Toon posts:

CPU veel warmer als vroeger

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een ASUS P4B800 SE + PIV 2,8 Ghz HT en toen zat men CPU altijd rond de 40 °C, nu met mijn nieuwe moederbord, een ABIT IC7 zit de zefste CPU steeds rond de 59 °C ... te warm naar men zin... (ik gebruik de gewone boxed cooler)

Iemand die de oorzaak? De case is volledig het zelfste gebleven met de zelfste CASE fans, het enigste verschil is dat er nu ook een FAN op de chipset zit, iets wat bij de P4B800SE niet het geval was ...

Ik heb al eens een andere boxed cooler geprobeerd van een Pentium 4 maar dat lost het probleem niet op ...

Verwijderd

<!--ja dat kan-->

[ Voor 26% gewijzigd door moto-moi op 27-09-2004 11:45 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:24

BoAC

Memento mori

Draait je proc op een hogere fsb of is de core-spanning hoger als bij het vorige mobo?

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
is het nie zo dat de temp censors op andere plaatsen zitten ??

uhuuummm

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:53

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zit de koeler er goed op? Niet teveel koelpasta gebruikt? Leest de BIOS de waarden wel goed uit?

Rail Away!

Verwijderd

<!--zonder koelpasta werkt veel beter-->

[ Voor 10% gewijzigd door moto-moi op 27-09-2004 11:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Post nuttig of post niet :/

TS:
Wat is je probleem precies :? Je hebt een temperatuurwaarde die RUIM onder de 90C thermal limits zit. Er is dus niets aan de hand :Z

Los darvan, je hebt een andere mobo, je meet met een andere sensor, een andere BIOS interpreteert die info en wie weet is er een ander prog dat ook nog eens aan het weergeven (je post totaal niet waar je die waardes vandaan haalt...)

Kortom je zit appels en peren te vergelijken, bovendien heb je gewoon geen functioneel probleem...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.