Verbinding komt op het werk wel, maar thuis niet tot stand

Pagina: 1
Acties:

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik denk dat ik hier wel in het goede forum zit, het gaat namelijk om het volgende:
Een collega heeft een laptop, en hij kan op verschillende plekken via modem inbellen (analoog). Op het werk, en bij anderen thuis, dat maakt niet uit. Maar thuis bij hem, ook analoge lijn, kan het niet. Of hij kan helemaal geen verbinding maken, of hij maakt verbinding, en dan brokkelt dat binnen 3 seconden af, en dan verbreekt hij de verbinding weer.
Hij belt steeds naar hetzelfde nummer (hetnet gebruikersnaam en paswoord).
Als je hier over nadenkt is het toch een vreemd probleem.

Iemand die dit probleeem ook kent?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Wordt het eigen nummer meegezonden?
3. Het Net behoudt zich het recht voor om de Gebruiker die zijn telefonische nummerherkenning heeft gedeactiveerd geen toegang tot de Dienst te verlenen.
Zie algemene voorwaarden

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Woont ie misschien erg ver van de centrale af ? Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een standaard 56k modempje geen (goede) verbinding kon maken en een extern modem wel

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Nvidiot schreef op 27 september 2004 @ 11:55:
Woont ie misschien erg ver van de centrale af ? Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een standaard 56k modempje geen (goede) verbinding kon maken en een extern modem wel
Meestal schakelt het modem dan wel over naar 33k3 :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
De nummerherkenning staat gewoon aan. Hij heeft er ook nog een andere laptop aangehangen, die werkt wel gewoon, dus het zit in de laptop.
Misschien zou de afstand wel een rol kunnen spelen, hij gaat vandaag een externe modem meenemen, dan gaat hij weer kijken.

Bedankt voor reacties