[Audio/Video] Zegt test in Consumentenbond gids iets?

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
Allow mensjes,

de nieuwe oktober editie van de Consumentengids is uit. Daar testen ze deze maand o.a. breedbeeld tv's en 5.1 setjes.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een TV, Receiver, DVD Speler en een set boxen! De Consumenten bond vond de Loewe Aventos (breedbeeld) en de Infinity 5.1 boxen eigenlijk de beste in hun testen.

Ik zit al een tijd te kijken voor een Loewe omdat ze toch de beste PiP techniek hebben, en omdat het toch gewoon mooie tv's zijn met veel gebruiksgemak!

Maar in hoeverre zijn de uitslagen van die test van de Consumentenbond nou echt waar en hebben ze er een goed oordeel over :? Dat wil ik weten!

Lijstje met dingen die ik graag wil hebben:

- Loewe Aventos
- Harman en Kardon DVD speler plus Receiver (model ben k nog nie uit)
- Infinity of KEF speakers.

Kom ik met dit setje voor een beginnende home cinema enthousiasteling erg ver? Of raden jullie mij iets anders aan! Budget is in totaal +- €3000,-

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor audio, moet je echt zlef gaan luisteren. Dat staat zelfs in de FAQ. De consumentengids kan niet raden wat jij mooi vindt klinken of wat in jouw huiskamer goed klinkt. Voor audio heb je dus niets aan zo'n test. Voor een TV misschien wel, maar daar is het ook voor 80% smaak afhankelijk.

zelf kijken, zelf luisteren, zelf beslissen is dan ook het motto dat we hier hanteren. Niet eerst een topic openen. Eerst zelf eens gaan kijken en luisteren :o. Als jij het mooi vindt klinken, dan is het namelijk wel wat voor je. Vind jij het lelijk klinken, dan moet je naar iet anders zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 27-09-2004 11:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:18
Je moet kritisch lezen. De consumentenbond test veel aspecten van een TV. Een flink aantal ervan tellen behoorlijk mee in het eindoordeel, ook al boeien ze de gebruiker helemaal niets.

Dus wanneer je de test leest, zoek dan naar opmerkingen over beeldkwaliteit, reactiesnelheid, gebruikersgemak etc.

Negeer de opmerkingen over milieuvriendelijkheid en de vertaalkwaliteit van de handleiding.

Er staan zeker zinnige dingen in dat soort testen (hoe degelijk de AB is, bijvoorbeeld), maar de "eindlijstjes" zijn vaak niet zoals ik ze zou opstellen. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 27-09-2004 11:39 ]

Dit topic is gesloten.