Toon posts:

P4P800 overclock problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin voor het eerst met het overclocken van mijn cpu en loop gelijk al vast.

ik gebruik AIbooster, met nogal contra resultaten. Als ik via AIbooster het systeem verhoog met bijvoorbeeld + 5%, 10% of 15%, dan wordt het systeem enkel langzamer? 3dmark03 en AI registreren wel de overclock. De agp/pci lock ik op 66/33.

Ik test via 3dmark03 en Doom3 timedemo. Bij beiden gaat de framerate omlaag?

temps blijven onder load netjes rond de 30 hangen (push/pull lucht koeling).

Iemand een idee?

systeem:
2,8HT northwood
p4p800 bios v2.51
1024MB
350w voeding
6800 le 300/700 1,4v @ 405/850 1,5v + nv5silencer

Verwijderd

Beter is geen AI booster te gaan gebruiken, maar gewoon handmatig de FSB in stapjes verhogen tot je niet verder kan. AI booster is leuk idee, maar in praktijk werkt het matig...

Verwijderd

Precies, gewoon handmatig doen. Hopelijk werkt je geheugen een beetje mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ben handmatig aan de slag geweest. Als ik de fsb verhoog (in stapjes natuurlijk) tot 215, gaat de performance prima mee. echter op 220, zakt dit helemaal in? loopt verder wel stabiel waardoor ik niet denk dat het aan het voltage ligt....

iemand een idee???

Verwijderd

je geheugen clockt ie denk ik dan automatisch omlaag wat je performance ook omlaaghoud dan ;) ga nog verder clocken of probeer eens je latencies hoger in te stellen ;)

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

wat makkelijk proggies

http://www.cpuid.com/clockgen.php voor clockgen ff het goede mb zoeken

en vandezelfde maker

http://www.cpuid.com/cpuz.php

rjf

Verwijderd

Tsja ik denk dat je geheugen gewoon niet tot 220 kan! Ik heb er zelf 250 Mhz in (500Mhz DDR dus) en dat kan tot 245 stabiel, haal net geen 1000FSB. Alleen nu heb ik een probleem. Na 6 maand stabiel gedraaid te hebben gaat het systeem nu spontaan resetten als ik de processor overclock. Ik denk dus dat het voorbij is met de pret, hij draait nu alleen nog stabiel op 2.6 (originele clock snelheid)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:38:
Tsja ik denk dat je geheugen gewoon niet tot 220 kan! Ik heb er zelf 250 Mhz in (500Mhz DDR dus) en dat kan tot 245 stabiel, haal net geen 1000FSB. Alleen nu heb ik een probleem. Na 6 maand stabiel gedraaid te hebben gaat het systeem nu spontaan resetten als ik de processor overclock. Ik denk dus dat het voorbij is met de pret, hij draait nu alleen nog stabiel op 2.6 (originele clock snelheid)
vcore ?? geheugen timings ??

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 17:13 ]

Pagina: 1