• SdR
Ok. had het inmiddels draaien, komt mijn manager aan.??...

manager: uuh ik had toch gezegt dat je die database moest overzetten.
ik: ja
manager: dan denk ik dat ik een foutje heb gemaakt
ik: hoezo?
manager.: nou dat is de oude backup van de realtime database, je moet dus eigenlijk die en die hebben
ik: ^%&^#$&*(*( maar goed eenmaal database overgezet. Gebruikers laten testen en ze kunnen inloggen.

Don't Speak, Just Think

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Wij draaien nog Exact Globe voor Windows, een programma wat SQL 7.0 vereist (2000 wordt niet gesupport.) Ik ga me er niet aan wagen om dat op 2003 te draaien aangezien MS aangeeft dat dat niet kan. (aka niet gesupport, en een financieel systeem wil je geen shit op.)

Knap dat het gelukt is (in *** name how?), maar ik had het niet gedaan.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Pagina: 1