Ik heb hier al geruime tijd een DVB-T FTA 10 (Digital Terrestrial TV Capture) van König en nu zou ik dat ding graag aansluiten op mijn computer, kwestie van tv te kunnen kijken op mijn computer. Het hangt aan mijn LPT1, maar er gebeurt natuurlijk helemaal niets. Google-en leverde mij niets op, König heeft zelfs geen officiële site. Iemand die mij verder kan helpen? Bedankt.
Ik kan dat ding ok niet vinden op internet. Maar hoe dan ook :
weet je zeker LPT1 (printer poort?) daar kan denk ik niet genoeg data doorheen om digitaal video te kijken en het is ieder geval heel ongebruikelijk om daar video doorheen te sturen. Dus de vraag is: wat voor aansluting is het dan wel? als het lpt1 (of serieele poort) is dan kun je er op zijn hoogst de kanelen mee wisselen of software uploaden.
Maar ik kan me uiteraard vergissen
weet je zeker LPT1 (printer poort?) daar kan denk ik niet genoeg data doorheen om digitaal video te kijken en het is ieder geval heel ongebruikelijk om daar video doorheen te sturen. Dus de vraag is: wat voor aansluting is het dan wel? als het lpt1 (of serieele poort) is dan kun je er op zijn hoogst de kanelen mee wisselen of software uploaden.
Maar ik kan me uiteraard vergissen
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
het is een sataliet decoder volgens google? denk je niet dat je dan mischien software moet installeren om te communiceren met dat ding? maar je denkt toch serieus niet de lpt snel genoeg is om realtime beeld info over te kunnen sturen he
.
en ziet de poort eruit als een lpt? dan zal ie wel serieel zijn
en ziet de poort eruit als een lpt? dan zal ie wel serieel zijn
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Hier zijn de specs:
http://www.3nity.de/3/cat...?cPath=63&products_id=606
Er zitten toch genoeg av-outputs op?
http://www.3nity.de/3/cat...?cPath=63&products_id=606
Er zitten toch genoeg av-outputs op?
Kon ik niet vinden. Maar als de TS de lpt1 al verwisselt met de seriele aansluiting en verwacht via de SERIELE ("RS-232C Transfer Rate 115.2 Kbps/9 Pin D-sub type") aansluiting video te kunnen kijk moet denk ik maar eens starten op een andere website.
enne:
dvb-t , "Terrestrial" staat denk ik voor wat bij ons bekend staat als digitenne.
[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 27-09-2004 13:46 . Reden: ur ==> url ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ten eerste: de TS weet toevallig wel het verschil tussen een seriële en een parallelle poort (ik heb geen seriële poorten meer, wicked), en weet ook dat 115.2 Kbps niets voorstelt. Dit alvorens te hard van stapel te lopen. Het feit is gewoon dat je dat ding op de computer kunt aansluiten, er zal dus toch wel iets mee te doen zijn.leuk_he schreef op 27 september 2004 @ 13:45:
[...]
Kon ik niet vinden. Maar als de TS de lpt1 al verwisselt met de seriele aansluiting en verwacht via de SERIELE ("RS-232C Transfer Rate 115.2 Kbps/9 Pin D-sub type") aansluiting video te kunnen kijk moet denk ik maar eens starten op een andere website.
enne:
dvb-t , "Terrestrial" staat denk ik voor wat bij ons bekend staat als digitenne.
Ten tweede: ok, de TS weet niet zoveel van computers als jij, oppergeek, maar dat zou nu wel eens net de reden kunnen zijn waarom die hier een vraag komt stellen. Laten we onze kennis delen, neen? Of is dit een site, exclusief voor n*e*r*d's?
Ten derde: whatever.
Oi, niet flamen jullie... 
leuk_he: houd het bij de feiten, evt tips mbt andere websites en zo graag aan de moderatoren overlaten. Die RS-232C is een 9-pins poort, dus het is voorbarig om ervan uit te gaan dat de TS dat op z'n parallel aangesloten heeft (al is dat ook het eerste wat in mij opkwam bij gebrek aan andere D25 poorten...)
gianluca, GoT is er zeker niet alleen voor die-hard nerds, maar dat neemt niet weg dat we eisen stellen. Voordat je een topic op GoT post verwachten we dat je zelf op zoek gaat naar relevante informatie, in de eerste plaats bijvoorbeeld in de handleiding van dat geval.
Gewoon een kabel eraan hangen en hopen dat het gaat werken, zo niet op GoT posten, is niet bepaald een zinnige werkwijze. ga dus alsjeblieft zelf eerst eens die dingen uitvogelen.
Bovendien hebben we niet voor niets verschillende subfora op GoT - televisie etc is Audio/Video forum materie. Daar hebben ze ook een topic met policy waar je kunt zien aan exact welke voorwaarden een topic dient te voldoen. Als je er dus na zelf wel goed proberen niet uitkomt zou ik je aanraden om daar een topic te starten, maar deze keer wel met alle relevante info in de topicstart
leuk_he: houd het bij de feiten, evt tips mbt andere websites en zo graag aan de moderatoren overlaten. Die RS-232C is een 9-pins poort, dus het is voorbarig om ervan uit te gaan dat de TS dat op z'n parallel aangesloten heeft (al is dat ook het eerste wat in mij opkwam bij gebrek aan andere D25 poorten...)
gianluca, GoT is er zeker niet alleen voor die-hard nerds, maar dat neemt niet weg dat we eisen stellen. Voordat je een topic op GoT post verwachten we dat je zelf op zoek gaat naar relevante informatie, in de eerste plaats bijvoorbeeld in de handleiding van dat geval.
Gewoon een kabel eraan hangen en hopen dat het gaat werken, zo niet op GoT posten, is niet bepaald een zinnige werkwijze. ga dus alsjeblieft zelf eerst eens die dingen uitvogelen.
Bovendien hebben we niet voor niets verschillende subfora op GoT - televisie etc is Audio/Video forum materie. Daar hebben ze ook een topic met policy waar je kunt zien aan exact welke voorwaarden een topic dient te voldoen. Als je er dus na zelf wel goed proberen niet uitkomt zou ik je aanraden om daar een topic te starten, maar deze keer wel met alle relevante info in de topicstart
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()